Her gün doğururdum seni bu yüzdendi günaha girmeyişin ve küçücük oluşu ellerinin.
Bir kere büyüdün onda da yürüyüp gittin.
…şimdi boşuna sancı çekiyorum…
Alelacele yakıyorum her sigaramı artık öksürüyorum ve dudağımda öksüz bıraktığın tadını sık sık unutuyorum.
…boş ver yasal değildi zaten sonu eğreti duran bir masaldı…
Düşünürdüm… -Bir harfim dokunur da canın yanar mı ? -Kulağının ardına ılık bir nefes koymazsam (hani unutursam) uykun kaçar mı ? -Kıskanırsam, sarılmayı sevdiğin ney’in sesini bir köşede unutur musun kale/mi/min nağmelerini ?
Yine de suçlardın seviştiğin hece sayısınca… bozduğun oyun sayısınca…
Kalın kitap sonlarına benzeyen bir yalnızlık fermanım olurdu da gölge boyu misali kararsız imgelerin beni gözaltına alırdı. Sen uyur kalırdın… Sen toprak kokardın…
Sütü bozuk imgeler ! Her defasında yol ortasında vururlardı -Özel bir günde ölmeliyim…derken. Kaç girdap sevişmek için koynunu açardı boğazımdaki düğümleri çözmeden.
Üç kuruşluk mesafede insanlar görürdüm teni sen kokan, salyalı ağızlarından küfürler devşirerek eteğindeki yalanları yağmalayan. Ritimsiz bir yağmur başlardı. Sen uyur kalırdın… Sen toprak kokardın…
Satırların sonunda parmak uçlarına basarak kaçardın sigaranda kalan son nefesi çekmeden. Oysa kaç şiir gezdin tebdil-i kıyafet temizlenebildin mi ebced hesabıyla yüzüme çizdiğin zulümden !
söylemiştin lamelif bakar gözlerin…
Boş ver !
Zaten bilediğim tüm kelimeler şahdamarım için…
Sıyrılıp pençelerinden bir bir ebabillerin adımı sileceğim. Sen uyurken… Sen toprak kokarken…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Sen yağmur kokarken... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Sen yağmur kokarken... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Satırların sonunda parmak uçlarına basarak kaçardın sigaranda kalan son nefesi çekmeden. Oysa kaç şiir gezdin tebdil-i kıyafet temizlenebildin mi ebced hesabıyla yüzüme çizdiğin zulümden !
söylemiştin lamelif bakar gözlerin…
Boş ver !
Zaten bilediğim tüm kelimeler şahdamarım için…
Sıyrılıp pençelerinden bir bir ebabillerin adımı sileceğim. Sen uyurken… Sen toprak kokarken…
HARİKA!! DÜŞÜNDÜREN ALIP GÖTÜREN DİZELER GÜNE DÜŞMEYİ HAKKIYLA HAK ETMİŞ TEBRİK EDİYORUM DEĞERLİ DOST YÜREĞİ BAŞARILARINIZN BİTİMSİZOLMASI DİLEKLERİMLE.SELAM SAYGILAR..
''Üç kuruşluk mesafede insanlar görürdüm teni sen kokan, salyalı ağızlarından küfürler devşirerek eteğindeki yalanları yağmalayan. Ritimsiz bir yağmur başlardı. Sen uyur kalırdın… Sen toprak kokardın…''
Okurken düşündüren, etkileyen bir şiirdi yine... Kaleminiz farklı ve çok güzel..."şiir bu işte" dedirttiniz... Kutluyorum...Varolun...
Derinliği sadeliğinden gerlen asil ve mağrur bir şiir daha... Yine söylemeden geçemeyeceğim: Dizelerinizde hırstan arınmış, dingin ve kanaatkâr bir duruş var... Ve ben bu edâya hayranım!
Bahar nasıl geliyorsa öyle, Saçların serpilmiş olsun yüzüne ve değmiş olsun uçları göğsünün en ulaşılmaz koyuna. Saçların günahların en masumsu olanını işlemiş olsun.
Nasıl olsa baharın günah yazılmaz.
Yazılacaksa bir günah oda tanrıdan bana yadigar olsun.
Sende gel sevgili bak baharda geliyor. Kokusunu ilk ben duymadım, kuşlara sor. Toprakta tepişen oğlağa ve kişneyen kısrağa. Zaman aşk zamanı, dem sarhoş, Kahverengi gözlerini ser bu rüyaya.
''Üç kuruşluk mesafede insanlar görürdüm teni sen kokan, salyalı ağızlarından küfürler devşirerek eteğindeki yalanları yağmalayan. Ritimsiz bir yağmur başlardı. Sen uyur kalırdın… Sen toprak kokardın…''
çok çok güzel..tebriklerim haklı seçki ve yazarınadır
fırtına öcesi sessizlikti bekleyiş yağmur duasına çıkmıştı okurun gözleri ve nihayet buldu şiir toprak kokulu sevgiliyle...
özlenen kalem hoşgeldin uzun aradan sonra ve iyi ki geldin, şiirle ısladık imge yağmurunda yerli yerinde yazan yüreğe tebrikler şiiir tadında olsun her ne varsa sana dair saygımla... "farkı farkeden seçkiye de teşekkürler bu arada"
Sahra_can tarafından 7/16/2010 9:08:36 AM zamanında düzenlenmiştir.
şiirin temasında çok işlenen toprak kokusu,kadını çok güzel simgelemiş... zaten toprak ve kadın her ikiside üretken değilmi ? ama bir de yağmurdan söz etmiş şair, baştan başa gizem... sanırım okurun anlaması gerektiği kadar açmış dizeleri şifreler yerinde ve çok isabetli şiir mi ? elbette mükemmel... tebrik ediyorum...sevgi ve saygılarımla
merhaba can dost tebrikler. harika bir şiirdi. yerine çok yakışan aşkal kal güzel insan özlemiştim şiirlerini çoktandır cehennemden uzak kalman dileğiyle umutla kal
Avuçlarımda yağmur biriktirirdim, saçlarına sürerdim usul usul. Sen uyur kalırdın… sen toprak kokardın…
…şimdi boşuna yağmur topluyorum…
. . .
yine de yağmur yağsın hep / hep yağsın ,toprak aşk kokusudur bazen saçlarına değen nem kirpiklerimin bulutları ,yağmur yağsın hep ,çünki yağarken toprak kokandın sen / kutlarım
Her gün doğururdum seni bu yüzdendi günaha girmeyişin ve küçücük oluşu ellerinin. hangı dızeyı seceyım dıye baktım kaldım şiire.her kelımede bır gızel ve secıcılık var ben böyle şiir sevıyorum...harıkasınız.iki kez okudum daha da okuyacaga benzerım..şiir benı aldı göturdu..gelmeye de nıyetım yok kıymetlı şair...harika cok cok begendım.kal saglıcakla
söylemiştin lamelif bakar gözlerin… ....Nasıl olur ki o bakış şehla mı diye düşündüm....
Sütü bozuk imgeler ! Her defasında yol ortasında vururlardı -Özel bir günde ölmeliyim…derken. ..........Hangi gün özel değil ki? Onu böyle severken.....Tebrikler..ESRA
Kalın kitap sonlarına benzeyen bir yalnızlık ....................hükmederdi benliğimizin gizli sularına fermanım olurdu da................................................tutsaklığım başı boş sokaklardaki bir başak gibi gölge boyu misali kararsız imgelerin.............................solungaçlarına yenik düşerdik. Çepeçevre beni gözaltına alırdı................................................yol bilmez çıkmaz bir köşe başıydı saklandığımız Sen uyur kalırdın…..................................................ben düşlerin hülyasında tabirleri açarken Sen toprak kokardın….............................................namlunun ucundaki soğukluğun beni yakarken
lamelif bakar gözlerin uyurken toprak kokarken ben biraz adını sileceğim ve biraz düşünüp ağlayacağım çokca. Tüm şiirleri gezer tedbili kıyafet aşk. Tüm aşıkların yüreğinden geçerek.
"Satırların sonunda parmak uçlarına basarak kaçardın"
Sana "seviyorum" demeye korkardım çünkü sen hep leb demeden leblebiyi anlardın !
Toprak kardeşindi, yağmur en iyi arkadaşın...
Geçkalmışlığımla şiire, sevgiler...
Şaire selam olsun mu? :)