Okuduğunuz şiir 16.11.2009 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
B/aşka K/ayıp
//Sen Aşk dilimi satırlarımın Söz diziliminde ki büyük hatasın artık//
Derin dehlizlerin koynunda Bin katre hicranla yatıyor şimdi yüreğim Tutamadığım acılı savruk düşlerin g/izindeyim … .. .
Hasret uykusunda kabuslara kapanan gözlerimi anımsıyorum Vakit;gidişinle aynı zamana denk geliyordu Veda’sız bir vedanın ardından yüreğe kalan Yokluğunun bendeki mevsim sorgulamasıydı Sen kış ayazı demiştin yollarıma Ben yaz sancısı
Ne fark ederdi ki İkimizde biliyorduk artık Sadece şarkılarda kalacaktı ‘’buruk acı’’
Bir veda Bir son Bir kapanış Aynı bitimde Aşkın sana hicretini, engelliyordu yalancı duvarların Bana tahammülü kalmıyordu artık seni seven günahların
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
B/aşka K/ayıp şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
B/aşka K/ayıp şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Her harfi ne kadar siyah-beyaz bitiminde olsa da suskunun damarlarını içen türden bir o kadar da avaz avaz çığlıktı kalbi deşilen. - görünümde harflere bakılınca sayfaya bir de çok ses yok ama şiirin derinine inince dayanması güç oluyor burada -
En çok dikkatimi çeken konu tema bütünlüğü ve de bunların düzen içindeki dizilimleri oldu. Çünkü çoğu çalışmalarda izliyoruz yola çıkılıyor evet yürünülebilindiğini de izliyoruz lâkin bir yerlerde kopuyor çizgiler. Bir ayak başa biri sona uzanıyor hani bunun betimi ortası nerede peki, diyoruz. Ki bu bağlamda ,
" b / aşka k / ayıp " şiiri hakikaten kayıplığı da anlatıyor görünen ve de yaşanan ayıplara bir artının daha eklendiğini de ki şiir başırılı.
Düzen dedim ama düzen demek dağınıklık olmaması gereken demek değildir . Bazen harfler de dağılacak nokta virgüller de ki bu sayfanın " noktalaması bir facia". Yerinde kullanılmış çok az hareket var ama buna eksikli gibi bakmayacağım. Çünkü böyle ruh hali görüntüde ancak böyle anlatılabilir. Kasti olduğunu düşünmüyorum. Kalemin kasten baştan savma bir çalışma sunduğunu düşünmüyorum zira öyle olsa idi "şiir ruh'tu " demezdim ayrıca kelime hataları da olurdu öyle olsaydı- sadece 3. dizedeki " -ki " ekine bir daha bakın sanırım ayrı yazılmamalıydı.-
"Aşk dilimi satırlarımın, Söz diziliminde ki büyük hatasın artık..!// "
Şiire girişte hikayenin sonundan " artık" kelimesiyle nefesleniliyor. Ki bunun son olduğunu belirten tek ifade de odur ki başlangıç diyebiliyoruz. - Ayrıca aşk dilimi satırlarımın ifadesi ile mükemmel imge bütünlüğü sağlanmış ki bunun için kutluyorum-
"Ne fark ederdi ki? İkimizde biliyorduk artık, Sadece şarkılarda kalacaktı ‘’buruk acı’’... "
Sonra tam ortasında bir diğer " artık " la devam edildiğini anlatıyor kanamayı duyurmaya. İkimiz de biliyorduk- ne de büyük ses ki hakikaten kutluyorum mükemmeldi-
Ve ,
"Kimsesizlik coğrafyasının’’ sen’’ yokuşunda, Kendimin en büyük k/ayıbıyım artık…// "
Sonuna doğru adım adım adımlarken alfabeyi yorgunluğun ve de bitkinliğin olduğu yerde son buluyor adımlarımız. -Ayrıca "-kimsesizlik coğrafyasının sen yokuşu" da ayrı bir buluş ki bunun için de kalbi teşekkürüm var paylaşımdan ötürü.
Ve en son,
İlk dizenin ilk ve de tek sözcüğü ile son bölümün ilk dizesinin ikinci kelimesi ile başlık arasındaki ilişkiye dikkati yoğunlaştıracağım.
" Başka ayıp ( ilk dize " sen ")
Aşka Kayıp ( son bölümün ilk dizesinin ikinci kelimesi " ben" )
Ve gördüğünüz gibi muhteşem bir tablo .
Zeka'ya hayret yağmuru yüreğimden .
-ama söylemeliyim ki noktalama resmen facia ki her ne hikmetse hiç dokunmuyor okura bu dağınıklık keza şiiri hissedebilen her yürek de böyle karanlık-
Kutluyorum paylaşım adına.
Daimini diliyorum ayrıca.
Sevgiyle.
**Havin_** tarafından 11/17/2009 5:48:12 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bu şiiri dün ilk eklediğiniz dakikalarda gelip okuyan ilk isimlerden olduğumu bilmenizi istiyorum. Hatta ana sayfada şiirin adına bakınca,
" vaayy dedim ne de güzel bir anlatım ki isim hakikaten şiir demeye yeter. Bilen bilir -hisseden bilir- bu başlığa nelerin sığabileceğini ki bunun için hakikaten kutluyorum".
Ama yorumlamamı engelleyen bir şey vardı onun adını bilmiyordum ki şimdi biliyorum da konuşuyorum.
Başka ayıp " sen "
Aşka Kayıp " ben "
Ve bunun anlatımı inan ki kolay da değildir ama hakkı ile yaptığınızı düşünüyorum.
Noktalama hakkındaki fikrime eleştiri gibi bakmayın. Ki denerseniz görürsünüz mutlaka eğer ki noktalama da eksiksiz olsaydı bu şiir bu kadar etkilemezdi.
Neden peki ?
Burada anlatılan az buz bir şey değil malesef. Ömrün orta yerinden şahından sıkılıp toprak oluşudur. Diriyken ölüm. Diriylen mahşeri yaşamak bir nevi. Hak verirsiniz ki bu da öyle çok aman aman rahatça söylenebilecek bir şey değil. Ayrıca bu noktalama kalemin yüreğinin çığlığı idi. Evet şiir paylaşıldıktan sonra okurun olur ama bu hareketiniz ile bu şiir sizin ,
öncelikle şunu belirtmeliyim ki yorumunuz beni çok etkiledi.. vaktinizi ayırıp şiirimin derinine inmeniz (ki bu şiirimde bunun olmasını istiyordum gerçekten) şiirime verdiğiniz önem,ayırdığınız vakit,eleştirilerinizi en güzel şekilde dile getirişiniz,anlatmak istediklarimi,başta sonda ortada kısacası bütünde anlamış olmanız..bunları tek tek aktarmanız harikaydı..
sen sessizce ayak izlerimi yok etme çabasındaydın ben ise seni arayan gözlerimle kaybolma aşamasında sen hep dudağıma inatla hüzün yerleştiriyordun ben ise siyahın rengini gözlerime sürme çekiyordum
sen hep sağırdan duvarlar örüyordun önüme ben ise inatla geliyordum üstüne sen hep gururun pençesinde savaşıyordun ben ise beni görmeyen gözlerinde asılı kalıyordum
günün şiirini ve şairin kutluyorum...çok güzeldi...sevgiyle...
tende bulamk sevgilinin teninde , kendi nefesimizi ona vermek ona yürümke yokuş olamk ruhu bütünlemek aşkı onda noktalamak , seven kendi dünyasını acısını yalnızlıklarını sevgiliye yükler çıkmaz sokalrrı o çıkılası edecek sanır sonra anlarki aşk sadece kendi yarasıdır ve her seviş o yarayı daha çok kanatır çogaltır kendi aşkı kendine ağır olur zaten aşktır biten emanettir gelince zaten tadarsın sevdirir koklatır ama sahip olamdan alır zamnı senden ve gider değerli şairi ve güne düşen duyguları kutluyorum sevgiyle dostça kalın
Bir veda, Bir son, Bir kapanış… Aynı bitimde, Aşkın sana hicretini, engelliyordu yalancı duvarların, Bana tahammülü kalmıyordu artık seni seven günahların… ÇOK GÜZEL İMGELER VE AKICILIĞI KOL KOLA BEYENDİM YÜREĞİNİZE SAGLIK KALEMİNİZ VAROLSUN SAYGILARIMLA ZARALICAN
aşkı sorgulasak kazandırdıkları mı kaybettirdikleri mi çoktur? ondan daha kutsal bir duygu var mıdır insanoğlunun hissedebileceği? aşk, merhametin yanında merhametsizliği sunabiliyorsa sevincin yanında üzüntüyü yaşamın yanında ölümü ben çözemedim, tıpkı bugüne kadar çözemeyen milyarlarca insan gibi yani...
//Sen; Aşk dilimi satırlarımın, Söz diziliminde ki büyük hatasın artık..!//
Derin dehlizlerin koynunda, Bin katre hicranla yatıyor şimdi yüreğim… Tutamadığım acılı savruk düşlerin g/izindeyim… … .. .
Hasret uykusunda kabuslara kapanan gözlerimi anımsıyorum, Vakit;gidişinle aynı zamana denk geliyordu… Veda’sız bir vedanın ardından yüreğe kalan, Yokluğunun bendeki mevsim sorgulamasıydı , Sen kış ayazı demiştin yollarıma, Ben yaz sancısı…
Ne fark ederdi ki? İkimizde biliyorduk artık, Sadece şarkılarda kalacaktı ‘’buruk acı’’...
Bir veda, Bir son, Bir kapanış… Aynı bitimde, Aşkın sana hicretini, engelliyordu yalancı duvarların, Bana tahammülü kalmıyordu artık seni seven günahların…
Fark ediyordum, -Sende bi/ten aşktı, Bende ruh…-
Sonra sen kendine çekiliyordun yavaşça, Ben gözlerinin siyahında ölüm sorgusuna…
-Kendimde kimsesizleşiyordum…-
Dilimde lal kalıyordu kelimeler, Sönüyordu gözümde aşka dair her fer..!
Küskünlükler birikiyordu gözyaşlarımda… -Bu sefer b/aşkaydı küsmeler, Çünkü; Kendime yaptığım en büyük kalabalıktı aşk…-
//Ve ben; Kimsesizlik coğrafyasının’’ sen’’ yokuşunda, Kendimin en büyük k/ayıbıyım artık…//
Muhteşemdi...İnanın büyük bir keyifle okudum harika dizelerdi...Kutlarım... Yüreğinize sağlık...Sevgilerimle...
tebriklerimle