Okuduğunuz şiir 8.10.2009 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Mustafa ZORLA
Her Gün Batımı Bir Ayrılık
oyy benim içigülen sonbahar çiçeğim biliyorsun ki benim bütün hikayem sensin özledim inan senin kadar sana yazmayı da özledim
ben maviye bulaşmış bir damla yağmurum gözlerinden düşen saçlarının beyazına ay batımsız gün olmuşum mavilere boyasam yüreğimi yıldız olup yağar mısın? dalından düşmeyi ölüme eş sayan kuru bir yaprağım titreyen harflerini yitirmiş bir kitapta kaybolmuşum ömrümün sende kalanına hayat diye yazar mısın?
kapattım gözlerimi hadi al götür beni yağmurlu bir ülkeye armağan et senli düşlerimi çekilen fotoğraflar biriken hatıralar yetmiyor artık bir ihanet belgesi gibi siyaha dönüyor içimin denizleri ne olur sevgili ya bu sancıyı bitir ya beni öldür ya da bir kavuşma mevsimine kopar takvimlerimi
zaman her günbatımı yarım bir intihar gibi vedalaşmaya çekilirken ben sabaha gözyaşı coğrafyası bir mektupla gözlerine düşmüşüm el değmeden sayfalara şikayetsiz okur musun? kalp atışlarım aynı yer ve aynı saatte seni getiren bir trenin siren sesinde can çekişirken yüreğinden bir ülke kurup özgürlüğe yürümüşüm söyleyemediğim cümleleri gözlerime konuşur musun?
oyy benim içigülenim biliyorsun ki benim en güzel şiirim sensin özledim inan senin kadar sana kavuşmayı da özledim
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Her Gün Batımı Bir Ayrılık şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Her Gün Batımı Bir Ayrılık şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
aspendos dedinmi aklıma şiir gelir gelir şiir dedinmi aspendos seviyorum bu şairin şiirlerni ne zaman gelsem bu sayfaya güzel bir şiir karşılar beni o kadar güzel bir aşk şiiriki aanki kalem hiç değmemiş yüreğinden akmış sayfalara dökülmüş
yokluğunun ardından gelmiş olan bu şiir... özlemler siyaha iter ya insanı işte sendeki siyah sessizlik düşünmenin en iyi zamanı yüreklerde boşluktur... Sen insanların gönlüne rüzgar ektin zamanında ve şimdii fırtına biçiyorsun duygu yoğunluğunda.. Seni okumak seni dinlemek huzur veriyor insana...
Yapma! Bir daha yok olma. En azından şiirlerinde bulalım seni fısıldadığın nameler bulutlar kadar uzak olsada... Tutuyorum bir mısrasını ve cekiyorum kendi yüreğime amaç bir tutam huzur ve mutluluksa... En siyah cümlelerinde bile bir noktadır beyaz gönlüme...
Özlemeyi özlemek huzur veriyor insana özlenmeye dair hatıralar kendini bıraktıysa hayat sayfana...
işte ben buna günün değil dört dörtlük şiiir derim ... şiiir başlı başına mükemmel yorum dinlerken bir kez daha güzelleşiyor şiir resim okadar güzel ki eee daha ne olsun insanın bu sayfadan gidesi gelmiyor
sen yaz şiir yaz biz de şiir okuyalım sevgiyle kal
Geç te olsa ... Sayfanıza gelebildim affınızla... benim en güzel şiirim sensin özledim inan senin kadar sana kavuşmayı da özledim
Beğeni ile okumak var ! Kutluyorum şair... Başlık oku diyor içerikteki mısralar,birde sesler kuş sesleri ,şiir panelinde kuş sesleriyle dalıp gittim şiir bahçesine..
Mustafa beye de saygılarımı iletin bir Nedret Selçuk er vardı ;böyle sesler gelmez diyordum ,sevincim sonsuz oldu ,bu güzel sayfanızda...
oyy benim içigülen sonbahar çiçeğim biliyorsun ki benim bütün hikayem sensin özledim inan senin kadar sana yazmayı da özledim
şiir'iri yorumlayacak kelime bulamadım lugatımda...sadece kutluyorum sizi ve şiiri (ancak bunu bulabildim) çünkü yorumlanamaz bazı duygular... saygılar
oyy benim içigülenim biliyorsun ki benim en güzel şiirim sensin özledim inan senin kadar sana kavuşmayı da özledim
küçücük bir yüreğe ekledikçe an be an özlemleri ağır gelir bazen bu yük o en özel duygu çogaldıkça eksilir başka şeyler mesela umut, mesela mutluluk... hüzün vurur geceye, o geceler ki yıldızlara uzanmış sitemlerin en ağır gölgesinde... yüreğinin gözyaşları bulanır anılara da kanla karışık akar içine... bedenin özgürleştikçe başka tenlerde, ruhun aşktan kaçamamamış eskil bir teslimiyette... sevgili sensiz, senin uzagında eksik kaldım tamamlanamayan bir şiirin üç beş satır aralıgında yarım kaldım, bizsizliğe gebe olan her günbatımına gözlerimle çentik attım kavuşmadan silinmez sürgün acılarımın izleri, ya sende yaşat ya da ellerinle öldür beni...
sevdiğim herşeyi şiirinizde duydum,dokundum,gördüm..Geçmiş zamanlardan birkaçında günün şiiri seçilen şiirler çok itici geldiği için bu bölümü görmezden geliyordum..ta ki bu geceye kadar.."Şiirleri başkasının sesinden dinlemek yerine kendim okumayı seçiyorum.Önce sesi kapadım sonra okudum.."böyle bir okuyuşun bıraktığı izlerden bir kaçını seçtim bu bölüme yazarken. Kutlarım...
turkan_t tarafından 10/9/2009 11:36:16 PM zamanında düzenlenmiştir.
haklı eleştirinizi anlıyorum ..elbette ki şiiri yazan kadar kimse hissedemez ve o şekilde okuyamaz lakin bu farklı bir yetenek ve ustalık gerektiriyor bu yüzden daha usta bir sesten paylaşıma sunmak istedim tşk.ediyorum samimi düşünceleriniz için
şimdi bir şiirin mısralarını dolanıp iştahla okumaktayım...
pençesi özlem bir söz "içgülenim..."
şiir dediğin zaten kendi sutunlarrını kendi kor ve kendi ipini kendi çeker.
butun sutunlarında bütün ara koridorlarında ruhunu damıtmış kalem... ve bu kez sol memesinin üstünde sevdiğinin rsmini saklayan bir kızı ve boynunda muska edip taşıdığı sevisinin yadiğarı gibi aklıma düştü..
kapattım gözlerimi hadi al götür beni yağmurlu bir ülkeye armağan et senli düşlerimi çekilen fotoğraflar biriken hatıralar yetmiyor artık bir ihanet belgesi gibi siyaha dönüyor içimin denizleri ne olur sevgili ya bu sancıyı bitir ya beni öldür ya da bir kavuşma mevsimine kopar takvimlerimi <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<< Günün şiirini kutluyorum .yürği sevgiye tutsak kalmış ,kardeşim ,sevginiz hakettiği yeri bulsı dileklerimle .Mutlu olmanız dileklerimle. SELAMLAR SAYGILAR...
an ' a sığdırılan huzur bazen yıllar boyu aranan mutluluktan daha uzun gelir..ve insanın yüreğine hiç yaşamadığı bir mevsim yaşatır...an'ı dolu yaşamak lazım.. sevgiler sunuyorum ninelerin en güzeline:)
Güzel sözleriniz ve değerli yorumunuz için çok tşk.ediyorum.. son zamanlarda başlayan fotoğraf merakı şiirin bile önüne geçmeye başladı diyebilirim:) sevgiyle kalın hocam...tşk..
hoş geldin maviye bulaşan damla,dalından düşen yaprak,ay batımsız gün...saçıyorum kelimelerini ortalık yere topluyorum neresinden toplasam bir başka şiir oluyor..
Offf…! Bir dağa bir denize vuruyorum kendimi Parçalandıkça çoğalan bir efkar gibi Kan revan içinde kanatlarım Ya düşerse serçenin gözündeki gül Sorularla hırpalanıyor dudaklarım
Bütün trenlerde senin yüzün Bir ayrılık telaşı sarmış koşturuyor Çeliğe kan bulaştı, makinist kör bir maşuk Gecenin rahmine soyunuyor günah gibi Telsizlerde Allahu Ekber senin sözlerin
epeydir seni arıyordu gözlerimiz faik sıkı bir şiirle dönmüşsün yine..sıkı derken argo delikanlıların kulandığı sıkı değil..kelimelerin ve anlatımın hayatla sımsıkı sarılışından bahsediyorum..ağacından inmek istemeyen yapraktan yani..
sonbaharın ben benim mevsim olduğum şu günlerde yeniden bir şiirin kıyısına oturup hayatı oradan devşirmek güzeldi
zaman her günbatımı yarım bir intihar gibi vedalaşmaya çekilirken ben sabaha gözyaşı coğrafyası bir mektupla gözlerine düşmüşüm el değmeden sayfalara şikayetsiz okur musun? kalp atışlarım aynı yer ve aynı saatte seni getiren bir trenin siren sesinde can çekişirken yüreğinden bir ülke kurup özgürlüğe yürümüşüm söyleyemediğim cümleleri gözlerime konuşur musun?
sayfama ziyaretiniz ve güzel sözleriniz için tşk.ediyorum ama içinizi ferah tutun demek isterdim...lakin alev alanı durdurmak güçtür.. sevgiyle kalın..
ahh bir de ben yazdığımı bir kez beğensem ne çok mutlu olacam:) ama yolculuk devam ediyor..mutlaka daha güzel satırlar paylaşacağız tşk.ediyorum..güzel sözleriniz için..sevgiyle kalın
sevgili mustafa hocam; öncelikle bu güzel jestin için tşk.ediyorum.gerçekten mutlu oldum...emeğin ve güzel yüreğin için sonsuz tşk.ediyorum..sevgiyle kal..
Kalem gorebilir ancak icgulumsemeleri,dusurur sonra harflerin ayaklari altina o gulucukleri..... Guzel bir anlatim,her sey yerli yerindeydi,begeniyle okudum,tebrikler. saygiyla,
kapattım gözlerimi hadi al götür beni yağmurlu bir ülkeye armağan et senli düşlerimi çekilen fotoğraflar biriken hatıralar yetmiyor artık bir ihanet belgesi gibi siyaha dönüyor içimin denizleri ne olur sevgili ya bu sancıyı bitir ya beni öldür ya da bir kavuşma mevsimine kopar takvimlerimi
şiir ıssız bir deniz gibi görünse de satırlar fırtınaya hazırlanan koca dalgalara gebedir çoğu zaman...dinginliği asla aldatmamalı.. tşk.ediyorum MED...
özlemişim kalemi...öncelikle koca bir isyanla ve bağırarak geldim sayfana... bunca zaman NERDEYDİNN...:))))
lakin görüyorum ki ruhun, yüreğin ve yüreğinin sesi huzurla gelmiş...dinlenmiş gelmiş...yürek yürek sevgiyle, aşkla gelmiş...umutlarını büyüterek ve artarak gelmiş..bundan dolayı da iyi ki dinlenmişsin diyebiliyor, iyi ki özletmişsin diye düşünüyorum...
umut yakaladım şiirde...kırılan asi yanların talebini yakaladım şiirde ve eşliğinde açılan bir yürekle sunulanları da yakaladım elbette...
arınmış gördüm bu şiirde Faik sendronlarını...ve ben de her zaman ki gibi yüreğimi koyup şiirin altına öyle gideyim dedim..şiire bi dönüp tekrar ve 3. kez okuyayım..bakalım ne diyecek bana şiirin.. :)))
yakalamışım aşkı en umarsız yanından...sırra kadem canımı acıtanlar..dökülürken içime sen hayatın gümüş ibriğinden...kırdım tüm toprak testileri daha yola çıkmadan... yüreğim umut umut..yüreğim çığlık çığlık...yankısını duyuyor musun...içim sana uzuyor..yollar sana çıkıyor..bekliyor musun...temmuz gecelerinin tüm yıldızlarını toplayarak geleceğim..eylülleri sökmek için dilinden... eylüller yakışmıyor talebinde aşk varken... sevincimde çocukluktan kalma bir atlı karınca..dünya dünya biniyorum umut atlılarına...sıkı pazarlıktayken hayat benimle..sen varsın ya...razıyım çekeceğim en kısa çöpe..
dedik ve gittik şair...
hoş geldin yüreğinle...sevginle..şiirle..
öptüm şiire duran yüreğinden...
Sevgi Kaya tarafından 10/8/2009 3:37:48 PM zamanında düzenlenmiştir.
biliyorum ki beni iyi tanıyan insanlardan birisin ve ne zaman ne hissetiğimi iyi tahmin edersin...yüreğindeki samimiyet yüzündeki renk asla değişmedi hep insanca dostça arkadaşça duygularla yakınımda bir yerlerde olduğunu hissettirdin..sanki veda ediyormuşum gibi gelmesin:) içimden geldi sadece herşey için tşk.ediyorum..iyi ki varsın...
BİR ZAMAN GELİR Kİ NE ŞİİRLER NE MISRALAR KALDIRMAZ BU YÜKÜ ÖZLEM BİR BIÇAK KESİĞİ SIZLADIKÇA SOL YANDA TEMMUZLARDA ÜŞÜRÜSÜN KARLAR ALTINDA TERLERSİN ADI AŞKDIR OYYY SEVDASINA KURBAN OLDUĞUM DİYE BAŞLAR HER SEHER ARTIK KUTLARIM ÇOK GÜZELDİ DİZELERİNİZ SEVGİYLE KALIN................
o zaman biz de şiiri bırakır şarkı söyleriz..oyy gözlerinin rengine ibadete durduğum diye türkülere sarılır dilimiz...yeterki yüreğimizde özlemlerimiz sıcak kalsın tşk.ediyorum değerli yorumunz için..sevgiler
yazılan mı şanslı yoksa yazan mı tartışılır:) ikisi de birbirinin şansı diyelim de darılmaca olmasın:) tşk.ediyorum samimi yorumunz için.. sevgi ve sağlıkla kalın
Dört mevsim sıcağında kalmak vardı da Yakalayamadım, Her rüzgarın nefesinde kokunu çekmek vardı içe ama Yapamadım.... Hep arkanda kaldım Aklımdakilerle Sen yüreği güzelim Bana şansların son damlasından bir inci gönderirmisin Belki bu kez kazanırım........ :)
Düşümdüm de bu şiirin sesi olsaydı, yudum yudum içiilirdi valla.... İlaç gibi geldi ve duygularıma yenildim ..müsadenizle hissettirdiklerini de paylaştım.....
Her gün bir umutla batan güneş Sabahına aşık olmasa Yarınlarımızda ışık hep siyah olurdu Beyazlar tüm dünyanız olsun
Hay maşallah ! Nazar değmesin hep böyle yazın inşallah, nasıl güzel bir şiirdi okuduğum, nice şiirler arasında ben şiir dolu şiirim diye bağırıyordu doğrusu! Tebrikler şair, tebrikler.
zaman her günbatımı yarım bir intihar gibi vedalaşmaya çekilirken ben sabaha gözyaşı coğrafyası bir mektupla gözlerine düşmüşüm el değmeden sayfalara şikayetsiz okur musun? kalp atışlarım aynı yer ve aynı saatte seni getiren bir trenin siren sesinde can çekişirken yüreğinden bir ülke kurup özgürlüğe yürümüşüm söyleyemediğim cümleleri gözlerime konuşur musun?
Farklı bir şiirdi yüreğimin değdiği. Hep derim kalem başını döndürür sevinin, kulluğa mecbur eder imge dolusu alfabeleri.
Belki mecbur belki tutkuyla isteye isteye sürülür her bir harf, öyle ya aksinde böyle olmazdı tersinde böyle durulmazdı okur bu sayfanın sesinde.
Tüm duyguları ve aynı şekilde yol olan kavramları defalarca soruşturur dururum burada. Genelde şaşkınlıkla kalır bakarım. Biliriz güzel , güzellik adına her ne var ise insan evladına hastır lâkin tersleri de bir o kadar çok. Bunu hissetmek apayrı göstermek çok daha ayrı. Fakat görüyorum ki bu kalem kolay olan hissedişinden öte anlatmayı çok iyi biliyor. Öyle saf, duru bakıyor ki alfabe yanıkları beğenmemek zor hatta boş işi.
Mesela,
“özledim inan”
son kelime en saklıyı da yüz üstü eder. Hakikaten hiçbir yere bu kadar yakışmamıştır bu kelime…Ve tabi yakışmışlığı ayrı bir tarafa diyelim ki şiirin kimliğinin ilk adımları temel sanırım bunun adı. Evvelindekinin varlığını kesin kılan bir duruş sermek çok güzeldi bu kelime için bile yeterli…
İmgesi, vurgusu ve bunların başarılı bir şekilde yoğrulmaları sonucu konu bütünlüğü şiirin olmazsa olmazıdır diye biliriz. Biri eksikli görünüyorsa diğerinin beli kırılır ve ortaya değil şiir çıkarmak bunu düşlemek de bir nevi imkansızlık anlamıdır. Ve dili sadelikten sıyırıp akıl abidesi gibi sunduğu duruları da böylece kalem kendi yaratır …
Bu şiirde de görüldüğü üzre her zaman kelimelerin dilini çok iyi bilenin yurduna misafir gibi bilirim kendimi. Diliyorum ki başarının devamı seyreylenebilinsin okuru gözünden.
Şiiri şiir yapan, kalite ya da hakikatli beceri demek hissin parçalanıp dökülmesine karşın bir bütünlük sağlamaktır. Nasıl ya da ne haldir doğduğu an bilinmez elbet ama bunu gösteren kelimeleri şiirde konuşturmanın yanı sıra şairini anlatmaları da vardır. Saklıyızdır oralarda , ne adımız vardır ne görüntümüz ama öyle de duruşları olur ki bazı kullanımların , harf ortaklıklarının bazen öyle söyledikleri olur ki asıl olan ve olmayan dökülüverir kaleminden bi haber. Ve burada da şiir kalemine son derece sadık. Güzel oyun derim yürekle..
Şaire has kullanımlara değindim burada “imza” gibi. Derim arada kelimelerin kullanımları ayrı bir kimlik gösterir bunların nasıl durdukları kısacası şiirin keskin fikri , duruşu ve tipi başka bir ayrıcalık. Bu da belirgin bir özelliktir.
Misal,
“ben maviye bulaşmış bir damla yağmurum gözlerinden düşen saçlarının beyazına ay batımsız gün olmuşum … dalından düşmeyi ölüme eş sayan kuru bir yaprağım titreyen harflerini yitirmiş bir kitapta kaybolmuşum …”
çekinilmeden konuşmuş durum düşünülmeden ne söylenileceği ha okur için değil elbet adres başka kıyamet. Kelimelerin suskunluklarından kendi portresi okunuyor .
“hep güzeldir adına saygı duyması şahsın”
işte bu da bunun imzası…
Bir evvelinde “(…)” ifadesi ile sakladıklarım var sanırım onlara henüz yabancıyım ya da şimdilik öyle görmek istedim.
Bu şiir biraz da sancı gibi. Farklı bunun matemi.
“oyy benim içi gülenim”
bunu çok sevdim. İfade çok güzel, yakın tarihlerin sayfalarında biraz belki ve ayıplayanların da buradadır kara yüzleri…
Yine başarılı bir sayfadayız ve yine en içten hali ile konuşan yüreği dinledik. Diliyorum ki çizgi hiç bozulmadan ve devirmeden olmuşa olmamışa kendini öylece devam etsin. Zira kalem zaten ne olduğunu bilendir…
Günün şiirini kutluyorum.
Sevgimle.
**Havin_** tarafından 10/8/2009 3:04:29 PM zamanında düzenlenmiştir.
Karamsarlık kıskacında yüzümüzü güldüren uçsuz, bucaksız sevinç deryasıydı, gözlerimizden içimize dalgalanıp direncin köklerini ıslatarak, yaşamımıza can taşıyan. Bütün cevheri sıkılmış ve zamana yaydırılmaya çalışılan beyaz ölümün en çok korktuğu yaşam emaresinin büyük harflerini taşırlarken avuçlarında hayat ne çok maviye boyanmak ister karnlıktan kaçarken
değerli yorumun ve emeğin için tşk.ediyorum Havin. sevgiyle kal...
oyy benim içigülen sonbahar çiçeğim biliyorsun ki benim bütün hikayem sensin özledim inan senin kadar sana yazmayı da özledim
ben maviye bulaşmış bir damla yağmurum gözlerinden düşen saçlarının beyazına ay batımsız gün olmuşum mavilere boyasam yüreğimi yıldız olup yağar mısın? dalından düşmeyi ölüme eş sayan kuru bir yaprağım titreyen harflerini yitirmiş bir kitapta kaybolmuşum ömrümün sende kalanına hayat diye yazar mısın?
kapattım gözlerimi hadi al götür beni yağmurlu bir ülkeye armağan et senli düşlerimi çekilen fotoğraflar biriken hatıralar yetmiyor artık bir ihanet belgesi gibi siyaha dönüyor içimin denizleri ne olur sevgili ya bu sancıyı bitir ya beni öldür ya da bir kavuşma mevsimine kopar takvimlerimi
zaman her günbatımı yarım bir intihar gibi vedalaşmaya çekilirken ben sabaha gözyaşı coğrafyası bir mektupla gözlerine düşmüşüm el değmeden sayfalara şikayetsiz okur musun? kalp atışlarım aynı yer ve aynı saatte seni getiren bir trenin siren sesinde can çekişirken yüreğinden bir ülke kurup özgürlüğe yürümüşüm söyleyemediğim cümleleri gözlerime konuşur musun?
oyy benim içigülenim biliyorsun ki benim en güzel şiirim sensin özledim inan senin kadar sana kavuşmayı da özledim