okuduğum bir gönül dostunun yazısından etkilendim.ben hiç bu pencereden bakmamıştım..paylaşmak istedim
TOPRAK:
Ademiyetin başlangıcısın Tevazünün simgesi Varlığın sırrısın Beşeriyetin rengisin.. Ey turab! Senden geldik yine sana döneceğiz.
SU:
İnsanlığın bu âlemdeki İkinci devranı seninle başladı Beşeriyetin Adem’den sonraki İkinci doğumu sensin Ey su! Nuh’un gemisinin yolusun Su ile gelen/ Musa’nın kaderi Varlığın ikinci kez tecellisi Su gibi aziz olmanın hikâyesi
ATEŞ
İbrahim’e serinlik olansın Yakması gerekirken selamet emrine uyansın. İlahi terbiyede; “hamdım, yandım, piştim, oldum” Dedirtensin İnsanoğlu için ya en büyük ceza Ya da olgunluğa erişmede tutulan yolsun Ey ateş; İbrahim gibi senin de sırrına erebilsek.
HAVA
İsa’nın vücudu hakikati “Biz ona ruhumuzdan üfledik” Ayetinin Hz. Meryem’de tecellisi Elinde oyuncak olduğumuz nefsin diğer adı.
İstedim dört elemente bir de buradan bakalım İnsanlığın mihenk taşları ile olan ilişkisine vakıf olalım Öğütlendiği üzre; Tevazuda toprak gibi olalım Ateş olup yakmayalım gülistan olalım Selamete gidecek yola müdavim olalım Hevayı nefis yerine ilahi nefese mazhar olalım Bayramların hakikatine varıp Hakikatte bayram edenlerden olalım….
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ANASIR'I ERBAA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ANASIR'I ERBAA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yine gizli kalmışlığın görünmeyen penceresini aralamış güzel gözlerinle nasıl gülel görüleceğine öncülük etmişsin dünyaya bakış acının ne kadar geniş olduğuna birkez daha şahit oldum .güzel gözlerinden hiç hüzün yaşları dökülmesin .nice mutlu bayramlara çocukların gözlerinden öperim büyüklerime selam ve saygılar.
İstedim dört elemente bir de buradan bakalım İnsanlığın mihenk taşları ile olan ilişkisine vakıf olalım Öğütlendiği üzre; Tevazuda toprak gibi olalım Ateş olup yakmayalım gülistan olalım Selamete gidecek yola müdavim olalım Hevayı nefis yerine ilahi nefese mazhar olalım Bayramların hakikatine varıp Hakikatte bayram edenlerden olalım….
Bu dört element olmasa yaşam nasıl olurdu acaba.Olmazsa olmazlarımızdan.Bu vazgeçilmezlerimizi insanlara,duygulara uyarlamanız çok anlamlı.Keşke tüm insanlar tevazu dolu olsa,keşke bu kadar duyarlı ve hassas olsalar.Harika bir anlatım ve güçlü ifadeler,harika bir eser.Tebrik ederim değerli hemşerim.Sevgiler,selamlar.Bayramınız kutlu ve mutlu olsun.
Akıl, nefis, ruh.Toprak hava su ve ateş gibi insan bünyesinin oluşumunu sağlayan maddesel gerçeklerimiz. Her adem bir alem. Yüreğinize ellerinize sağlık değerli hocam. Kalem sonsuz olsun Hayırlı bayramlar dilerim. Saygılar selamlar niyazlarla.
........... yaradılışımızın özünü bir güzel harmanlamışsın toprak, bedenim su, ölende temizleyenim ateş, günahımı yakanım hava, ruhuma üflenen, değerini bilemediğim......
bu da bencileyin sana katkıdır cananım....
bayramın hakikatine ermek mi? yok gözüm, yok, o bayramları aldılar, kırptılar, üstünde tepinip oynadılar..:(
emeğine sağlık, harika idi, maneviyat alemine billur zerreler düşmüş gönül kapından yüreğine sağlık bi tanem...
su boğmasın, ateş yakmasın, havasız kalmayasın toprak yarenin olsun, azap vermesin....
Kalimera tarafından 9/20/2009 2:00:08 AM zamanında düzenlenmiştir.
Oluşumun ve yaşamın olmazsa - olmazı nı, yaşam ve oluşum felsefesini müthiş bir yetkinlik ve vukufla işlemiş, şiirleştirmişsiniz bu anlamlı günde. Felsefesi ve anlamı okadar geniş ki, benim yazacağım yorum yetersiz kalacaktı. Şiir tek kelimeyle karika. Tam bir yaşam manifestosu. Beğeni ile okudum. Tekrar okumak için sevdiklerime kaydediyorum. Mutlu Ramazan bayramı dileklerimi tekrarlayarak, saygı ve sonsuz selamlarımla kutluyorum sizi değerli şair dostum . K E M A L P O L A T
kempol tarafından 9/20/2009 12:56:52 AM zamanında düzenlenmiştir.
Kutluyorum değerli öğretmen şairimizi tasavvufi ve felsefe yapan güzel dizeler hayatın ve gerçeğin özü bu dizelerde mevcut insan olmak niye yaratıldığını bilmek mesuliyetlerin idrakinde olmak sevgi saygı hak ve hukuk denizinde gezmek yaradanın bütün erdemliklerini takdir edebilmek hayatta örnek insan olarak yaşamak başkalarınada yol göstermek ölürken bile arkasında kalıcı şeyler bırakabilmek şiir deyip geçmeyelim.Şiirlerimiz şaire hanımefendinin yazdığı gibi derse verici olmalı buz üzerine yazılan şiirler buz eriyince yok olur.Zihinlere kazınan dizelerse varlığından hiç bir şey kaybetmez.İşte bizde böyle bir şiiri okuduk tadına doyumsuz bir serbest nesirdi.Kutluyorum değerli öğretmen şairimizi.Mübarek bayramınızı da kutluyorum.Yunus diyarından selamlar.
amin. anasır zıddıyetinden kurtulduğumuz an,gerçek Yar ile hemhal olduğumuz nokta. ben in bittiği zaman.her şey Sen,her şey Senden denilen yer mi olaki. çok çok güzeldi. saygılar sunuyorum.
toprak su ates hava dört element insan icin ne kadar önemli dördunden bir eksik olsa yasamak ne kadar zor olurdu ,,,, düsünen ve yazan yüregini kutluyorum bu acidan bakmamiza sebeb oldun canim kutluyorum saygilar slmlar sevgiler,,,,, kocamna yüreginden öpüyorum canim sana ve sevdillerinie hayirli bayramlar diliyorum ,,,,,