Duydunuz mu dostlarım ramazana az kaldı Yıldırım düşecekmiş artık bizim pazara. Duymayanlar uyandı, duyan hüsrana daldı Biraz dikkat edelim ölmeyelim kazara.
Ankara’dan atlayıp yoksula gelecekmiş Yasası böyle imiş fiyat yükselecekmiş Şarapnel parçaları cepleri delecekmiş Artık yazmak düşüyor böyle okuryazara.
Halimiz ne olacak söyler misin Ankara Ramazana ne yeriz elimizde yok para Yoksa gece mi tutsak zaten gündüzler kara Önceden çok iyiydik belli geldik nazara.
Sandıkların önünde iyi olacak sandık Kalkandık her cenginde yeşil rengine kandık Uyandık bu kâbustan inan utandık yandık Ten rengimiz değişti hep kızara bozara.
Pazarcı esnafında cilve ara naz ara Ömrümüz kışa döndü bahar ara yaz ara Yoksulun hayatında huzur ara haz ara Pazarı yakmak için benzin ara gaz ara.
AFET KIRAT Türkü olsun isterdim işin yoksa saz ara….
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
RAMAZAN PAZARI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
RAMAZAN PAZARI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Eskiden Ramanzanda fiatlar makul olurdu tam tersi ne günlere kaldık ki insanların dini vecibelerini bile kar amacı sayanlar var dediğiniz gibi Afet Hn başlamışken en iyisi gece de oruç tutmak belki böyle insafa gelir bazı vicdansızlar, güzel bir şiirdi tebrikler.
ablam ben kendimden ne çok şey buldum gene. bizim bir tanıdık vardı rahmetli. çok sevdiği yayla için;benden sonra taş taş üstüne kalmasın derdi. benim de bir parçası olamadığım tüm yerler,olmayanın ihtiyacına cevap veremeyen, vermeyen her yer gazsız çırasız yansın.
Ömrümüz kışa döndü bahar ara yaz ara Yoksulun hayatında huzur ara haz ara Pazarı yakmak için benzin ara gaz ara.
öyle ya garibin işi ekmek arası bulursa dişine dokunan akşam-sabah yer durur hele bir de sımsıcak simide yok demez ramazan nesine gelse de fakir işi sofrasında et ara, but ara bulama yok bu ramazan da doysun sadece ruhlar aç kaldı çoluk çocuk bu ne hazin bir manzaradır
Sandıkların önünde iyi olacak sandık Kalkandık her cenginde yeşil rengine kandık Uyandık bu kâbustan inan utandık yandık Ten rengimiz değişti hep kızara bozara.
Pazarcı esnafında cilve ara naz ara Ömrümüz kışa döndü bahar ara yaz ara Yoksulun hayatında huzur ara haz ara Pazarı yakmak için benzin ara gaz ara.
Halimiz ne olacak söyler misin Ankara Ramazana ne yeriz elimizde yok para Yoksa gece mi tutsak zaten gündüzler kara Önceden çok iyiydik belli geldik nazara.
sevdiğim tarz ben birazda överek taşlarım çok güzel olmuş. kutlarım. saygılarımla...
Halimiz ne olacak söyler misin Ankara Ramazana ne yeriz elimizde yok para Yoksa gece mi tutsak zaten gündüzler kara Önceden çok iyiydik belli geldik nazara.
gerçekten türkü gibi olmuş.ozanlarımız bu türküye saz bulurlar diye düşünüyorum.çok güzel bir taşlama.kutlarım saygılarımla
Can ablam, biz ramazana çoktaaan hazırız. Kendimizi alıştırdık açlığa yıllardır. On bir ay oruç tutan bir aydan korkar mı? Teşekkürler bu güzel taşlamanıza.
Makman tarafından 7/2/2009 9:57:26 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ankara’dan atlayıp yoksula gelecekmiş Yasası böyle imiş fiyat yükselecekmiş Şarapnel parçaları cepleri delecekmiş Artık yazmak düşüyor böyle okuryazara.
Halimiz ne olacak söyler misin Ankara Ramazana ne yeriz elimizde yok para Yoksa gece mi tutsak zaten gündüzler kara Önceden çok iyiydik belli geldik nazara.
Sandıkların önünde iyi olacak sandık Kalkandık her cenginde yeşil rengine kandık Uyandık bu kâbustan inan utandık yandık Ten rengimiz değişti hep kızara bozara.
Pazarcı esnafında cilve ara naz ara Ömrümüz kışa döndü bahar ara yaz ara Yoksulun hayatında huzur ara haz ara Pazarı yakmak için benzin ara gaz ara
HARİKA BİR ESER DAHA OKUDUM GÖNÜL SAYFANIZDAN.KUTLADIM SELAMLA
Ramazandan önce fiyatların sesi geliyor. eee ne yapalım kanun öyle diyor.Ramazanda o ikinci kanunları yapanları denetleme mercileri olmadığı için, Kanuna karşı boynumuz kıldan ince. :))) Saz bulunmasına bulunurda o sazı dinleyip de anlayan kaç Ankara bulunur orası meçhûl. Güzel hicivdi.Tebrik ederim değerli kalemi. Selam ve saygılar.
Pazarcı esnafında cilve ara naz ara Ömrümüz kışa döndü bahar ara yaz ara Yoksulun hayatında huzur ara haz ara Pazarı yakmak için benzin ara gaz ara.
dip notunuza gülümsedim...:)))))))))))evet gerçekten de türkü tadında olmuş keyifle okudum harikaydı... anlayana...yüreğiniz varolsun saygılar selamlar...
Ramazan vurgun yerken gülüş serilmiş dizelere……...................Şiirinizi okudum....... Hep öyle oluyor dost, gelmeden sesi ramazanın denenir fiatların sesi........ Muhteşem bir şiir okudum düşünürken güldüren...............Harika şiirinizi ve yazan yüreğinizi kutluyorum. Sbaygılarımla....
"AFET KIRAT Türkü olsun isterdim işin yoksa saz ara…."
hemen " mzorla " dostumuza müracat sevgili ecem ... besteler çalar ve güzel sesiyle söyler maşallah diyelim de nazar değmesin.... harikaydı hece şiir değerli şair dost... sevgim saygım her daim...tebriklerimle..
Ne yazık ki haklısınız Afet hanım.Ramazan gelmeden bir kaç hafta önce fiyatlara zam geliyor."Nasılsa alacaklar." mantığı ile fırsatçılık yapılıyor.Zaten geçim derdiyle kıvranan vatandaş bu durumda daha bir sıkıntıya giriyor.Ne diyelim.Allah ıslah etsin,ar namus ihsan etsin. Bu genel sorunu şiirsel bir dille çok güzel anlatmışsınız.Tebrik ediyorum.Selâm ve sevgiyle.
Halimiz ne olacak söyler misin Ankara Ramazana ne yeriz elimizde yok para Yoksa gece mi tutsak zaten gündüzler kara Önceden çok iyiydik belli geldik nazara
şiir olarak çok güzel biraz hiciv var sanırım kutlarım afet hanım YALNIZ KRİZ VE KOLAY GEÇİMİN TAKTİĞİNİ BEN KIRK YIL ÖNCE BULDUM TÜM DOSTLARA AÇIKLAMAK İSTİYORUM SAYFAMDA TEK YAZIM OLAN KURU FASULYENİN FAYDASI ANIMI OKUMANIZI TAVSİYE EDİYORUM YÜZDE YÜZ GARANTİSİ VAR SAYGILAR SELAMLAR
:) Gülsek mi ağlasak mı belli değil. Neyse ramazanla dertleri anlamadım gitti. Şiirsellik mükemmel, konu güncel, e gülümsetiyor da ,daha ne olsun. Sevgi, saygı sonsuz...
bizim derdimiz ramazanla değil kardeşim, esnafın derdi ramazanla. ramazanda pazara gittin mi hiç? Gidip de alış veriş yapmadan döndün mü hiç? bu taşlama eli boş dönenlerin adına yazılmıştır. sevgiler teşekkürler...
Kutlarım yüreğine saglık çok güzel bir şiir okudum yine kaleminden halkın diline tercuman olmuş dizelerdi kalemin daim olsun sevgi saygı ve selamlarımla mutlu kal
))) ya bende üçtane vardı saz bilsem yollardım yeterki sen bu güzel halkın yarasına melhem olan çığlıkları nağmeleştir sazda benden ))))
bence tam türkü tadında öyle içten öyle güzel yazmışsınız ki haklısınız ramazana az kaldı ama zaten miller oruçlu gibi geziyor herşey öyle pahalı ki usta kaleminizi gönülden kutlarım en içten sevgilerimle bir demet gül bıraktım sayfanıza
Ömrümüz kışa döndü bahar ara yaz ara
Yoksulun hayatında huzur ara haz ara
Pazarı yakmak için benzin ara gaz ara.
şiirlerinizi sevdim...fırsat buldukça okuyacağım....kalın sağlıcakla....selamlar...