(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Def şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Def şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
-sesi alçaldıkça düşüncenin/alçaklığın dili göğe erer-
Cömert Yılmaz
Bu kişiyi incelemeye aldığımda, çok yazık olmuş dedim.
Kişin yaptığı sadece göğsünü gere gere ben kürdüm demiş, fakat Türkiye Cumhuriyetine asla hakareti olmamış. Nasıl bir idam kararıdır yada kimlerin tetikçi akıllarına kurban gitti bilinmez. Tek bildiğim dünya çoktan satıldı. Her şekliyle.
Çok üzgünüm
Saygımla
Tara
Acaba ne zaman açılır at gözlükleri diyede meraktayım............................
_________________________________Ben Ölümleri Gördüm Şafağı Bekleyen Karanlık Gecelerde Ben Ölümleri Gördüm Kimsesiz Tek Hücrelerde Ben Can dostları Gördüm Dilime Dolanmış Şarkılarında... _____________________________________________________________Saygılarımla...
Ahmet Kaya..."ben öldükten sonra değil yaşarken anlaşılmak istiyorum" demesine rağmen, yaşarken kendisini zerre anlamayanlar yaşar ne yazık ki bu ülkede. Bu ülkede "kürtçe" kelimesini bile duymaya tahammülü olmayan oksijen israfı bünyeler, "kürtçe kaset çıkarmak istiyorum" deyince doğal olarak kin kusar kendisine ve ne tuhaftır ki, kendisi şu an yaşasa bile, kendisini görmezden gelecekleri gün gibi ortada olanlar, kendisine tüm benlikleriyle karşı çıkacakları aşikar olanlar, kendisinden örneklemeler sunar, çektiği acılara dokunur, mezarını ziyaret eder.Yine deşildi yaram bu şiirle. Kutlarım şair saygı ve sevgimle.
Meğer ne çok acıkmışım bu kaleme ?... Ne çok özlemişim meğer ŞİİR okumayı Yılmaz kalemden Cömert'çe dökülen dizeleri ?
Okudum...bir daha okudum...bir daha...ezginin alıp götürdüğü hayatlara karışıp bir daha...
Hani; Okuru sayfalara sığmayacak düşüncelere sevkedip, sorgulayan,sorgulatan ve konuştur(amay)an'dı ya şiir?
İşte, her bir dizesiyle bunu başaran bir şiir !.....
Bu kadar naif...bu kadar şiirsel ve ancak bu kadar derin yazılabilirdi 'çizilmeye çalışılan' bir halkın çığlık atan kaderi !
Aynı tema, bağıra çağıra da anlatılabilirdi (ki çokların meziyeti) Öfke ve hakarete bulandırılabilirdi dizeler edep'sizce (!) (ki kıyamet gibi) Zaman bonkörlerine deşarj olma zevkini de tattırabilirdi sayfalarca salya sümük...(ki aksine özlemimiz)
İşte bunlara tenezzül bile etmemiş,yakıştığınca,olması gerektiğince dimdik ve onurlu 'BEN ŞİİRİM' diye haykıran bir ŞİİR !
Ömrünü 'özenti,zorlama,taklit,alıntı' ve imge hezeyanlarında tüketen ama halkıma,anadoluma zerre ulaşamayan,rağmen meydanlarda ŞAİR kispesiyle boy gösterip nara atanlara tokat gibi bir yanıt işte !
ŞİİR !
Ellerini siper et gözlerine şair...uzaklara odakla bakışlarını...çok uzaklara... Dağların zirvesinde doğan güneşe selam et işte sen oradasın bende !
Derin saygı , hayranlık ve en kardeş sevgimle kutluyorum şiiri şairi...
çok güzeldi şiir beraberlik duygusuna atılan adımlarda şiir evet şimdi yıkılan birlik ve sevgi duygusunun üzerinde def çalsınlar.....................saygılar tebrikler
ülkemiz üzerine oynanan yüzlerce oyun var ki artık hepimiz biliyoruz şair ne güzel anlatmışın içimizdeki sancıları sevmeyi bilenler var elbet . ama bilmeyenlere kim örnek olucak? yada kimler ? herkes çıkarları uğruna çabalıyor oysa şu ülke ne zor şartlarla kazanıldı eskilerde omuz omuza savaşan kardeşler şimdi düşman ilan edildi....hangi birini anlatayım şair yine efkarlandım...böcek çok yakışmış sayfaya....
"-sesi alçaldıkça düşüncenin/alçaklığın dili göğe erer-"
Baştan aşağıya ne çok şey anlatıyor burda yazılanlar,tabi anlayana ! En çok bu dizeyi sevdim.Alçalmamak için sesini yükseltmeli düşüncenin en göğe. Anlamlı dizeleriniz arasına kıvrıldım.
-sesi alçaldıkça düşüncenin/alçaklığın dili göğe erer- ................/...................../.......................... Çok doğru. Düşüncenize bütün benliğimle katılıyorum. Saygılar selamlar.
Şimdi hangi dille sıgdırsam göçebeliğimi kapılar kapalı hüzün sarmış sevdamı sustukça ben daha bir gömülüyorum yokluklara konuştukça birikmiş hüznümü döküyorum gözlerimden ben olan sayfalara....
Yüzlerinde insanlığı çalınmış karanlıklarla geldiler Bir bir ışığımı yok edip nazlı kokularını çaldılar Yapayanlız bir denge de kaldı gözlerim Ya rab bıraktığın acı bana ağır geliyor Omuzlarıma yüklediğin sızılar çoktan nasırlaştı Mutluluk artık tok bana karışmasın hayaller toprağıma Umut bir kez daha gelmesin ömrüme,Yalan insanlar kaldıkça Küçük bir kızım ben, annesinin kokusuyla saklı... (alıntı)
şiire ağıt düşmüş, ağıta yürek, öyle bir yürekki içinde tufanlar, yangınlar.. ateş nereye düşerse düşsün beni de yakar diyecek kadar diğergam...
ne denir ustam ellerinden öpülecek şiir..
bezm-i cihan tarafından 5/20/2009 9:14:11 PM zamanında düzenlenmiştir.
güneş doğmadan daha seher vaktiyken üstelik gece olması emredilmişti güneşe perde çekilmezdi
çocukların yüzünde açan her bahar ziyan edilecek bir ömürdü filizlenip cemre düşeceğini kimse bilemedi...
sevilmeden sevmenin acısı dertli yanıydı türkülerin oysa bir halaylık kardeşliktir yaşamak dediğin o sessizlik
biz böyle kahır arası seslerde biz olamayışımıza içerlerken birilerinin altın dişleri parlıyordu toprağımızı orta yerinden ısırıp kanlarını denize tükürerek bilemedik...
toprağın bağrında açan bir çiçek olsun şiirin adı yanmasın daha fazla canım ciğeri kalemine ve yüreğine sağlık abi sevgim ve saygımla hep...
‘’üsküdardan bu yan lo kimin yurdu! he canım... çiçekdağı kıtlık, kıran, gül açmaz, çağla dökmez. vurur alnım şakına vurur çakmaktaşı kayalarıyla küfrünü, Medetsiz, Munzur. şahmurat Suyu kan akar ve ben şairim.
namus işçisiyim yani yürek işçisi. korkusuz, pazarlıksız, kül elenmemiş, ne salkım bir bakış resmin çekeyim, ne kınsız bir rüzgar mısra dökeyim. oy sevmişem ben seni...’’
insanlığın göbek bağına karanlığımı ektiler ..ne tür tohum ekildi yüreklerde zakkum yeşerdi .. her bir birey rahatsızken yok oluşlardan ..takılır aklıma be şair neden varoluşlar için bir araya gelip benlikten kurtulmazlar biz olmazlar .....
şiirdi şair kutlarım yürek sesini selamlar saygılar
ya sevecek/ya sevecektik- sevilmenin ne olduğunu bil(e)meden kucaklaşıp doya doya sevinecektik güya
öyle def edilecek öyle terk-i diyar eyleyecek öyle gidecektik... ********************** ya sev ya terket... yanlış bir söylemdi cümle alem kabul etti gitmek yok döşümüzdeki acılarla kavgalarla ne olacaksa burada olacak biz göbek bağımız gibi herkesle birlikte yaşamağa mecburuz gidenler gitsin bizim olan bu yerlerden bir yere gitmiyoruz hepimizin bu sınırlar...
sevgili kardeşim kahırlarını yüreğini insan yanını çok seviyorum
gerisin izaten aşarız sorun değil
ama prens dediğim prensesler dediğim canlar canımı çok yakıyor bu sııralar... sevgiler saygılar yüreğine...
Cömert Yılmaz
Bu kişiyi incelemeye aldığımda, çok yazık olmuş dedim.
Kişin yaptığı sadece göğsünü gere gere ben kürdüm demiş, fakat Türkiye Cumhuriyetine asla hakareti olmamış. Nasıl bir idam kararıdır yada kimlerin tetikçi akıllarına kurban gitti bilinmez. Tek bildiğim dünya çoktan satıldı. Her şekliyle.
Çok üzgünüm
Saygımla
Tara
Acaba ne zaman açılır at gözlükleri diyede meraktayım............................