(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
AŞK SANATI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
AŞK SANATI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
CANCAĞIZIM BİLMEDEN YORMUŞUM SİZİ,BAĞIŞLAYIN. ZAAATKARIM,SANATKARIM,BUNLARLA SAYDIĞINIZ ÖZELLİKLERİ HEMEN HEMEN YAŞADIM DİYEBİLİRİM. EĞER AŞK'A BİR SANAT ÜRÜNÜ OLARAK BAKARSAK,ONUN SANATKARI BİR DİR.KİME NE ZAMAN,NEKADAR ,NE ŞEKİDE VERECEĞİNİ ÖNCEDEN HİÇ KİMSE TAYİN EDEMEZ ONDAN BAŞKA "BENİM DERDİ DERUNUMU, AŞIKI ZAR OLMAYAN BİLMEZ, MUHABBET ÖYLE BİR BELAKİ, GİRİFTAR OLMAYAN BİLMEZ" DİYOR AŞIK. SELAMIM MUHABBETLE.
Değerli yorumunuza saygı duymakla beraber belirtmeliyim ki: aşk bir sanattır ve sanat başat olarak para karşılığı yapılmaz ki böyle yapılırsa zanaat olur ve adına tekrar denir. Oysa sanat, her insanın üretemeyeceği bir ürün ya da eserin sanatçısının elinde doğup ortaya çıkma ve diğer eserlerden ayrılma; farklı nitelendirilme sürecidir. Başlangıçta farklıyı üretmek, oluşturmak, ortaya çıkarmak; egoyu besleyen ve kişiyi öven bir durumken, bu durumda maddi değil manevi haz açığa çıkar. Sonrasında tabi olarak eserin sanat eseri kimliğinden dolayı eser sahibinin maddi bir aleme geçmesi kaçınılmazdır. Yine de sanatta her daim manevi tatmin ön plandadır. Ve altını çizerek söylemeliyim ki her üretim yapan ya da her eser ortaya koyan sanatçı değildir. Tıpkı her şarkı söyleyene sanatçı, her şiir yazana da şair denilemeyeceği gibi. Bir yapıtın sanat eseri olabilmesi için öncelikle özgünlüğünün ve çağdaşı olan eserlerden bazı farklılıklarının olması gerekir. Bir de döneminin sanatına bir yenilik getirmesi gerekir ki olmazsa olmaz bir gerekliliktir bu. Bunlar dışında bir kaç şart daha gereklidir sanat eserini onaylayabilmek için fakat üzerinde durup zamanınızı almak istemiyorum açıkçası.
-Aşk sanattır yaşamda- derken, herkesin aşkı aşk gibi yaşayamayacağına ve herkesin aşk sanatçısı olamayacağına dikkat çekmek istemiştim. Aşk çok önemli bir sanat ürünüdür ve her dönem farklı olarak açığa çıkar. Önemli olan aşkı elimizde ne kadar şekillendirdiğimiz ve nasıl bir aşk oluşturabildiğimizdir. Tıpkı çocuk yetiştirmek gibi aşk da bir sanattır. Çünkü iyi ve özgün ürün ancak ve ancak sanatçısının elinde vücut bulacaktır.Herkesin sağlam,özgün, çağına ışık tutan ve büyük çoğunlukça eserleri kabul gören bir sanatçı olamayacağını kabul etememiz gerekir. Ve zanaat ile sanat arasında koskoca bir uçurum vardır. Sonuç olarak sanat: maddi amaçlarla ortaya çıkarsa varlığını devam ettiremez ve bir süre sonra zanaata döüşüp, ölüme mahkum olur diyebiliriz.
yüreğinin çehresinde
dilimdeki sert sessizim
içimde Türkçe özlem tasviri
ne teşbih ne mecaz ne mürsel
anlatabilir seni sanatta
ne bir resim ne heykel
aşk bir sanattır yaşamda…
ne kadar harika anlatım mükemmel dizeler ...
kaleminiz baki olsun hocam saygılar...