Okuduğunuz şiir 4.3.2012 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
DÜŞGEN
Bu şehri çocukken tanıdım ben saklandığım sokaklarda düştüm kuytuma
balkonların dedikodusundan anladım hiçbir ağrının sessiz harfle yazılamayacağını
kalbime sordum ağaçların son katını gösterdi uzun çok uzun ayrılıklara bakmak için kısalıp uzamak için iç acılarının toplamında dik kafalı somurtkan bir düşgenin
sobelendim aşk tabelaları batıyı gösterdi bir avuç yeşil gözün ‘sen haritası’nda iklim ayarıydım kendime bir grafik polisi
bir nehir nasıl taşıyorsa bohçasını güneş hızla iniyorsa yuvasından nasıl anlatılıyorsa üç harfli en eski düş insan dirilmeyi de bilmeli
kuytuma düş-tüm sokağın saklısında sen çocukken tanıdım bu şehri
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DÜŞGEN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DÜŞGEN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Öyle ' iyi şiirdi, güzel şiirdi, süperdi, şuydu, buydu ' diye geçiştirilecek bir şiir değil bu şiir . Şimdi veya ileri zamanlarda da, okuduğunda halâ edebî bir değerde olan bir şiir olduğu görülecek bir şiir .
Şairin kendi düşüncelerinde oluşturduğu ,kendi orjinli imgeler ve betimlemer ile bildik sözcüklerin bir kuyumcu titizliği ile yerli yerinde işlenmesi şiiri oldukça farklı kılmış bile. Beğeni ile okurken, şiirimizin geleceği için umut de bence oldukça önemli bir şiir.
Kutluyorum değerli şair Nevzat Bey sizi, Saygılarımla..
Çok mutlu ettiniz, çok incelikli ve değerli bir yorumdu. Amacım, iyi şiir verebilmek ve üzerine katarak ilerlemek.Sözcüklerden bir çöplük değil de uçsuz bir bahçe oluşturmaya çalışıyorum. Şiir beni mutlu ediyor kısacası... Tekrardan teşekkürler... Saygı, selam...
İlham gelmemiş, adeta buyur edilmiş. Baş köşeye oturtulmuş, sohbet edilmiş.
- Sizce çığlık nasıl atılır, diye sorulmuş (mesela.)
Tabi ki sesli harflerle (hatta büyük harflerle, istersen kabarık harfler veya mors alfabesi de kullanabilirsin) diye söylerken.
- Çayına kaç şeker istersin ? diye devam etmiş (mesela)
TEBRİK EDERİM. (mesela değildi:)