Bahar / Yenge k) "-o İş"
“-sıra gedi o işeee…
bak gızııım, habarın ossun elo(ğ)lu seni sadaca iş işlemeye tarla çapalamaya ekmek etmeye almayyo gocayın gönnünüde edecen o ne demek derseen bilmez değilsindir emme ben gene de deyviren gocayın gönnü hu demek; dbak hinci; avıllar çalıyo yaa.. suscaak! ağşama düğün biteceek senin düğünün asıl o zaman başlacak.. hoca nika(hı)nızı gıyıncak sen odanda oturup beklecen damadı gerdeğ odasına sokcak hısım akraba deliğannılaar, bana ğalısa sen onu bekleme apdasını aladur, o gelincekleyin ile(ğe)ne abdas(t) aldır ıscak su vardır nası olsa iki leked namaz gılcanız, dova etceniz, Allah ırızası uçun hayırlı geçimdirlik uçu vetana, millete, memlikete anasına, bobasına kendine hayırlı evlatlar uçu sonura zinideki yemeklerden yeceniz, mümkün mertebe ona gendi elinen yedirmeye bak, sen doymadan, sensiz boğazımdan bişiy geşmesin deyye bunu sadaca o ğece deği ömrübillah et ki.. onun da sensiz boğazından bi sunum taam lokması geşmesin... haa bide; sakın ola...! çok yeyen deme.. garnın aç ossada neye biliyon mu çok yemeynen çoğ olmaz emme gökgörmediklik, aşgözlü derler, eyi ğözünen bakmazlar sonura damat sana yüz görümlülüğü dakcak az bulusan da sakın deyen herife surat etme, adam sana ömrünü vermiş de lafı mı oluu üçün-beşin, bobayın evine mi götürsen gönnünden negopduysa şükür de o onun şerefi.. ömrünçe sana bakacak nolsa bu bi adet.. o gadak haa en möhümü; bundan keyri ölüp, ölünceye gadak gülümse ki.. eriyin nefsi uyansın içi açılsın içi ısınsın sana suratsız garıyı kim neynesin.. Allah duşmanımısa da gülmeyen, gülmesini bilmeyen nalet, suratsız, garadamak, gatır insan vermesin, gapıma ne gadak dünne gözeli olusa ossun ı-ıhhh valla boğazdan geşmez, yağınan yarık gapanır gülünen dünne baldan datlıdır sana bunu demeye gerek yok aslında maşallah Allah nazardan saklasın ay parçası gibisin gı namıssız Allah nazardan saklasın.. pü püü neyise, sonura güye (güvey) seni soycaak, ondan sonura kendi soyuncak yatceniz güyee neyderse etsin varsın, sen,. sen ol ses çıkarma canin ıccık yancag emme bi kereli(ğ)ne gorkma” “-hiş inne vurunmadın mı gı işde o gadag bişiy, valla uruhun bile duymaz nolcamış, onu file gafana dakma” “-hıı hı.. o gadak, vaallaha sona çarsafi gapıdan verisiniz dışarıda alıcı ğuş gibi begleyip durannara sen onnara aldırma” “gocana zorluk çıkama olur mu yatakta surat asarsan ayaktada onun yüzü gülmez hayatta eyi olmaz unutma nerde isterse orada ver gitsin bu işin yeriii, zamanı olmaz ga(l)kan şey inmeden durmaz inmezse herifin yüzü ğülmez yüzü ğülmeyen erkeg yüz güldürmez, yüz yümez samannık tarla kapı arkası faketmez”.. “-elin hamırdaysa hamırını çamırdaysa çamırını sil önce herifini hoş et sonura işiyin başına get işle isini bişir aşını” "-ben netcen” “-senin bişi etmene gerek yog guzum sen hiş bişiy etmecen gıı" "-sen var ya malak gibi yatıvı yeter gerisini o halleder" “-haa aman deyen gız gısmı isdemez, herif isder işini halleder” "-gız gısmı marağ eder ilk günden de vaz geçer" “-yavrımm isdeyen çok bilen gız gısmı eyi deldir, gulana su gaçırısın, netçeen sen herifin aklına kırk dilki dolar, atlaşdıramazsın işin yoğusa atla pirinciyin daşını eyi olmaz” “-ı-ıhhh gözelim valla eyi olmaz” ömründe görüp görceen o allayıp pullamaya ne ğerek vaar |
Düğün gününü belirlerken gelinin adet günleri göz önüne alınmalıdır.
Alkollü içkilerden kaçınılmalıdır. Zira alkollü içkiler cinsel mutluluğun da amansız düşmanıdır.
Kız da erkeğin istediği kadar cinsel ilişkiyi istemeli ve kendisini ikna edilmiş gibi hissetmemeli.
Damat, tebessüm ve nezaketle içeriye girmeli, geline selam vermeli ve onu tebrik etmelidir.
Erkek eşini gerdeğe psikolojik yönden iyice hazırlamalıdır. Ona cesaret vermeli, endişelerinin yersiz olduğunu izah etmelidir. Erkek aceleci ve kaba olmamalı, 'artık evlendik, ona istediğim gibi sahip olurum' gibi bir düşünce son derece yanlıştır.
Cinsi temasa her iki tarafın da ruhen ve bedenen çok iyi hazırlanmış olmaları, erkeğin eşini başarılı bir şekilde uyarması ve her ikisinin de cinsi heyecan bakımından tatminkar bir seviyeye çıkmaları halinde neredeyse hiç acı duyulmaz. Aşırı heyecan, aşırı zevk ağrı hissini ortadan kaldırır.
Gelin ve güveyin yakınları tarafından dışarıda nöbet tutulması veya sabahleyin çarşaf kontrolü tuhaf ve kaba bir adettir.
O gece kapı bekleyenler, ilişkinin olmadığını anladıkları zaman, hem damadın maneviyatını kıracaklar, hem de yanlış bir kanaatin dedikodusunu yapacaklardır. Halbuki her şeyin illa ilk gecede bitmesini beklemek, lüzumsuz bir gayrettir, fena netice verebilir dikkate alınması gereken bir şiir toplumsal yara o yaraya merhem olur okuyun dostlar bu şairin şiirini:))