Renkleri solmayan zarif kelimeleri Güneş yükselirken ruhumun arasına bıraktılar
Hiç kuşkum yok Bal gibi korkuyor saçlarım bugün Ele avuca sığmayan çocuksu hallerim Ne cesaret ne hayâl gücü Bana belli etmiyorlar ama Gökyüzünün saldırısına uğradım Akşamın geceye değdiği anda Nâzenin diliyle şafağın sabahı çağırdığında
Hah hah ha! Hayır, hayır narsist değilim Doğmuşum; ağlamaktan korkmadan Çok eskiden beri böbürlenmeden Yağmurlarda incitmediğim gazeller Pirüpak öperim kalabalığın içinde toprağı Ve, bir ömür sürecek süt beyazı kendimi sevişimi
Öyle saf, öyle inançlıyım ki, Avuçlarımda bir tutam nûn dûaları Sebât makâmında insanlığı kavrayan Nefs perdesinde yok olur siyahbulutlar Burunları küçülür göbekli insanların Çocukların hikâyesinde açılan şeydâ olurum
Bugün yüreğimin ummanına Babaannemden izler buldukça Uçuk pembeler, sihirli maviler, kırmızılar damıtılır Penceremde büyür eski zaman masalları Susmaz ille de kendim olmak isteyen haykırışlarım Kaçmadan doğadan, doğaldan ve hayattan İyice tutuluyorum sana ey Karadenizli kadın...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DIŞSAL VE DÜŞSEL KESİT şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DIŞSAL VE DÜŞSEL KESİT şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Gülümsemen kadar ağlayışları doğal olan kardeşim. İnsan olmanın coşkusunu yaşadığın an birden yüzünde hıçkırıklarï kabardı koşarak aşağı indin aracına binerek uzaklaştın. Ardından "ne oldu diye" seslendik duymadın. Çok sevdiğin arkadaşının melek olduğunu öğrendim Başın sağ olsun Allah sabırlar versin.
karasahin 64 tarafından 14.11.2024 16:33:16 zamanında düzenlenmiştir.
Ve ben canımın ta Karadeniz köşesi ne güzel şiir bu öyleee
"Renkleri solmayan zarif kelimeleri" nasıl bir girizgahtır böyle koşarak çay alıp dur dedim bu şiir Karadeniz kızının çaysız gitmez, duyguların zamanla kaybolmayan, kalıcı bir şekilde ruhu etkileyen özelliği olduğunu anlatmak ancak senin gibi bir kalemin harcıdır. Her şeyin rengi solar ama kelimelerin renkleri solmayan birer sanat eseri olduğu, duygusal bir iz bırakma işlevi gördüğünü anladım ben dilerim doğru anladım. "Bal gibi korkuyor saçlarım bugün" ve "Ele avuca sığmayan çocuksu hallerim" bu dizeler senin kişiliğinin her halini anlatıyor diyorsun ki hem saf çocuksu hallerim hem de kırılgan yanlarım var. Hem bir çocuk gibi masumum hem de bir yetişkinim geleceğe dair kaygılarım var. İçsel çatışmalar belirsizlik hallerin ve dışarıyı tehdit olarak görmek böylesi güzel anlatılır.... Gökyüzünün saldırısına akşamın geceye dönüşü gibi hassasiyetle birleşir hayat. "Hayır, hayır narsist değilim" diyerek kendi içsel doğasına bir açıklık getirmesi, şiir boyunca yansıttığın içsel çatışmalarının dışa vurgusu... Kendini aşan, daha yüksek bir insanlık anlayışı ve sevgiye sahip olduğunu gösterişten ya da kibirden çok, saf bir insanlık anlayışına sahip olduğunu ifade ediş halin susup okutuyor bize şiiri....
Babaannenin izinden geçmişten geleceğe ne güzel bir ilham alma böyle ve ne güzel bunu kaleme dökme... "ey Karadenizli kadın" gibi bir hitap da ancak senin mahir eline yakışırdı. Hem kişisel kadının gücüne hem de doğanın büyüsüne duyduğun özlemi koklaya koklaya okudum. Şiir baştan sona kadar imgeleriyle anlatımıyla kurgusuyla mükemmel ötesiydi...
Başın sağ olsun Allah sabırlar versin.
karasahin 64 tarafından 14.11.2024 16:33:16 zamanında düzenlenmiştir.