Çiçeklerin anlamsal özelliklerine göre şekillendirdim bu çalışmamı…
Bir sarmaşık olsaydım umuda sarılırdım Dayanırdım zorluğa asla kırmazdı rüzgâr Bir menekşe olsaydım saflıkla karılırdım Gönülde aşka simge kalır mıydım yadigâr . Bir orkide olsaydım sarınırdım zarafet Kalplerde yer ederdi görülmemiş şıklığım Bir papatya olsaydım fal açmak olmaz külfet Gelinliğin üstünde şah olurdu aklığım.
Bir nilüfer olsaydım sarınırdım huzurla Masumiyet rengiyle salınırdım göllerde Bir mimoza olsaydım barış derdim gururla Küskünlüğü gömerdim kum altına çöllerde.
Bir şakayık olsaydım yaklaşırdım şefkatle Ağrı çeken canlara olurdum belki ilaç Bir yasemin olsaydım dağıtırdım dikkatle Bereket tahılını kalmasın diye muhtaç.
Ne yazık ki insanım fark gösterir mizacım Bazen boran olurum çıldırırım eserim Halimi anlatıyor şiir benim baş tacım Kalemimle kırarım dostluğumu keserim.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Çiçek mi Olmalıydım şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Çiçek mi Olmalıydım şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Güzel olan her şeye imrenmek ve benzemek isteği ve insanın bu güzel duygusu bir insanın değerini artırmak bakımından çok güzel bir şey. Şiiri okuyan her okuyucuyu bu duygulara iten bu güzel ve harika yazılmış şiiri ve kalemini tebrik ediyorum ve yürekten kutluyorum. Nice şiirlere inşallah… Selam ve saygılarımla esenlikler dilerim..
Pek kıymetli muhterem ablacığım. Yine şahane bir şiirinizi okumakla içim açıldı, bahtiyar oldum. Şiir ve edebiyat adına umudum arttı. Şükürler olsun ki hala sizin gibi iyi şairler var. Türkçe'miz adına ne ne kadar sevinsek az. Sağlık ve afiyetle selam ve hürmetlerimle
Çok güzeldi,çok acıklıydı,çok doğru, Allah razı olsun öğüt sevgi ve özlem vardı, Hakikat vardı,ı , o çok güzel yüreğine sağlık Üstadıem ders vericiydi,akıcı anlamlı düşündürücüydü kutluyorum Dualarımla selamlarımla
Bir nilüfer olsaydım sarınırdım huzurla Masumiyet rengiyle salınırdım göllerde Bir mimoza olsaydım barış derdim gururla Küskünlüğü gömerdim kum altına çöllerde.
Bir şakayık olsaydım yaklaşırdım şefkatle Ağrı çeken canlara olurdum belki ilaç Bir yasemin olsaydım dağıtırdım dikkatle Bereket tahılını kalmasın diye muhtaç.
Ne yazık ki insanım fark gösterir mizacım Bazen boran olurum çıldırırım eserim Halimi anlatıyor şiir benim baş tacım Kalemimle kırarım dostluğumu keserim.
Bu şiir, yazarın doğa ile insan arasındaki zıtlığı ve çelişkiyi anlattığı bir şiirdir. Yazar, kendini çeşitli çiçeklerle kıyaslayarak, onların güzelliklerini, özelliklerini ve faydalarını övüyor. Ancak, insan olduğu için, mizacının değişkenliğini, bazen zararlı ve yıkıcı olabildiğini, dostluklarını kaybettiğini itiraf ediyor. Yazar, şiirin sonunda, kaleminden çıkan sözlerin hem kendisini hem de başkalarını nasıl etkileyebileceğinin farkında olduğunu gösteriyor.
Açıklama için teşekkürler efendim. Çok şiirimde 1. tekil şahıs ( ben) olarak yazsam da bütün insanların zaman zaman kırıcı olduğunu ifade etmek istedim. Keşke çiçekler kadar zararsız ve güzel huylu olabilseydik. Saygılarımla.
Düşün ki şair, Bir sarmaşık gibi sarılırdı umuda Gözleri Leylâ'nın hayâlinden sarhoş Bir şarap rengiyle akar akşamlar Gecelerin meyhânesinde sırlı bir akış
Gelin telleri çalınır, aşkın nağmelerinde Bir menekşe gibi karılırdı saflığa Kalp, kafanın derinliklerine yankılanır Kadehlerimiz dillenir, korkaklar hayran kalır Cümleten aşk, süzülen bir melodi gibi sevda
Bil ki şair, Bir orkide gibi sarınırdı zarafetle Tokmaklar delinir, ritimleri davullara Gecelerimizin sahnesinde sen parıldarsın Kadehlerimizde figânız yankılanır Kalp, kafanın içinde aşkın meyhânesidir Cümleten aşk, kelimelerde gizli bir sevda
Duymaz mısın şair! Bir nilüfer gibi sarınırdı huzurla Ay bile gölgenin önünde soluk kalır Sen, yasakların en güzeli, gecemize hükmeden Dikensiz tabutlar, kafirandan uzak Her gün bir sevdalı, yücelerin işareti Koruna dar gelir, içimizde yanar cigaramız
Ne mahrem hüzünlerdir, kusursuz seviştiğimiz Bir mimoza gibi barış derdi gururla Yanlış sabahlar keser yolumuzu, Leylâ'nın gözlerinde Hıy hıy olurken zülfünde, püsküllü belâ ham deliliğimiz Sevdamızın ateşiyle yanarız, kollarımız Leylâ'yla sarmaşıklar gibi.
Sen yaz bende arkandan geliyorum cevap vererek abla…
Nazireye alıştırdın bekleyeceğim her zaman. Emeğine kalemine sağlık kardeşim. Bu arada aklımda başka bir şey var. (K:B:R) sırasıyla sessiz harflerini içeren kelimeler arıyorum. ( Kabir, kibir gibi) aklına gelen olursa bana yazar mısın. başka sessiz harf olmayacak içinde. tane buldum da uygulamam için daha çok olması gerekiyor. Bu arada dopamin yüklemesi zihnimi çok farklı çalıştırıyor. Selamlarımla.
Çiçeklerin diliyle çok güzel kurgulanmış anlam dolu, okuması mutluluk veren ve son dörtlüğünde ise "Ne yazık ki insanım fark gösterir mizacım" diyerek doğruları dosdoğru söyleyen muhteşem güzellikteki yürek sesinizi gönülden kutluyorum tebrikler efendim. En içten selam,duâ ve saygılarımla. Esenlikler ve iyi geceler diliyorum.