Bir zamanlar kolayca avucunda tuttuğun Dertler devasa oldu, yenilmez ordu annemm İtinayla besleyip koynunda uyuttuğun Cânın çehresi soldu... bu hayat yordu annemm
Uykusuz günlerine nice gece eklerken Ne kadar da gamsızdım daha dün emeklerken... Öksüzler durağında ben yolunu beklerken Bahtım kahır sacında keder kavurdu annemm
Hani günler güneşli, gökyüzü masmaviydi? Hani herkesin derdi gücüyle müsaviydi? Oysa karşıma çıkan hep kaderin deviydi Her savaşın ardından yüreğim kordu annemm
Küskünüm takvimlere; güneşe... güne... âna Yıllar var ki talihim gülmedi benden yana Ne zaman davet alsam sabırla imtihana Kaderin kaşı çatık, sorular zordu annemm
Feleğin nefesini hissettikçe ardımda Dizlerini aradım boğulurken derdimde Yaşamanın bedeli ne ise öderdim de En hassas o yanımdan, solumdan vurdu annemm
Hani baharlar uzun, bağrı hep sıcacıktı? Hani kışlar kısacık, hayat yolum açıktı? Peki öyleyse neden kader yoluma çıktı, Düşlerimi kül etti, toprağa kardı annemm?
Hüzzam çalsa da udum; umudum gürbüz iken Saklaması kolaydı ızdırabım az iken... Maskeli sûretimden yansıyan hep yaz iken Yüreğim zemheriydi; borandı, kardı annemm
Ayıptan sayılsa da sitemler, şikâyetler Dil bu, laf dinlemiyor, yıkıldı muhkem setler Bağrımda bahar için kurduğum tüm saatler Hep cemreler düşerken aniden durdu annemm
Yaktıkça özleminle her zerremi acı su Ne gözümde sel diner, ne kalbimin acısı Hasret neymiş anladım; hasretölüm sancısı Kader bana dârını sensizken kurdu annemm
Mecit Aktürk
DOST KALEMDEN İNCİLER;
Yokluğun daha fazla düşse de hafızama Yaklaşan ayak sesin uzaklaşır daima Haykıran sükûta gam cana hâr sızdı ama Bilirim ki yüreğe hasret zarardı annem.....
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HAYAT BU... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HAYAT BU... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yokluğun daha fazla düşse de hafızama Yaklaşan ayak sesin uzaklaşır daima Haykıran sükûta gam cana hâr sızdı ama Bilirim ki yüreğe hasret zarardı annem.....
Diyesim geldi elimde olmadan bu içli şiiri okuyunca.
İnsanın öksüzlüğünü, faniliğini yüzümüze vuran şiir, şairin yüreğinide hâr etmiş, kor etmiş ama bizimkini de mecalsiz koymuş.
Allah annenizi Hatice Anamıza komşu eylesin, Peygamber Efendimiz sav şemsiyesi altında bile koysun inşallah. Yüreğinize sabır ve metanet inşa eylesin.
Sizden de Allah razı olsun Kıymetli Mecit Kardeşim,
Hayat işte, kimi yerde koştura koştura gidiyoruz, kimisinde tökezleyerek. İmtihanlarımın kimisi kolay kimisi zordu kendime göre. Kimisini aldım kimisi kaldı, kimisi devam ediyor, hayırlısı neyse o olsun ama çok yoruldum. Bir kurtulsam diyorum... Bu yaşta benim gibi yaşını başını almışa çok fazla :) :) Yine de arada kaçıp buralara gelip şiir okumak insana bir nevi rahatlama huzur verip yorgunluk gideriyor. Bazen diyorum ki hepsi bir yana şiir üzerine hiç birinde tat yok :) Başarılar hep beraber olsun inşallah. Rabbim bizleri hayır ve güzelliklerden ayırmasın.
Siz de emanetsiniz diyor bir gurbet köşesinden ötekini saygıyla selamlıyorum.
Bana dünyaya sarıl deseler gider anama sarılırım diye boşa dememişler. Anne sevgisi bir dünya kadar geniştir.
Şiirde eleştri bir hazinedir. Elbette 'eleştiri, bilgisi ve beğeni düzeyi yüksek, bilinçli bir okurun okuduklarını değerlendirme, çözümleme ve yargılama çabasıdır.' Şiirlere 'Tebrik ediyorum. Kaleminize gönlünüze sağlık. Nice şiirlere.' diye bir yorum eklemenin hiçbir anlamı, ne şaire ne de yorum bırakana bir faydası yoktur. Lakin böyle yapmayınca bazıları gücenebiliyor, bazıları sayfasını kapatabiliyor. Bunu keşfeden gedikliler ise şiirleri hiç okumadan, belirledikleri standart cümlelerini yıllardan beridir her şiire yapıştırıp durmaktalar. Böyle olunca etkili bir yorum dahi bulmak zor olabilmekte. Usta şairlerse eleştirinin kıymetini bildiklerinden, şiiri değerli kılan şeyin güçlü eleştiriler almasına bağlı olduğunun idraki ile özellikle şiirlerini eleştirenleri baş tacı yapmaktadırlar. Bu kapsamda şiirinizi her yönüyle didik didik tahlil ettim. Altıncı kıtada 'uzun' sözcüğünde 'virgül' tercih edildiyse 'kısacık' sözcüğünden sonra da 'virgül' olmalıydı. Peki dizesinin sonuna da bir soru işareti gelmeliydi. Elimde imkanım olsa 'Peki öyleyse neden kader yoluma çıktı' dizesini ilk üniversite TYT sınavında sorardım. Kendisinden sonraki cümleye bağlı olarak ret, kabul ve teşvik bildiren 'peki'den sonra mutlaka virgül kullanılır. Sizin dizede böyle bir anlam yok. Bu nedenle hata yapılmamış. Doğru yapılanı alkışlamak boyunlara borçtur. 'Peki, öyleyse. Neden kader yoluma çıktı?' denilse anlam çok başka olurdu.
Hoşgeldiniz Osman Hocam "Hocam" derken, zamanla içi boşaltılmış, anlamı kalmamış kelimelerden biri olarak kullanmadığımı ifade etmek zorunda kalmam acı olsa da gerekli.
Oldukça uzun bir şiiri, virgülüne kadar inceleyen, ikaz eden, öneride bulunan kıymetli bir kaleme, değerli bir dosta ne kadar teşekkür etsem az, farkındayım.
Farkında olduğum diğer bir husus da; yorum yaptığınız çoğu şiirde de aynı ciddiyeti ve hassasiyeti sergiliyor olmanız.
Edebiyata gönül veren her kalemin tavrınızdan ders alması gerektiğini düşünüyorum.
Peki, öyleyse; - neden kader yoluma çıktı? - neden düşlerimi kül etti? - neden toprağa kardı?
İki dize halinde yazıldığında, kullanılacak soru işareti bire indirgenerek ikinci dizenin sonuna gelir, diye düşündüm.
Bilmem yanılıyor muyum.
Bu vesileyle; Güne gelen şiirlerin, o gün paylaşılan şiirler arasında en güzeli olduğu anlamı taşımadığını bilen biri olarak önemsemediğimi belirtmek isterim. Bu şiir güne seçilse dahi, seçkiyi hakeden çok daha iyi şiirler olduğunu, olabileceğini bilmek, bunu önemsememek gerektiğini gösteriyor.
Önemsenmesi gereken;
nitelikli dizelerle yüreklere dokunabilmek, memnuniyet vererek okunabilmek.
Kuralları ihlal etmemeye özen göstererek!
Bunun için de; yetkin kalemlerden yapıcı, bol bol eleştiri ve öneri gerek.
Hazmedebilmek, değerini bilmek, takdir edebilmek gerek.
Ayırdığınız zaman, ikaz ve öneriniz için tekrar teşekkür eder iyi günler dilerim Osman Hocam.
Güzeldi dizeler, eserin tamamı güzeldi Bizde okuduk ve kutladık yürekten, yalansız vede riyasız Gönlün abat olsun, tüm şiirlerin benzersiz olsun Sonsuzluğun sahibine emanet olasın, sağlıcakla kalasın
Anneyle harmanlanmış hüzün dolu gözlerden yaş olup akmış muhteşem güzellikteki şiiriniz kutluyorum tebrikler üstâdım. Ne yazılsa ne söylense yetmez bu dizeleri yorumlamaya. Kalemine ve yüreğine sağlık diliyorum. Sonsuz selam ve saygılarımla. Allah'a emanet olun.
Yaratanımızın en değerli ödülü olan cennet-i alayı ayaklarının altına serdiği kutsal varlıklarımız annelerimiz için ne yazsak ne söylesek yeridir ve haktır... bir söz vardır çok sevdiğim; "anne gezindiğin bağ, baba yaslandığın dağdır" diye en önemli olan ise o varlıklarımızın kıymetini dünyadan gitmeden takdir edebilmektir. engin gönlünüzden dökülenler gülistanda şeyda bülbüllerin şakımasından da öte geçmiş. tebrikler ve saygılar sunuyorum mümtaz kaleminize...
Kalem, anne deyince heceler hep yanıktır Alevine kalp şahit, tüm öksüzler tanıktır Bakmayın kalemlerin tembellik ettiğine Söz konusu anneyse bilin ki uyanıktır...
Sayfanıza geldim Kıymetli Mecit Kardeşim, öylece kaldım.
Yokluğun daha fazla düşse de hafızama
Yaklaşan ayak sesin uzaklaşır daima
Haykıran sükûta gam cana hâr sızdı ama
Bilirim ki yüreğe hasret zarardı annem.....
Diyesim geldi elimde olmadan bu içli şiiri okuyunca.
İnsanın öksüzlüğünü, faniliğini yüzümüze vuran şiir, şairin yüreğinide hâr etmiş, kor etmiş ama bizimkini de mecalsiz koymuş.
Allah annenizi Hatice Anamıza komşu eylesin, Peygamber Efendimiz sav şemsiyesi altında bile koysun inşallah. Yüreğinize sabır ve metanet inşa eylesin.
Tebrik selam saygı ve dua ile...