yokluğun böyle ağır gelmezdi ah şu kuşların uçup uçup yanına konma fikri olmasa
bir kaç uzun gün geçtik bir kaç ihtiyar ağaç ve bir kaç dağın eğiminden dünya dedik; yediveren bir çiçek, yedi veren bir aydınlık taşralı bir kısrağın içindeki rüzgara ve çeliğin keskinliğine yemin ederek yedi gök, yedi zaman ve tam yedi insan yedi kursak, yedi olasılık ve tam tamına yedi söz geçtik buğday tarlalarından ekmeğin terinden suyun dumanından ve içimizin aykırı patıkalarından dilimizin avlusunda devrik cümleler ırmaklar, salıncaklar aklımızın söğüdüne tünemiş hu kuşları yaprağın içinde ölü bir sonbahar ve nakkaşın elleri...
ışığın ve acının yontulduğu bir yer olmalı her köşesinde bir babanın ağdalı sesi oturmalı yaşamın bir ustası kutsallığın saf bir yanı kalbin elleri olmalı, kalbin yüzü giden şeylerin vuslat adlı dönen şeylerin ise hasret adlı kanatları olmalı çırpınışında göğün tüm hengamesi dökülmeli bağışlanmanın asma katı nar ağacına bakan balkonu olmalı, nakkaşın penceresinden uçmalı hu kuşları -senin adına konmalı...
Siyah sözler beyaz sözler karanlık kağıtlar ve yazgılar, irili ufaklı, uçsuz bucaksız alaturka cümleler içinde, soyum gülden gelir diyen o ses yüzüme benzeyen o ses eğilerek suyun kulağına tevazuya hiç gerek yok nakkaşın senaryosunda, yorgun bir deliyim ben...
önce kelimeler bana yaşamın anlam anahtarını verdi sonra içimdeki duvarların, pencereleri olabileceğine inandım sonrası malum, heykelden yapılma insanlar inanç manifestoları tanrıya küsmeler dergâhında, yapayalnız aynalar ressamlar, terziler ve şairler tam yedi bahane, yedi fesleğen ve yedi ayet yedi tükeniş, yedi zulüm ve tam tamına yedi sırat geçtik öldürülmüş zamandır insan, demişti bir kandil yakıcısı mezarlıkların icadından önceydi seni sevmenin icadından önce...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Nakkaşın Elleri şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Nakkaşın Elleri şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
yoğun melankoli sürrealizm buhranında anlaşılmaz benzetmeler şiir bu değil hayret ve hayretle nasıl harika deniliyor inanılmaz neyse zevkler renkler farkı en gerçekçi olan ise edebiyat farklı bişey