Leyl; geniş bir mai Mai; upuzun bir göğ Doğ, ey ölüm, yeniden doğ Çatlamak üzre minval İncelmiş sinemin güzergâhında Kalp; nadim bir dağ Ayna; ağyar bir kuş Neye baksa, dik bir katil Dışarıda çanlar ve sala Nahiranı çatlamış atlar _____bak anne, cennet o atlara koşuyor.
Vakit; naran bir servi An gibi, şizenler nevası Kırıl ey kilit, bağrımda kırıl Açıla dursun göynümde bütün ceylinler Bu Sertap yaşam Sanki rüzigâr kanadında bir Şehbal Sanki nihan bir köprü Bir ucunda armağan Diğerinde hicran bir örgü Koş ins, koş oğul Dünyanın toynaklarında ışıktan nallar _____bak anne, babam o atlara biniyor
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Babam'a şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Babam'a şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Baba göktür üstümüze… Sohbetinde büyür güçlenir güzelleşir ufkumuz.. Babayla beraber yürürken insanlar size şefkatli gözlerle bakmasıdır Duayla Allah rahmet eylesin
Sevgili kardeşim, bilirim bütün şairler babalarını ayrı bir yere koyarlar baba ve şiir; bir ülkedir. o ülkeye en güzel papatya kokulu bir kalpten gidilir.
Değerli şair, her daim yüreğimin zihninde özel bir anınız her zaman tazeliğini koruyor ve koruyacaktır da, babam yine ağırlaşmış ambulans gelmişti sedye ile indirilirken telefonum çalar ve telefonun diğer ucundaki ses sizdiniz ve her daim söylerim, bir şairi şair yapan yazdıklarıyla paralel duruşudur sizi de Metin Akdeniz yapan bu duruş ve bu vefa örneğidir ve tekrar bu vefayı yaşattınız teşekkür ediyorum her daim hürmetle
Kötü bir hastalik koah Eskiden rahatlatan terapi yöntemleri de yoktu. Son on yılı soluksuz geçti Izdırap veren bir yaşam şekliydi. O haliyle bile benim için en büyük kuvvetti.
Malesef Kaybedince oluşuyor farkındalık.
Buradan tüm göçmüşlerimize Allahtan Rahmet diliyorum.
öncelikle sizinde başınız sağ olsun, Allahtan rahmet diliyorum evet maalesef kaybedince oluşuyor farkındalıklarımız, çok teşekkür ediyorum ziyaretiniz için her daim hürmetle..
sizi okudukça zorlaşıyor her şey duygular zorlaşıyor "babam/a" dermişsiniz ya hani. her şey çoğalıyor. yolculuk başlıyor kalbi zorlaşıyor insanın. söylemek istediğiniz her şey kapatıyor kendini ve evet herkesin okuyup öyle kolayca yorumlayacağı bir şiir değil bu insan susarak anlamak istiyor susarak izlemek
Sahi kanamanı kim durdu aklına düştüğünde baban... ... bütün hücrelerim ağlıyor şiirinle. kör olayım yalanım varsa. dört nala kapanıyor uzak ülkelerin gözleri. gecenin altında kalakalıyorum. ne şiir yarıyor bir halta, ne teselli dedikleri. söylesene hangi cömert tanrı ağırlar sefilliğimizi. kahroluyorum! kızıl sancılar yokluyor bileklerimi...
Bazen hasret denen kara kış dokununca tene, dediğiniz gibi yürekte üşür kelimeler, ve yine dediğiniz gibi yaraların dikiş tutmadığı yüreğin aynasından bakar dururuz dünyaya..
çok teşekkür ediyorum sera şairim değer kattın kelimelere her daim hürmetle..
Merhaba güzel insan yorumunuzu okuduktan sonra ne cevap yazacağımı inan bilemedim bu zaman oldu, dedim ki en iyisi şairle çayın yanında susamı bol bir simit eşliğinde hasbihalleşmek.. şiir her şeyi anlatmış aslında, o kadar etkileyiciydi ki, her babanın veya baba adayının okuyup kendine ders çıkarması gerektirecek nitelikteydi her şey gönlünce olsun her daim hürmetle..
Merhaba ustam. Biraz acı olacak belki ama size ne mutlu ki babanız sizde önemli izler bırakmış. Varlığında sizi kavrayan kanatlarını yokluğunda arar olmuşunuz. SIk sık özler olmuşsunuz.
Benim babam sağ, ömrü uzun olsun. Tabi ki babalık görevlerini yerine getirdi, yedirdi, içirdi, okuttu. Minnettarım. Hem de memur maaşıyla ve kendi dahil 5 kişi... Ama o kadar işte...
8 Kasım 94 senesinde evden ayrılmadan bir kaç gün önce yazıp çekmecesine koyduğum şiirdir. Dün itibariyle 26 senedir babasızım ama kendi kanatlarım çıktı. Şimdi o kantlar 2 evladı sarıp sarmalıyor.
Hayat işte...
Niye yazdığıma gelecek olursam; her ne kadar kanadınız kırık olsa da onun size kattıkları VE içinizdeki varlığı onu ölümsüz kılıyor.
Hani çay içeceğiz ya bir gün. O gün konu açılırsa anlatırım...
babalar gidince kanatsız bir gök gibi kalırmış insan ve evet bir kere kanatsız kaldı mı insan, her şey o kadar varılmaz o kadar uzak ki... şiir eski bir şiir dostum günün anısına o duygular tazelensin istedim bilesin ki varlığın her daim değerlidir güzel insan ve yine değerinden kattın cümlelerimin duygusuna..
çok teşekkür ediyorum değerli şairim, her daim sevgi ve hürmetlerimle...
Sohbetinde büyür güçlenir güzelleşir ufkumuz..
Babayla beraber yürürken insanlar size şefkatli gözlerle bakmasıdır
Duayla Allah rahmet eylesin
Saygıyla sevgiyle selamlar