Saymadık üstünden kaç, kış-bahar geldi geçti Yanan yürekler hâlâ senin ile üşüyor Davan çağlara güneş,hayallerin süreçti Muhsin Başkan dendikçe başlar öne düşüyor Keş Dağı’ndan inerek gelecek sanıyoruz Yokluğunu dün gibi bugün de anıyoruz
’’Vatanı sevmek çile...’’ Bildik çiledir Reis Kutlu inanç uğruna geçen ömür anlatır Kalemlere sığmayan şahsın biledir Reis Yazdıkça yüreklere çektiğin satır satır Acınla kavruluyor yandıkça yanıyoruz Zemheri ayazında eli boş dönüyoruz
Küf tutmuş zindanlarda ışığındı imanın Utandı duvarda nem, kılavuz oldu mehtap Peygamber çiçeğinden topladığın dermanın Kur’an’a yaslandıkça kitaplar düştü bitap Yüzünde nur gölgesi şavkında sönüyoruz Bilmedik kıymetini hep ona yanıyoruz
Varlığınla özdeşti en mesel düşünceler Yürüdün hep dosdoğru göğsünü gere gere Bileğini öpmeyen paslandı kelepçeler Ülkün yoldaşlık etti göğsündeki sipere Buz tutmuş bir zamanın omzuna biniyoruz Hasrete yenilirken susmayı deniyoruz
Ey! Karanlık gecenin, ’’sonsuzluğun sahibi’’ Nefesimizi kesen bu ne zorlu havadis Çakallar meydanlarda havanın puslu dibi Gam kendine yurt bilmiş, kurtlar ininde hapis Esince soğuk rüzgâr mevsime kanıyoruz Beyaz karlar üstüne acıyla siniyoruz....
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KOCA REİS MUHSİN BAŞKAN'A şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KOCA REİS MUHSİN BAŞKAN'A şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
😢 Vaktiyle çok iyi tanınan bir gazeteci demişti ki, Anadolu Türklere bırakılamayacak kadar güzel bir ülke...
bin yıllardır ellerinden geleni arkalarına koymadılar ve koymayacaklar. Her seferinde elleri kırılıyor ama böyle yiğitlerimiz de haince öldürülüyor. Dış mihrakların cesareti olmazdı içimizdeki pis mihraklar olmasa.
Koca REİS'e Allah'tan rahmet diliyorum. Mekânı Cennet olsun. Şiire gelince, ben günümün şiirine seçtim. Kurul da görmezden gelmez inşallah. Kaleme ve şaireye sonsuz selam ve saygıyla.
22 Temmuz 1994 yılı 18 yaşımı doldurduğum gün Beykoz BBP sine gidip partiye üye olmuştum. Şehit olduğu güne kadar oy'umu BBP sine verdim ve Başkan ım beni bi kere bile yanıltmadı, utandırmadı. Ne zaman seçim olsa hep oyumun boşa gittiğini, %3 lük seçmeniyle bir yere gelinmeyeceğini, Muhsin Reis i herkesin sevdiğini ancak oy atmayacaklarını söyleyen bir çevrem oldu. Şiirde bahsettiğiniz gibi kıymetini bilemedik/bilemediler. Şimdi bakıyorum, oy um hiç boşa gitmemiş. İyi ki hep Başkanımın peşinden gitmişim. Şimdi yaşasaydı bu rezilce işlerin hiçbiri olmazdı. Yine aslan gibi dik durur, cesaretiyle bazı kendini bilmez densizlere haddini bildirirdi. Bazı çevreler bunu çok iyi bildiklerinden bu mübarek şahsiyeti şehit ettiler. Zaten başkanıma da sıcak yatağında ölmek yakışmazdı. Bazıları gibi kefenimizle yola çıktık deyip şov yapmadı. Memleketi uğruna en kıymetli şeyden canından vazgeçti. Allah başkanımı soğukta ölüme terkedenlerin, bu emri verenlerin, uygulayanların, bildiğini gizleyenlerin, kim varsa bin türlü belasını versin. Aslında kimin bu haltı yediğini herkes biliyor ama üç maymunu oynamak işlerine geliyor. Herşeyin bi zamanı var ve millet bi gün gerçeği bütün herşeyiyle öğrenecek. Mekanı cennet olsun Reisimizin. Biz ondan razıydık, Allah da kendisinden razı olsun inşallah. Başkanım için, eski bir BBP li olarak ( şimdiki kuklalar, satılık başkanlar yüzünden eski diyorum ) şiiriniz için şükranlarımı sunuyorum. Sağolun, varolun, nurolun. Şiir yine mükemmel. İçimde derinlerime işledi her bir kelimesi. Bütünüyle harika bir eser. Tebrik ve saygılarımla sayın şairim. Vefalı kaleminiz, yüreğiniz dert görmesin. Bugün ve uzun bir süre için okuduğum en güzel şiir bu olacak. Sağlıcakla kalınız, vesselam...
O, gelmiş geçmiş en yiğit adamlardan birisiydi. O yüzden de öldürüldü. Failin kimler olduğunu herkes biliyor ama bilmemezlikten geliyor. Suudi gazetecinin çok çok organize öldürülmesini bile müthiş bir çalışmayla ortaya çıkartan istihbaratımız ne hikmetse yıllardır rahmetlinin katillerine ulaşamadı !
Ama bir gün her şey ortaya çıkacak ve bazıları fail için "aaa o muymuş" diyecek... Biz şaşırmayacağız.
Vefalı yüreğiniz ve güzel şiiriniz için tebrikler. Saygılar...
Bir coşku var içimde bugün Kıpır kıpır Uzak çok uzak bir yerleri özlüyorum Gözlerim parke parke taş duvarlarda Açılıyor hayal pencerelerim Hafif bir rüzgar gibi süzülüyorum Hafif bir rüzgar gibi süzülüyorum Kekik kokulu koyaklardan aşarak Güvercinler ülkesinde dolaşiyor Bir çeşme başı arıyorum Yarpuzlar arasinda kendimi birakip Mis gibi nane kokulari arasında Ruhumu dinlemek istiyorum Zikre dalmis herşey Güne gülümserken papatyalar Dualar gibi yükselir ümitlerim Güneşle kol kola kırlarda koşarak Siz peygamber çiçekleri toplarken Ben çeşme başında uzanmak istiyorum Huzur dolu içimde Ben sonsuzluğu düşünüyorum Ey bu sonsuzluğun sahibi Sana ulaşmak istiyorum Durun kapanmayın pencerelerim Güneşimi kapatmayın Beton çok soğuk üşüyorum
Şehid edilişinin arkasında ki sır perdesi çözülsün isteriz...Allah, ismi gibi Muhsin olan vatan evladına, o güzel insana, aile dostumuz olan Muhsin Başkana gani gani rahmet eylesin... Vefasını bu güzel şiirle dile getiren Nezahat Hanım tebrikler, selam ve sevgilerimle,
Bazen sözler konuşmadan biter ya sen öyle susarsın…
Gökten karla inerek, toprağın kalbinde saklı…
İnsanları eşit yapan ideoloji sen ben o bu şu demeden, bir gün belki bu dünyanın hiç birimize ait olmadığını ve sadece misafir olduğumuzu hatırlayacağız..
Rahmetler, Duayla
Ablam sen benim adımlarını mutlulukla seyrettiğim örneğimsin
Cenâb-ı Hak'tan rahmet diliyorum mekânı cennet olsun inşallah. Adam gibi adama ona yakışır şiir gibi gerçek bir şiirdi kutluyorum tebrikler. Duyarlı kaleminize ve yüreğinize sağlık diliyorum. Sonsuz selâm ve saygılarımla.
Baktılar ki Silahla, bomba ile baş edemediler Helikopteri silah yapıp önce Muhsin'i Sonra bilim insanlarımızı, sonra askerlerimizi öldürdüler Baktılar ki "bir gider bin geliriz" sevmediler insanı, insanla dövdüler Bayrağına, toprağına, taşına andolsun ki ağladığımızı hiç görmeyecekler...
Allah Rahmet eylesin mekani cennet olsun inşallah. Muhsin yazıcıoğlu çok üşüdü biz o gittikten sonra donduk artık... Yüreğinize sağlık başkanımızı yad ettik sayenizde kaleminiz daim OLSUN...
Büyük bir dava adamına ithaf en yazılmış bu muhteşem şiiri ve değerli şairi yüce gönüllü Nezahat Hanımı canı gönülden kutlarım. Yiğitler her zaman yiğitlikleri ile anılır. Oda bu vatanın has evlatlarından Muhsin Başkanımızdı.
''Beyaz karlar üstüne acıyla siniyoruz..'' Acı geçmeyecek amma gün gelecek hak yerini bulacak. Müsebbibi olanlar hak ettiğin alacak. Sanmasın ki bozkurtlar başsız sıradan çıkar.Bu acı öyle büyük sebep olanı yakar...Mekanı cennet olsun.Koca Reis Muhsin Yazıcıoğlu'nun..Nur içinde yatsın..Üşümesin...Saygıyla..
"KOCA REİS" i anlatan ellere kurban olayım..
O'nu anan yüreğe, dillere kurban olayım.
Mevlam mekanlarını cennet eylesin.Amin
Saygılar, selamlar