Çocuktum, Sapanla iki kuş vurdum. Biri düştü, biri yaralı gitti. Dallarda kuşların şarkısı bitti....
/ Ali Akbaş
İçten içe kuşatan hüzün bize müptela Ondandır güvercinler ayrılmaz üstümüzden Sırtımızı habersiz sıvazlayan her bela Bulmayınca rızkını darılıp küstü bizden Suskunluğumuz rehin aldıkça hepimizi Sessiz çığlıklarımız bazen çok yordu bizi
Yılgın yüreğimizde envai çeşit tufan Ruhumuzda yolculuk, yeri ezendi taban Irak yollar üstünde koştuk terli at gibi Gönül coğrafyasında bizdik birer mağribi Şaha kalktı başımız, arşa değdi alnımız Ömürden ömür gitti bazen yandı canımız Şu dünyagurbetinde çok ağladık, az güldük Gözyaşı çukuruna alev alev döküldük Ayaz yemiş duyguyla aldırmadık rüzgâra Bizdik yangın bakışlı, yanmaya hazır çıra Muhabbet sofrasında niyetimiz muzdarip Kırgınlığımız büyük, lisanımızdı garip İçimizde bencillik boğuştuk meydanlarda Bizdik durgun tavırlı en mağrur zamanlarda Ardımızda hayaller, önümüzde umutla Cenk ettik ara sıra kibir denen haydutla Koşturmalı hayatta nefes nefese her an Güneşe yürüdükçe gölgemizdi aldanan Akşamın karanlığı çöktü üzerimize Rehavet sardı bizi oturduk yerimize Mesafeler ötesi şehrin sağırlığını Göğsümüzde hissettik göğün ağırlığını
Görülmesi gereken bahçelerimiz talan Nasıl yeşerir diye idraki yoruyoruz Kem yüzlü aynalara itibar etmek yalan Dosttan kaçıp düşmana yakınlık soruyoruz Tahammül felsefemiz bizden daha da zorba Sevgisizlik kokuyor giyindiğimiz urba !
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KAYBOLUŞLAR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KAYBOLUŞLAR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
çok güzeldi,çok acıklıydı,çok doğru, sevgi ve iözlem vardı, Hakikat vardı, o çok güzel yüreğine sağlık Üstadem, ders vericiydi,akıcı anlamlı düşündürücüydü kutluyorum Dualarımla selamlarımla
Ne jandarma deri ne kadar Anka dolu dizeler okumaya doyamadım . Nefis bir tad var şiirde. Nazım gibi mi desem Yahya Kemal gibi mi desem.. bilemedim ciddi ciddi kutluyorum yürekten siz hep yazın değerli ustad susmasın kalem saygimla
Görülmesi gereken bahçelerimiz talan Yaşantımız ser sefil hayallerimiz yalan Toplayıp çarpıp böldük sıfırdır elde kalan Dosttan kaçıp düşmanın hatrını soruyoruz.
Yüreğine kalemine sağlık severek okudum Sağlıklı Yaşam Diliyorum.
Can Nazom bu şiirini hiç farkrtmemişim Ama o tarihlerde ben de bi yedi sekiz ay tetavimin en yoğun geçtiği dönemlerdi siteye girmemiştim sanırım ondan gözümden kaçmış. Aslında şimdi de pek girdiğim yok aralarda bir şiir ekleyip çıkıyorum. Bir ara seni Ümmühan'a sordum hasta olduğunu ama şimdi iyi demişti inşallah da öylesindir Nazom, sağlık sıhhatin yerindedir. Her daim iyilik güzellikler seninle olsun dileğiyle kocaman sevgi ve selamlarımla...
Zengin sözcüklerle inşa ettiğiniz bu güzel dizeleri mubalagasiz su icer gibi okuyup içtim. Ne kadar içten yoğun bir duygu sağlığı siiriniz. Cidden Hayran kaldım bu tür bir şiirim vardı önceden çok kafiyeli diye silmiştim paylasmadan.Oysa kulağa ne hoş geliyor sizi okurken anladım. İlk fırsatta tekrar aynısını hatiralyabildigim kadarıyla yazmaya çalışıp paylasacagim. Kaleminiz tükenmesin saygilarla
Anlamı ve anlatımı güzel şiirdi beğeniyle okudum usta kalemin var olsun. Yüreğin susmasın emeğine sağlık Saygılarla ---------------------------------Selamlar
İçten içe kuşatan hüzün bize müptela Ondandır güvercinler ayrılmaz üstümüzden Sırtımızı habersiz sıvazlayan her bela Bulmayınca rızkını darılıp küstü bizden Suskunluğumuz rehin aldıkça hepimizi Sessiz çığlıklarımız bazen çok yordu bizi
Harika dizeler.. Her okuyan sadece bu bölümde bile kendinden çok şey bulur derim. Bölümün son iki dizesi muhteşem duyguları taşıyor.
"Suskunluğumuz rehin aldıkça hepimizi Sessiz çığlıklarımız bazen çok yordu bizi"
Çok güzel bir şiir düşürmüş sayfaya usta kaleminiz değerli şairim. Kutlarım gönül sesinizi,emeğinizi. Esenlik dilerim.
"...Sağlık olsun diyeceğim de öte yandan da bir takım sağlık sorunlarıyla uğraşıyorum..."
haberinin hüznünü buram buram tevekkül kokan;
"Allah var gam yok, bunlar da gelip geçer ve hepsi de bizim için..."
ifadesinin güzelliğiyle aştık elhamdülillah.
Eminim ki herkesin hayatında zor imtihanlar, zorlu süreçler olmuştur... oluyordur.
İnanıyorum ki; "tükendiğimi, bittiğimi düşündüğüm, hissettiğim o karanlık labirentlerden beni kurtarıp, gün ışığına çıkaran Rabbim, kaleminin nakışına müptela nice dostlarının dualarıyla takviyeli niyazlarınıza icabet edecek, inşallah en kısa zamanda sağlığınıza ve huzura kavuşacaksınız.
Bu âlemdeki imtihanımızın zorluğu, mahşerî imtihanın kolaylığına vesile olur inşaallah.
Dualarımdasınız her daim.
Ümmühan Kardeşim doğru söylemiş;
Kalem hem sadık bir dost, hem de iyi bir tabip haddizatında.
Sağlıklı ve huzurlu günler dilerim Değerli Kardeşim.
Kalemlerimiz hep yorgun sanırım Mecit Kardeşim. Daha yazasım bile gelmiyor aslında bu aralar. Hatta yeni yeni şiir okumaya başladım. Beynimin içi o kadar dolu ki, sanki tren uğultusuna benzeri ya da uçak basıncı var gibi kulaklarıma vuruyor. Ondandır aslında biraz dinlenme aşamasına geçeyim dedim, demesine ama Ümmü Bacım beni rahat bırakmadı. "Abla kendini bırakırsan kalem körelir, gel deftere" diye çok söylendi. İnan ki geçen şiir yazayım dedim, iki kelimeyi bir araya getiremedim. Oysa ki imtihan dönemlerimde aklıma türlü türlü konular gelirdi ve ben ertelerdim sonra yazarım diye. Şimdi hiç biri de aklımda yok, düğmeye basıp delete olmuşçasına silinmişler. Sağlık olsun diyeceğim de öte yandan da bir takım sağlık sorunlarıyla uğraşıyorum. Allah var gam yok, bunlar da gelip geçer ve hepsi de bizim için diye kendimi de bir yandan telkin ediyorum. Evet, bütün imtihanlarım bitti ben de bittim! Yeni başladığım bir şey daha var. Fakat artık onu da stres yapmayım diyorum ya Allah büyüktür. Allah zorlu zamanlardan bugünlere, düze çıkarttı. Şimdi derin bir nefes aldım ama haşatım da çıktı. Şimdi dinlenme aşamasındayım. İnanıyorum ki sevdiklerimin duaları da bana eşlik etti, üzerime su serpti, serinlik verdi. Hakkınızı da helal edin Güzide Kardeşim. Allah sizin ve kaleminizin de yorgunluklarını alsın, feraha ve felaha çıkartsın. Selam ve dua ile.
Bu tarz şiirler çok nadir yazılabilen şiirlerdir hemen hemen hepsi hüzün üzerine kurludur şarkı gibi okunurlar yani demem o ki bu usul şiirleri yazabilmek için kocaman bir yürek sessine ihtiyaç var tek kelime ile harika yürekten kutluyorum saygılar sunuyorum
Her dizesi anlam dolu, tefekkür ettiren harika duygularla yazılmış muhteşem güzellikteki şiiriniz için gönülden kutluyorum tebrikler efendim. Bu müstesnâ güzellikteki eser GÜNÜMÜN ŞİİRİ'DİR. En içten selam ve saygılarımla. Esenlikler diliyorum.
Meleğimizim evinin balkonunda yuva yapan güvercinleri hatırlattın bana ablam.
Kuluçkaya yatan anneye yem vermek için uzağa bıraktığı yemleri ve bizi balkona rahatsiz ederiz diye bütün bir yaz koymadığı.
İnsanın içinde merhamet olursa eğer en zor anlarında kendinde güç bulur ayağa kalkar.
Annemden sonra her sıkıştığımda ruhuma ışık veren guzelliktesin.
Şiirin yolunda yürüdüm kendi payıma düşen dersi alarak ve kendimi sorgulayarak.
"Kartal avını öldürmeden önce göğün en tepesine çıkarıp aşağı bırakırmış. İnsanların sizi göklere çıkarmasına aldanmayın. Bir anda göklere çıkaranlar, kendi çıkarları için bir anda yere bırakırlar...
Biz güzel insanları sevmekten asla vazgecmeyelim...
Biz de okurken şiirin içinde kaybolduk hocam. Ne kadar güzel bir hece. Satır satır hayatın resmini çekmişsiniz adeta. Günümün şiiri. Kalemin yüreğin var olsun. Selamlar saygılar.
Özlettin kendini ablam Hayattan dersler ve hayatın özeti bir şiirle dönmüşsün Her dizesi senin gibi güzel ve değerli Bu kadar uzun ara verme bir daha Seviliyorsun
Biraz rahatsızlıklarım, yoğunluğum olduğundan olamadım işte aranızda deniz gözlüm. Hatta şiir yazma hevesim bile yok diyebilirim. İnşallah daha fazla buralarda olmaya çalışacağım. Sen de seviliyorsun diyor kocaman kucaklıyorum.
Yaşamın içinden hezeyanları anlatan anlam ve anlatımıyla çok güzel harika bir siir. Kutlarım sizi yürekten değerli dost. Yüreğinize emeğinize gönlünüze sağlık.
Zamanın en büyük yarası olan kibir, gurur, enaniyet nefisleri okşarken önemli bir yaraya ayak basmış şair, anlamı anlatımı güzel şiire tebrikler, kalın huzurla inşallah Nezahat hocam...
Çok içten çok samimi çokça gerçekçi yazılmış şahane bir şiir olmuş bende severek okudum işte benim günümün şiiri tebrik ederim selamlar saygılar hayırlı akşamlar
Yüreğine sağlık hocam her zaman ki gibi yine anlam dolu harika bir şiir okudum kaleminizden kaleminiz daim olsun inşallah tebrik eder hayırlı çalışmalar dilerim Allah’a emanet olunuz esen kalınız hayırlı akşamlar dilerim
seviyorum seni bunu zaten biliyorsun :))