Hayalleri koynunda,hiç ardına bakmadan, Gelin olmuş ayağın, sürüyerek gidiyor. Adadığı mumlara kibrit çakıp yakmadan, Umutları geride, bırakarak gidiyor.
Sözlüsü şehit olmuş,acısı yüreğinde, Türk bayrağı sallanır,evinin direğinde. Tiril tiril titriyor,sıcak yaz kurağında. O’nu kara talihi arkasından itiyor.
Böyle töre mi olur yangına gider gibi. Bulutların içinde,sanki cehennem dibi Arkasından ağlıyor,kardeşleri ve bibi. Martılar dile gelmiş , acı acı ötüyor.
Köpek bile sevmezse,sunduğun şeyi yemez. Ata kırbaç vurursan,yoluna devam etmez. Kaçar iki gün sonra, sana asla güvenmez. Bunların yaptıkları, çok içime batıyor.
Zorla güzellik olmaz, ey merhametsiz zalim. Melek gibi bir kıza reva mıdır bu zulüm. Danışsana bir kere,ne söyler sana alim. Gözlerden yaş akarken,kalkmış göbek atıyor.
İnsanların kalbine, aşk ve sevgiler dolsa Kan ve savaş yerine, birlik ve barış olsa. Geleceğin nesline, böyle bir dünya kalsa. Muhabbetle sarılmak, ömre ömür katıyor.
Bibi: Bazı yörelerde babanın kız kardeşine-- halaya-- bibi derler
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Düşlerimi Töre Çaldı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Düşlerimi Töre Çaldı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ne çok özlemişim hocam şiirlerinizi nefesinizi baya baya olmuş ben girmeyeli fırsat buldukça teker teker okuyacağım şiirlerinizi. Sevgi ve hürmetlerimle
Okurken bile insanın içini acıtan ama gerçekle dolu olan şiirinizi ve toplumsal sorunları dile getirmenizi , duyarlı yürek sesinizi bir kez daha kutluyorum sevgili öğretmenim, değerli şairim, saygılar size ve kaleminize bir kez daha,
Çok güzeldi,Şehitler ölmez,Vatan bölünmez, Alllahümme salli ala seyyidina Muhammed, çok çok acıklıydı,özlem vardı ,akıcı anlamlı,ders vericiydi, düşündürücüydü, kutluyorum Üstadem, Dua ve selamlarımla.
günaydın sevgili hemşerim fon müzik şiir kadar harika.. .buğulu sesinizden müthiş bir duygu seli dinledik.. ..yüreğin kalemin hep var olsun..kutluyorum emeğini..saygımla..
Törenin çaresi eğitimdir,aydınlanmaktır,cehaletten kurtulmaktır.Yoz toplumdan çıkan şiddet ve hunharlığın faili töre; kadınlarda onların kurbanı oluyor maalesef. Kaleminizde ki anlamı ince ve toplumun kanayan yarasına dokunan şiirinize,söz ve dil susar. Kutluyorum. Saygıyla.
Merhaba Ülkü AHISKA Hocam Her şiiriniz birbirinden güzel. Bu çalışmanız ile bir başka toplumsal yaramıza parmak basmışsınız. Yüreğinize sağlık. Engin hoşgörünüze sığınarak şiirinize nazire yapmaya çalıştım. Selam ediyorum.
Gördüğüm Manzaralar, Canımı Acıtıyor
Fethederken el âlem uzayın boşluğunu Akla ziyan işlerin yolcuları artıyor Anlatamaz hiçbir söz, işin nahoşluğunu Altında cehaletin daniskası yatıyor
Çekilsin bu işlerin üzerine bir çizik Yaşamasın hiç kimse, ömrünü bağrı ezik İnim inim inleyen insanlara çok yazık Cahilane töreden kimler çıkar güdüyor
Yüzü gülen insanlar, bahtiyar etsin beni Ya hakkından geleyim ya bu dert yutsun beni Çıldırmak üzereyim, birisi tutsun beni Sanki olan bitenler, direncimi tartıyor
Gariplerin gül yüzü hasret iken gülüşe Taşıdığım emanet, razı değil gidişe Dur diyecek birisi çıksın artık bu işe İflas etmiş beyinler, ikbalini satıyor
Değiştirilsin genler bir soya çekim varsa Kaldırılsın ortadan bu işe hüküm varsa Kırsın kalemlerini sebep olan kim varsa Gördüğüm manzaralar, canımı acıtıyor
Canlar hasret kalmasın huzur dolu vatana Denize düşenler hiç sarılmasın yılana Tanık oldukça gözler etrafımda olana Delibal günden güne umutlarım yitiyor
Ortak duygularımızı yansıtan harika bir yürek sesi. Kaleminiz var olsun değerli şair arkadaşım. Bu şiirsel anlamlı yorumunuz için teşekkürler.Sağlıcakla mutlu kalın. Saygılar selamlar.
duyarlı yüreğiniz var olsun
saygımla