Zengin olmak yerine,mutluluktu gayemiz. Şükredip halimizet etmezdik. Edep haya bilirdik,örfümüzdü sayemiz. Gösterişe imrenip peşlerinden gitmezdik.
Yerindeydi keyfimiz,paşalardan ve beyden Namusuyla yaşamak,üstün idi her şeyden. Sevdalansak birine, içerdik aşk-ı meyden Beş kuruşluk çıkara ,kendimizi satmazdık.
Küçük gelen esvabı,diğer kardeş giyerdi. Luzumsuz masrafları,haftalığa sayardı. Razı olur hakkına , verilenle doyardı Modası geçmiş diye giysimizi atmazdık.
Kötü gözle bakmazdık, mahalleliye karşı Bir ihtiyaç var ise,sanki her ev bir çarşı Dağılırdı komşuya, kurulan kışlık turşu Gıybet edip dostları, birbirine katmazdık.
Aynı evde yaşardı,ana baba büyükler. Kışın soba başında ihtiyarlar uyuklar Heves ile çocuklar,kestaneyi ayıklar. Saygılıydık büyüğe, kaşımızı çatmazdık
Ayşe bacı karlarla, halıları yıkardı Çamaşırı tokaçlar,çalı çırpı yakardı. Askerdeki oğlunu, kafasına takardı. Sevdiği bir yemeği sunup ta hiç tatmazdık.
Teknoloji eskiden böyle yoğun değildi. Bilgisayar başında sağlam beller eğildi, Ailenin fertleri, farklı yola dağıldı. Özenti duymasaydık,iflas edip batmazdık.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Geçmişte Kaldı Güzellikler şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Geçmişte Kaldı Güzellikler şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ne kadar da güzel özetlemişsiniz. Bilmem geçmişin o güzel günleri geri gelir mi? Okuyucusunun hislerine tercüman olan nefis bir şiir kaleme almışsınız. Beğenerek ve emeğinize saygı duyarak okudum. Yolunuz açık ve aydınlık olsun. Her şeyin sizin ve sevdiklerinizin gönlüne göre olması dileklerimle sevgi ve saygılarımı iletiyorum. Dr. İrfan Yılmaz. BODRUM.
Yerindeydi keyfimiz,paşalardan ve beyden Namusuyla yaşamak,üstün idi her şeyden. Sevdalansak birine, içerdik aşk-ı meyden Beş kuruşluk çıkara ,kendimizi satmazdık.
Bu güzel şiiri yazan ve bizimle paylaşan Şairimi KUTLUYORUM...
Zengin olmak yerine,mutluluktu gayemiz Şükredip halimize hiç şikayet etmezdik Edep haya bilirdik, örfümüzdü sayemiz Gösterişe imrenip peşlerinden gitmezdik
Kendini okutan enfes bir çalışma. Eskimeyen Anadolu insanına çok güzel bir ayna olmuşsunuz.
Haz alınacak kadar güzeldi şiiriniz...
Gönül dostluğunuz huzur vermekte...
....................................................Saygı ve selamlarımla.