Okuduğunuz şiir 12.6.2018 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
NURAY ÇAKMAK
EYLETME -2
Gönül yangınım sönmez sürer gider dem be dem Her cefaya razıyım bana âmân eyletme Çile çekmek içindir elbette ben-i Âdem Gerekse dilimi al bana figan eyletme.
Canım sultanım için yürüdü dâra gönlüm Kanasa da elleri gidecek hâra gönlüm Hiçbir şeye bakmıyor zarara kâra gönlüm Sükûnete muhtacım tek feveran eyletme.
Ne zaman alır beni yanına dil nevâzım Çağırırım her gece yettiğince avazım Sönmüş küle çevirse artık aşk-ı mecazım Savur gitsin hepsini bana isyan eyletme.
Benim canım cihanım sen vird-i zebanımsın Kararan gecelerde sen meh-i devranımsın Acı çeken ruhuma hekimim dermanımsın Zehir versen içerim beni tuğyan eyletme.
İsyan ettikten sonra mutlak eylem gerekir Her haykırış peşinden sonda ünlem gerekir Bunu yapacak yiğit ve müsellem gerekir Engelle bir şekilde kalbi kıran eyletme.
Külli kadere isyan beyhudedir inandık İman yüklü yürekler asudedir inandık Amelsiz hayat süren fersudedir inandık Zikir şükür olmadan çok yaşayan eyletme.
Suda ebru bozuldu suhufta hat bozuldu Mahkeme salonunda çok içtihat bozuldu Şairin kaleminden müellefat bozuldu Çalıp çırpıp yazarak darmaduman eyletme.
Çok emelin menzili uzun olur biliriz O yolda fırtınalar tayfun olur biliriz Olmayan dileklerden cünun olur biliriz Nefsimizi yeneriz bizi ziyan eyletme.
Kaderim mi düşmüşüm böyle hayali hâma İhtiyacım var gibi gelecek her ilhama Kalem çizip dururken düşersem de evhama Verdiğine bin şükür beste dehân eyletme.
Etse beyhude figan yine vazgeçmez gönül Olmaz der halim yaman yine vazgeçmez gönül Kırılır kırar her an yine vazgeçmez gönül Ey Nakkaş-ı ezeli hiç hûn fesan eyletme.
Bana güzel bir bayram hediyesi veren seçki kuruluna teşekkür ederim. Sayfamda buluşan bütün arkadaşların bayramlarını kutlar nicelerine ermelerini dilerim. Sevgi saygı ve selamlarımla.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
EYLETME -2 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
EYLETME -2 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bu kalemi yıllardır tanıyor ve okuyorum. Seçki kurulu çok isabetli bir karar vermiş tebrik ediyorum. Her ne kadar kullanılan kelimeler arapça- farsça ile harmanlanıp sunuma arz edilmiş ise de bu tür şiire ve bu kaleme aşina olanlarında anlayacağı kelimeler ile süslenmiş. Mananın derinliği,şiirin ihtivası ve teknik yapıya olan sadakati, uslubun naifliği ile birlikte insanı düşünmeye ve tefekküre sevk eden duygularıyla çok etkili bir şiir olarak okudum. Afet hanımı tebrik ediyorum
Teşekkürler Süleyman Bey, genelde Türkçe kelimeleri kullanmaya özen gösteririm ama bu tür şiire de eski kelimelerin yakıştığını düşünüyorum. Saygılarımla.
Çok değerli Afet Hocam, kutluyorum can-ı gönülden güne eşlik eden değerli eserinizi. Şiirler eşliğinde yolculuk etmek adeta bir rüya bu anlamda ustalarımı okumak ve feyiz almak benim için vazgeçilmez. Ömrünüz çok olsun değerli hocam. Tüm sevgimle gönül bahçenize...
Güzel şiir için Tebrik ediyorum Afet Hanım Kardeşim. Ramazan orucunu tamamlayıp hakkıyla bayrama ulaşanlardan olmanızı diliyor, muhabbetle selâmlıyorum.
Ey nakkaşı ezel i hiç hûn u feşan eyletme... Muhteşemdi,son dizeyle de adeta perçinlemiş şiirini usta kalem.Hayranlıkla okudum,günümün şiiridir! Selam ve saygımla
------------------------------------------ Gönül duygularla çağlayan nehir Şair olgunlaşır çekerse kahır Okuyan da pişer hep ağır ağır İlimdir,edeptir,sabırdır şiir --------------------------------------------
Duygusal,gerçekçi güzel bir şiir Tebrik ediyorum üstadım Kaleminiz susmasın Başarılar SELAM VE DUA İLE
Ne kadar güzel bir şiir.Ne kadar güzel bir dua düşmüş şiirsel bir anlatımla.muhteşemdi sevgili şairem.Ihlaslı yürek sesiniz daim olsun. Canı gönülden kutluyorum ehli kaleminizi.
Yüreğine
Emeğine
Sağlık
Selam ve Saygılarımla.