Yemyeşil bir vadinin koynunda yatan ilim Yabana resmetmeye aciz kalıyor dilim Yüreğimi yarsalar, dilseler dilim dilim Sitem edemem sana ellerim vicdanımda Yollar ayırsa bile adın her an yanımda Selamlar gönderirim yıldızlarla her gece Sevdanı zikrederim kalemle hecehece Senden ayrı kaldım ya, içime hicran düşer Söyleşirken gönlümle göklerden hüsran düşer. Yabana resmetmeye aciz kalıyor dilim Anlatırım herkese “Cennet” derim “kefilim.”
Gamlı zümrüt gözlerin, hangi nakkaş sanatı? Ak bağrında saklarsın Şirin ile Ferhat’ı Adın dillere destan bürüyor kâinatı. Uyuyan evliyalar adına korunaktır Herbirinin mekânı vazgeçilmez konaktır Aşıkların şehrisin sen bizim şanımızsın Sevda şehri Amasya’m canımız, kanımızsın Tarihten günümüze koskoca devran düşer Her zaman aklımdasın sanma ki bir an düşer Ak bağrında saklarsın Şirin ile Ferhat’ı Külüngünün sesinden dinleriz serenatı.
Akşamı sarar dağlar sarar şehri dolar nur Pirlerin ellerinde nice dua okunur Seni anmak düşünmek aşığına bir onur Giyinince gecede yıldızlardan bir gömlek Mihri gibi her şair ister koynunda ölmek Irmağından süzülür Ferhat’ın gözyaşları Bir ah sarar aniden sana meftun başları Karaçalı dilinden suya bir civan düşer Yeşile al karışır semaya figan düşer Pirlerin ellerinde kelimeler okunur Ferhat’ın efsanesi yüreklere dokunur.
Bir kız varmış şehirde adı gibi Güzelce Rüyasında süs olmuş döneminde çok gence Yıldızlar ilham alıp şiir yazmış her gece Siyah kaya aynada, Güzelce’nin siması Işığıyla şenlenmiş her an semanın tası Gömülmüş sevdiğiyle ikisi bir araya Ziyaret’in yolunda Aynalı Mağara’ya Daha nice sevdadan dağlara duman düşer Bir çoğu unutulmuş eskimiş zaman düşer Rüyasında süs olmuş döneminde çok gence Ziyarete gidenler onları anar önce.
Sevdaya dair sözler saplandı yine dile Vuslatını düşlerim yakın olmasa bile Sensiz kalan cümleler hicranıma vesile Yalvarırım Rabbime, geçmişi yoldan çevir Ya da sen kerem eyle, bir gece rüyama gir Adın ile eriyor ruhumdaki her acı Kahreden derdin sensin, derman olan ilacı Özleminden üstüme dağ gibi mısran düşer Buz tutan yüreğime alevli çıran düşer Vuslatını düşlerim yakın olmasa bile Ölürsem kavuşur mu Amasya’m benim ile
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Sevda Şehri Amasya şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Sevda Şehri Amasya şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
O güzellik ancak bu kadar güzel anlatılır. Onu da ancak benim Can Hemşehrim başarır. "Hadi" dedim hanıma "kalk gidiyoruz" "Nereye?" "AMASYA' ya " "Ya toruna kim bakacak?" Boynumu büktüm oturdum. Selam ve Saygılarımla can Bacı.
Afet hanımcım daha önceden yorum yazacaktım lakin fırsatım olmadı... Bir Amasyalı olarak mısralarınızı okurken,ırmak boyunda gezdim,pirlere gittim ve her mısrada Amasyayı yaşadım... Kaleminize gölge değmesin.. Yazan ellerinizden öpüyor,sevgi ve selamlarımı gönderiyorum şiir dolu yüreğinize... Nasılda özledim bir bilseniz :(
Dilek USTA tarafından 10/11/2016 7:56:50 PM zamanında düzenlenmiştir.
Dilek USTA tarafından 10/11/2016 7:57:50 PM zamanında düzenlenmiştir.
güzel anlatım duygulu özlem dolu olmuş hemşerim. bir çok şehirden hem güzel hem huzurlu hemde özel bir şehir AMASYA. hep hasretiz hayat sürükledi bizi uzak diyarlara
Memleket sevgisi her insanda agır basar her daim yolumun üzerinde gecerken konakladıgım amasya aşıkların velilerin anıt mazarların şehri amasya yüreginize saglık saygılarımla
Onu da ancak benim Can Hemşehrim başarır.
"Hadi" dedim hanıma "kalk gidiyoruz"
"Nereye?"
"AMASYA' ya "
"Ya toruna kim bakacak?"
Boynumu büktüm oturdum.
Selam ve Saygılarımla can Bacı.