Zaman aralığında yıllaradır dokunuş Tozlu kaldırımlardan çok yolcu gelip geçti Asırlık yaralarda dipten dibe yakınış Hasret yüklü zirvede yaşamaksa süreçti ___Suskunluğunu bozup avazı yükleyeli ___Güneşin sancısını taşıyandı güz yeli
Gün solgun pencerede akşam huysuz hem mızmız Gecenin karasına içlenen idi şafak Ebedi aranışta mihrine sürgün yıldız Yönlendiği adresi bulacaktı muhakkak ___Gidiş dönüş yolunda kavuşmalıydı ırmak ___Davasındaydı taşıp ummanlara haykırmak
Nefes nefese soluk iklimler boğuluyor Şiddetli fırtınayı ruh bir gün sindirecek Melalin bahçesine asuman sağılıyor Ağrıya yatkın gönlü ağıdı dindirecek ___Ömrün son hazanında her yerde adım başı ___’Kal’ denilen gölgenin ardı yaşam telaşı
Demi renklerde saklı geçmişini anlatan Söze kurulu cümle genizde düğüm düğüm Hicabın kervanında maziye dönüp çatan Kahkaha dolu serde efkâr umuda sürüm ___Belki de bundan sebep kanadı süslü kuşlar ___Uçar kentin üstünde, kaybolurken yokuşlar...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GÜZ YELİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GÜZ YELİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Demi renklerde saklı geçmişini anlatan Söze kurulu cümle genizde düğüm düğüm Hicabın kervanında maziye dönüp çatan Kahkaha dolu serde efkâr umuda sürüm ___Belki de bundan sebep kanadı süslü kuşlar ___Uçar kentin üstünde, kaybolurken yokuşlar...
Tebrikler Nezahat Hanım Yüreğinize sağlık Böylesi güzel bir şiire. Yorum yazmakta zorlanıyorum inanın. Kaleminiz Daim. İlhamınız bol olsun. Saygı ve Selamlarımla.
Zaman aralığında yıllaradır dokunuş Tozlu kaldırımlardan çok yolcu gelip geçti Asırlık yaralarda dipten dibe yakınış Hasret yüklü zirvede yaşamaksa süreçti ___Suskunluğunu bozup avazı yükleyeli ___Güneşin sancısını taşıyandı güz yeli
Gün solgun pencerede akşam huysuz hem mızmız Gecenin karasına içlenen idi şafak Ebedi aranışta mihrine sürgün yıldız Yönlendiği adresi bulacaktı muhakkak ___Gidiş dönüş yolunda kavuşmalıydı ırmak ___Davasındaydı taşıp ummanlara haykırmak
Nefes nefese soluk iklimler boğuluyor Şiddetli fırtınayı ruh bir gün sindirecek Melalin bahçesine asuman sağılıyor Ağrıya yatkın gönlü ağıdı dindirecek ___Ömrün son hazanında her yerde adım başı ___’Kal’ denilen gölgenin ardı yaşam telaşı
Demi renklerde saklı geçmişini anlatan Söze kurulu cümle genizde düğüm düğüm Hicabın kervanında maziye dönüp çatan Kahkaha dolu serde efkâr umuda sürüm ___Belki de bundan sebep kanadı süslü kuşlar ___Uçar kentin üstünde, kaybolurken yokuşlar...
Nezahat YILDIZ KAYA Ekim’16
Okudum. Bir an için yoksa bu Elif Beyza YİĞİT'in farklı bir isimle yazdığı bir şiir mi? diye düşündüm. Elif kardeşimin şiirlerindeki ustalık ve Gizli melodiyi bu şiirde de buldum. Hayır, dedim. Elif niye başka isimle şiir yazsın ki?
Bir ara 14 lü heceyle yazdığım kendi şiirlerimden birini okuyorum hissine kapıldım. Hayır, ''Ebedi aranışta mihrine sürgün yıldız!'' benim kalemimden hiç böyle bir mısra çıkmamıştı...
Uzun sözü kısası, Elif kardeşim ve kendi şiirlerime yakın bulduğum bir şiirdi. Diğer birkaç şiire göz atınca kalan şiirlerinizi zaman içinde okumaya karar verdim.
Güneşte leke olur da insanın yazdığı şiirde hata olmaz mı? aradım bulamadım.
Sadece şu kadarını ifade edeyim: İlk bendi ababcc yapmak istediğinizi düşünüyorum ancak abab kusursuz olsa da sonradan gelen cc de bb ye dönüyor. ve bent i sesi yüzünden ababbb ye dönüş izlenimi veriyor. Aynı hata ikinci ...ak uyaklarının olduğu bentte de kendini gösteriyor. Üçüncü ve dördüncü bentler ise bu yönden KUSURSUZ.
Lütfen yanlış anlamayınız. Benim de düştüğüm bu hataları kimse uyarmadığı için yıllarca sonra yine kendim farkettiğim ve ''Keşke böyle yazmamış olsaydım!'' diye hayıflandığım için yazıyorum.
Gönül sayfanızda muhteşem bir şiir okumanın mutluluğunu yaşadım. Beğenerek ve saygı duyarak okudum. gönlümden geçti gibi yorumladım.
Tebrik eder başarınızın devamını dilerim. Her şey sizin ve sevdiklerinizin gönlüne göre olsun kardeşim.
Siirime itinayla yazmis oldugunuz degerli yorumunuza, bentlerde ki ses benzerligine dikkat cekici vurgunuza, gelisinize cok tesekkur ediyor, selamlarimla saygilar sunuyorum.
Ellerinize yüreğinize sağlık çok güzel bir şiir tebrik eder can-ı gönülden kutlarım yazdıran yüreğini yazan kalemini yürek sesiniz daim olsun saygı ve HÜRMETLERİMLE...
Ne kadar hoş ve içten duyguların harmanladigi bir serenatti şiir. Duyguyu koklayarak icinde hissediyor insan. Muhteşem bir şiir. Kutluyorum gönülden. Yüreğine gönlüne sağlık.
Anlam dolu ders alınması gereken harika bir gönül sesi okudum. Yüreğinize sağlık değerli Üstadım.Kaleminiz daim, kelamınız bol olsun. Selam ve saygılarımla.
Söze kurulu cümle genizde düğüm düğüm
Hicabın kervanında maziye dönüp çatan
Kahkaha dolu serde efkâr umuda sürüm
___Belki de bundan sebep kanadı süslü kuşlar
___Uçar kentin üstünde, kaybolurken yokuşlar...
Nezahat YILDIZ KAYA
Ekim16