Ve, konuştu dar ağacı... özgürlük isteyenin, susturmak için sesini, dilsiz ağaçlardan yaptılar, ölümün soğuk nefesini.
Eylülde zedelendi mayıs çiçekleri. ve, aralıkta kırıldı, körpe filiz dalları. yargısız tek celsede, hükmü imzaladı deccal...
Aynı yaştaydık ikimiz... münferit bir tecritin soğuk yalnızlığından alınıp, henüz tüy bitmemiş körpe boynuna, seksen boğumlu ilmek geçirdikleri vakit.
Evet, sen çocuk!... en çok içimi acıtan... infaza açık, yaşama kilitli kapılara yönelip sessiz, sitemsiz vedalaşırken, son bakışındaki mengeneye sıkıştı kaldı yüreğim.
Biliyormusun !... halâ kareli kağıtta duruyor el izlerin. ve her okuduğumda mektubunu, gözlerin düşüyor her satıra. birde; dilek ağacında asılı özgürlük türkülerin. her dem taze, her dem hatırımda.
İşte böyle her gün, Canlar daraldı canda... bir can ölüyordu tan vakti saba makamında, Ulucanlarda.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ULUCANLAR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ULUCANLAR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Daha çocuktuk ve gençtik o dönemlerde ama yinede farkındaydık bazı şeylerin bir sizden bir bizden diye hayatının baharında iki dudak arası çıkan sözden toprağa giren o gençlerin(( içim sızladı saygılar.
:( Teşekkür ederim arkadaşım.. Boşu boşuna ölen masum canları bu günlerle kıyasladığımızda ne kadar acı değil mi yaşananları.. Selam ve sevgiler dost kalem.
Bir ondan-bir ondan zihniyetinin sonucudur bunlar.Şaire hanım kardeşim bir andan-bir ondanları köreltti, şimdiki simsarları çoğalttı.Yüreğinize sağlık.Hayırlı sahurlar dilerim.
o günleri anımsamak çok hüzün verici.. yürek sesiniz var olsun efendim.. şimdiki yalakalrı hırsızları tecavüzcüleri gördükçe nefret ediyorum... fidanları asarken hangi kanunları uyguladılar..o zaman.. selam ve sayğılarımla..
Çok haklısınız Vahap bey. Geçmişi geri getiremiyoruz ama en azından ders alıp kardeş kavgalarına ve ölümlerine son vermek açısından bir ders niteliğinde dünde yaşanan olaylar. Çok teşekkür ediyor selam ve saygılarımı gönderiyorum ..
12 Eylül'ün sancilarinda yazılmış güzel bir şiir. Epeyce acı, sancı ve de özgürce yaşama verilen kurbanların hüzünleriyle dolu dizeler. Selamlar ve de saygilar. .
Bahsettiğiniz sancıların ceremesini toplum olarak çok ağır travmalarla ödedik, halâ da ödüyoruz İlhan bey... Değerli yorumunuz için içtenlikle teşekkür ediyorum. Selam ve saygılarımla.
Ölenler güneşe gömüldüler. İçli ,duygulu, duyarlı yüreğine selam olsun toprağım Resim şiiri şiir resmi anlatmış. Çok güzeldi ama acılar unutulmuyor , silinmiyor izi acıların
Hoş geldin hemşehrim... Ne zaman bu güneş yüzlü çocuğu görsem içim parçalanıyor. Maalesef unutulmuyor. "bir sağdan , bir soldan astık. denge olsun diye.. asmayıp da besleyecekmiydik" diyen bir zihniyetin faturasını ödeyen her kesimden çocuklarımız oldu.. Geriye acıları kaldı. Şimdilerde de durum çok farklı değil. Belki asılmıyorlar ama sebepsiz yere bir çok ana kuzusu ölüyor.. . Teşekkür ederim toprağım. Yüreğine sağlık..Selam ve sevgiler..
ewet o çocuktu