Minerva bilmez beni ya da Gautama Buda Selam olsun Yunus gibi bilenlere Geç ! Bekleme yapma ! H/içi kim bilir ki selam baş üzre olsun Sana bir sır –ama yay herkese- Maymundan gelmiş değilim ya da maydanozdan Fakat maymundan gelenler gördüm nasılda hoşlanıyorlardı kabuklu fıstıktan Bunu söyledim diye Darwin için üzülmüyor değilim … Şaşırdın mı ! Herkesin maymundan gelme hakkı var sonuçta Neden engelleyeyim Robespierre gibi düşünmüyorum hazırlayın giyotini Ah Şems ! Kitapları bırak atıver havuza zihnimi
Anladım ki mesele Tanrı olup koltuğa kurulmakta Bir yığın budala bulmak kolaydır her Tanrıya Aleksi İVANOVİÇ zarları tutma ! Tanrı demişken Onlar puzzlelerin toplamıdır -inanmıyorsan boz ve yeniden oluştur- Tanrı ölmüştü … kral çıplaktı … Bu saçma sapan hikayeleri dilime kim bulaştırdı Yalan kim demişse Tanrıların asalarından korkarım Ben ki Firavun’un zulmünü çiğ çiğ yemiş adamım Sisifostur Tanrıları kızdıran Ne Gam ! “Hepimiz Sisifosuz” Kendi zihnimizi en tepeye çıkarıyoruz Cennet pahasına Olmayacak dua değil şu “Keşke Neron kalkıp gelse de zihnimizi yaksa…”
Çıkmalıyım zihnimden Belki bin bir telaştan İplerin kaybolmuş ucunu aramaktan kurtulabilirim Hatta Schrödinger’in kedisinin -ki ölü mü diri mi umurumda benim… Şaşırdın mı !- peşine takılıp paralel evrendeki tüm benleri imha edebilirim -kedileri değil söz sadece benleri- İmhadan bahsetmişken Uzak bir liman mı sandın ölüm Zihninden çık/a/mayan gerçeği nereden bilecek Yeni bir elif ba oluşturmak için tüm harfleri vursam tek tek erteleyemem gelmesini Zaten ne zaman var ne mekan ne de imkan Talihsizlik işte ! Sadece Amerika’da var her şehirde bir kahraman !
Çıkmalıyım zihnimden Müdavimi olduğum günahlarım var -Hepiniz gibi… Şaşırdın mı !- Bir üst levele çıkamadığım için takılıp kaldığım Canıma tükürüyorlar aslında biliyorum Yeni bir elif ba diyorsun Ben kirliyim ve yorgun… Zıtların boşluğuna sığın ya da alemlerin Rabbine yahut safa dur Hitler’in ardında Sen bilirsin ama Gücü hakikate tercih edenler namaz kıldıramaz Unutma ! Baba ! Oğul ! Kutsal Ruh ! adına -Yok daha neler değil mi yazıktır İsa’ya – Tüm kalem tutanlar aşksal karşılaşmaları iki kapak arası sayfalara koymuşlar Sonu başından belli denklem kurmaca oynayanlar Dışarıda -yani sağı solu ağrıyanlar … Şaşırdın mı ! – Müslüm Baba ! Gelsin şarkı jilet sever bileğimi Biri de Rodin’i uyandırsın yontar belki zihnimi
Boşuna yırtınıyordu Calimero çocukluğumda “ama bu haksızlık değil mi ?” derken Ya zihnini yırtman lazım ya da haksızlığı (bazıları yalnızlığı) kabullenmen uysa da uymasa da öğreniyorsun büyürken
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Delinin Biri Bir Gün ( Zihinden Çıkmak 2 ) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Delinin Biri Bir Gün ( Zihinden Çıkmak 2 ) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sufle ezberi zor ama repliklerde insan öğreniyor Hayatın rol dağlımı çok adaletsiz ' kimi ekmek bulmasan pasata ye diyor kimi suyun kaldırma gücünü kıt kanat zekasıyla ölçmeye çalışıyor . aslında hepimiz birer yolcuyuz ve oyuncu ' kimileri daha iyi rol kesiyor sadece , hepsi bu ' Calimero ' yırtınsa da yırtınmasa da haksızlıklar diz boyu !!
Üstat Lao tse bilinçli eylemsizlik lazım diyor :-) belki haksızlık adını verdiğimiz şey hayra giden bir şey sadece biraz acıtarak bunu yapıyordur belki de değildir her işte hayr vardır sa eğer biraz geri çekilmek lazım mı bu arada hepimiz Calimeroyuz :-)
Selam olsun Yunus gibi bilene Yunus gibi diyene. harikaydı deyişler. Kalemine yüreğine sağlık hocam. Şairin yüreği mürekkep gibidir... Bazen siyah bazen kırmızı bazen mavi yazar bazen de gönül Al’ı özler yanar… Stop ! Stop ! Stop ! Kestiiiik ! filim burada bitti, senaryo daha çokta Maymundan yada maydanozdan gelenler oynayacak geri kalanı becerebilirlerse... Sevgi ve muhabbetle...
Nice aklım başında diyen şiiri bin kere cebinden çıkartır. Dikkat edin sakın akıllanmasın. Aklın aklının şaşması, akıllılıktır . Bu yöntemi çok sevdim .Var olun. Selam ve saygılarımla.
İronik anlamda demiştim ama :(( yanlış anlaşılmışsam kusura bakmayın. Elbette bildiğimiz anlamda deliliği kast etmemiştim ki .Zekanın bu yönde bu şekilde şiir diliyle kullanımındaki başarıdan dem vurmuştum. Saygılarımla.
deli kal diyorsunuz yani Şükran Hanım peki teşekkür ederim bende seviyorum böyle karalamayı çok özgür hissediyorum hem Râzının Lelasına da ara sıra çalım atıp geçmek iyi oluyor ...
Asyanın delisi diyelim mi HakkınSesi uzun şiirlerden sıkılıyor etrafımdakilerin çoğu aslında kesme yapmak istemiyordum şahsen ama sanırım başkaları ne düşündüğüne yenildim tek başına ayakta kalmak yasaktı belki ondandır teşekkür ederim....
…………………… Saygı ve Selamlar.