(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
NAKŞ-I KADEM-i ŞERİF şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
NAKŞ-I KADEM-i ŞERİF şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Anlam derinliği olan ihlas dolu asil yürekten dökülen gönül daneleriydi...hüşu ile okuduğum müstesna dörtlükler... tebrikler ve saygılar sunuyorum...selamlarımla.
Yorum yazıyorum diye sayfayı kirletmek istemiyorum üsdadım ayakta alkışladım sizi hemde canı gönülden..Muhteşem diyeceğim ama oda kifayet etmeyecek...İhlaslı yüreğinize engin düşüncelerinize zeval gelmesin..selam duam ile
Mecit kardeşim!!! Allah u Teala sana hayırlı bir ömür versin ki işte bu güzel eserlere böyle imzalar atarak bizleri şahane dizelerle başbaşa bırakıp düşüncelere sevk edesin... Kurban olduğum rabbim bazı kullarına böyle güzel düşünceler verir...Kimisi yazıya döker, kimisi aklındadır ama anlatmayı dahi beceremez.Sen bunların her ikisine de maliksin.O meziyet sende olacak ki benim gibi acizler de senin yazdıklarını okusun da ders alsınlar.
Şiir muhteşem ötesi ESER diye nitelendirmem gerekiyor.Ki zaten mısralardan da belli.
O anlamları bir araya her yazarım diyen koyamaz. Allah u Tealaya emanetsin.(Bid'attir ama) Tuh tuh tuh 41,5 kere Maşallah sana.
Okudugum siirlerin cogunun altinda sizin de yorumlariniza rastliyorum.
Hicbiri SIRADAN, öylesine yapilmis yorumlar degil. Okumanin ötesinde, özenle ve hayli uzun yorumlariniz kalemimize güc vermesinin yanisira, eminim ki, benim gibi, cok sayida dostumuzu da mahcub etmekte.
Zirâ, övgülere lâyik olabilmek, hakkini verebilmek her kalemin kâri degil.
Haddini bilen bir kalem olarak, gönlünüzün güzelliginin yansimasi olan bu güzel ifadeleriniz icin tesekkür ediyorum.
Nakş-ı Kadem-i Şerif Peygamberimiz Muhammed aleyhisselamın mübarek ayak izleri. Peygamber efendimizin bir mucizesi de yumuşak maddelere mesela kuma bastığı zaman ayak izlerinin belli olmaması fakat, taşa, sert maddelere bastığında izlerin çıkması idi. Mübarek ayağının bastığı ve iz bıraktığı bazı taş ve mermerler bir yadigar olarak asırlarca saklanmış elden ele emanet edilerek bereketlenilmiştir. Özellikle Müslüman devlet adamları, padişahlar bu kıymetli yadigarları önemli yerlerde özel muhafaza altına alarak, saklayıp, ziyaret etmişler ve ettirmişlerdir.
Şiirin başlığıydı ilk önce ilgimi çeken....ve sonrasında şiirin ayak izleri...doğumdan ölüme bir hayat belgeseli ki ;
"İnsanım" diyenin süsü ar olur Resûle ümmete Rabbi yâr olur Görmeyi bilene âşikâr olur; Sinden ötesiyle, ardı âfâkın.
Siz ne güzel bir kalemsiniz böyle abi... Hangi kelime hangi cümle ile açıklayayım dizeleri ve dörtlüklerinizi...
günümün haftamın ayımın hatta yılımın şiiri desem yeterli olur mu bilmem...