Okuduğunuz şiir 14.2.2016 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
HÜZÜN ARMASI
Ben, Mısırda Eski bir Tanrının Kinle büyüttüğü kuluyum. Omzunda apoletiyle bir askerin, Emir kipiyle doğruldum. Yolda tanklar yürüyordu yalpalayarak. Bütün toprağı sallayarak. Bu kadeh, suskunların şerefine. Hayır korkakların… Kırkı çıkmadan yenisi doğuyor acının ve Ninem, dedemin hüznünü siliyor camlardan. Ben kitaplar arasındaki menekşeleri kurtarıyorum. Ayrıştırıyoruz acılarımızı bir bir Payımdan fazla düşüyor bana Reddi miras kar etmeyecek biliyorum.
Bir berzahtır beynim Küfürlü sözcükler velayetinde. Küfre dolanıyor her şey dilimin ucunda. Boşalırcasına yağıyor. Yeni değil bu bozgun. Yeni değil bu ölüm. Boğazıma dizilen ekmeğin haritasını çıkardı doktor Birde göğsümün filmini çekmiş sanatkar. Basacaktım küfrü, içimdeki ahlak yasası olmazsa. Ödünç bir sesle bağırdım kulağıma seni, Hadi bu açlığın Bu sefaletin ortasında Yukarıdan aşağıya Bana beş harfli bir yemek ismi söyle. Söyle ki doysun iliklerim. Menekşe kokuları as duvarına. Otur kalbimin odasına. Coğrafik bir bölge gibi aklında kalan, Solgun göbeğimden öp. Ben seni anarken Titreyen dudağımdan öp.
Babam ölüyor birazdan. Ben bileklerimi kesiyorum. Giderayak da seviyorum seni. Tertemiz ellerini Ayaklarını, Gözlerini, Bütün coğrafyanı. Kentin en uzak yerinde Telaşlı bir kalabalığın içinde Daha sen talebeyken lise mektebinde Bir buğdayın taneleri gibi ayrıldı çocukluğum benden. Su satardım mahalle maçlarında, Mavi gözlü bir kız dalardı düşlerime Alıp anneme giderdim. Meşalelerle karşılardı beni. Ben yüzünün gökyüzünde kuşlar gibi süzülürdüm. Sonra yarı bir umutsuzlukla açardım gözlerimi. Gözerin İlle de gözlerini dilenirdim annemden. Yokluğu anlatırdı bana saatlerce, Çocukluğum kundaklanırdı bir eylemin ortasında. Ve sen çekip giderdin Böyle umarsızca…
Ben günün anlam ve önemini Yine birkaç damla gözyaşıyla anlatırdım Bütün çocuklara.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HÜZÜN ARMASI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HÜZÜN ARMASI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
sevgiler gününe denk gelmesi isabet olsa gerek . soyutlanmış yanlarımızın iki dudak arasındaki , mesafede biriken küfür ayarlı ritmik sözler. hiç bu kadar fena.. dağılmamıştı ' hüznün ' eflatun kokusu.
silemeyiz bazı acıları '
bayım yine muhteşem yakışıklı çıkmışsın gün karesinde ' öperim şiirinden :) sevgiler..
Ama az kaldı, birlerine petrol jandarmalığı görevli tampon devlet kurulacak diye, Türkiye'yi yönetip de bir zerre Türklerin cumhuriyeti ve Türkler lehine iş yapmayan güya yöneticilerle, yine güya iyi ülke- kötü ülke oynayanlara, emperyalizmin mazlum ulus savaşı desteklemesini makul ve mantıklı bulanlara, besleme olmuş halka ve fonlanmış cümle güya münevverana şaşmamak kaabil değil !
Şaşmayanlara, hayret etmeyenlere, trans halde yaşayanlara feraset dilemekten başka yapılacak şey yok...