* Yaşanmışlıkların doğrultusunda, gerçekleri imge-selleştirerek yazılan bir şiirdir esasında. Bu şiirin Sahibi Ulvi. Ve kelam ilk defa bu kadar sızladı yazılandan öte, yazdırandan... *
İnsanın kalbi yanmaya gör! Titreyince parmak uçları Ve üşüyünce lisan-ı. Âh! Mélâl halim Züléyhâ olan yüreğime Yûsûf misali düşte gör…
Boynumdan büyük bir hasretin Dilinde ki yemine şâhitlik ettim, Â n d olsun hâk için seni verene. Sızlayınca omzumdan öte Âhvâliné kendimi kurbân ettim.
Yıllardır üzerimde duran rûhûmun Artık bedenime dar geldiğini öğrendiğimde Avuçlarım çoktan yanmıştı sevgili. Kimsecikler bil(e)mez Sağ yanımdan başladım seni sevmeye Sol yanımda sızlarken sevda.
Ölümü göğüs aramda uyutmak gibi bir şeydi Yalnızlığına soyunmak. Ellerin, yüzün başka bir âlémin bana verilmiş En yüce hediyesiydi. Kokuna dokundum uzun uzun… Seyrine daldım aklıma gelişlerinin. Ve sonra Soğuk ve ıssız gecelerin kollarında senden habersiz adını sayıklarmışım adın ki ezberimde saklıymış.
Birkaç ömür sonra…
Diri diri titredi gözlerim Ki seni yıllardır görmediğimdendir sevgili Bunca ürperişin, apansız uyanışların feryadı. Âğma baktım karanlığın ardına Y ü z ü m en çirkin. Y ü z ü n çirkinliğimin perdesi. Hani düşse yerinden gölgem Ya da her hangi bir gecede çığlıklar duyulsa mâbédimden İnan sevgili Ruhuma yüz sür de gör Yüzünün izlerini.
Ve ötede duran ceplerimin boşluğunda Münzévi bir kadındım. Seni bulamayışların acısını yıllardır yaşadım. K a ç t ı m Saçlarıma kim dokunsa. sonra Akşamın hûzmûn da siyaha çalan bakışlarının Esiri oldum.
Ve inanmayacaksın ama Dediler ki; ‘’ Şâhit misiniz? ‘’ üç defa… Sustu cümle âlém, edildi şefâât Yâzgım, yâzgınla bağladı sonra.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Rîvâyet Mérv - î şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Rîvâyet Mérv - î şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bir masaldı bu Ne yusuf yusuftu ne de kuyu eski kuyu Züleyha bir yangın telaşesi Lisanlar sağır bir gece eşliğinde nameler diziyor Yürek bir hengame Bir depren yıkıntısı bir zelzele yeri Vuruyordu yüreğe kurşun misali yağmurlar
Sonra Sonrası olmadı hiç bir sonranın Hiç olmayacaktı da belki de...
Bir şiir düşer geceye Bir şair solundan vurulur Ve vurulur bütün kanaryalar kanatlarından
Geceye şiir kanı dökülür Asılır bütün tomurcuklar arka bahçelerde Arka bahçeler kanrevan Viran bütün söylemler Hikayeler viran Tadı kaçıktır bütün şarkıların Neye vurursan vur başını Şairler hep yalnız ölür...