Yüreğinin sesini son defa kapat. Birazdan sağır olacağım!
I
Esrik bir dilin son çırpınışıdır bu. Gitme ey yar… Gidersen Beni böylesine mahvedersen Acı getirir bana yokluğun. Sol yanımdan başlar kanatmaya. Çürütür beni yalnızlık Anla öldürür beni ayrılık…
Ben ne zaman seni unutmaya kalksam Hep yüzüme vurdu aynada ki suretim. —Ç a r e s i z d i m. Olmayacak bir duâ gibiydi seni sevmelerim. Ama ben her defasında ‘’âmin’’ dedim. Gelmesen de, sevmesen de. Sen her defasında benden, yüreğimden, ömrümden gitsen de Şükür ettim yaratana. Sadece ‘’kader’’ dedim.
//
Musallada ağlatın gözlerimi. Birazdan kör olacağım.
II
Çoğu gece susturdum içimde ki acıyı. Ama kimi zaman olmadı yapamadım. —A ğ l a d ı m.
Sahi sen bilir misin ağlamayı? Bilir misin gözlerin çıkarcasına mahvolmayı? Kafanı duvarlara vura, vura ağladın mı hiç? İçinden canını söküp de atarcasına. Ağladın mı? Ben çok ağladım, sen gittikten sonra…
Kaç gecemi heba ettim yokluğuna. Kimi zaman uyumadım Kimi zamansa uyanamadım. Ölüm uykusu gibi değildi bu. Sensizliğin yasındaydım, duymadım. Anımsayamadım sana hasret kaldığım zamanı Kendime acıdım. Lanet ettim, yaşadıklarıma – yaşayamadıklarıma!
Çok gördü Tanrım seni bana. Zaten seni sevmeseydim ne yapardım bilmiyorum. Bir sen vardın benim için, bir de sen… Vuslatın üzmezdi beni bu kadar. İnan hasretin yakmazdı taa içimi. Ama gidişin bir başka tüketti ömrümü. Belki katlanırdım yokluğuna ama —Y a p a m a d ı m.
//
Yüreğini aralık bırak Birazdan öleceğim!
III
Siz hiçbir adamın ellerine âşık oldunuz mu? Bir keresinde ben olmuştum. Eskiden – çok eskiden. Ama ne zaman onu hatırlasam Ve kim bana uzakta ellerini Parmak uçlarımdan kopuyor ömrüm.
Anlıyorum ki; Senden ayrı olmak, Cennet ile cehennem arası yürümek demekti.
Ey yar! Bu sana yazılmış, yokluğuna kazılmış Son şiir olacak dudaklarda. Seni severken Bir seferlik berat etmiştim ölümden. Ama yaşamaksa, eğer seni sevmek Öyleyse her geçen gün, her dakika, her saniye Bu ölmek neden?
Artık kaybettim benliğimi istasyon boşluklarında. Hiçbir tren getirmeyecekti seni bana. Bilirdim dönülmez şehirlerin, Geçilmez yolların, ufkundaydın sen! Dönmeyecektin bilirdim. Bilirdim de kabullenmezdim bu hasreti. Kahretti beni ayrılık Zulmetti bana yalnızlık! —D a y a n a m a d ı m.
Acı vere, vere gittin! Sonbahar düştü ceplerimden. Ve ardından eylülde gitti. Sonra yağmur yağdı ü ş ü d ü m.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ayn-i Râh // Yol Gözlemek şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ayn-i Râh // Yol Gözlemek şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yüreğinin sesini son defa kapat. Birazdan sağır olacağım!
Anlıyorum ki; Senden ayrı olmak, Cennet ile cehennem arası yürümek demekti.
Ey yar! Bu sana yazılmış, yokluğuna kazılmış Son şiir olacak dudaklarda. Seni severken Bir seferlik berat etmiştim ölümden. Ama yaşamaksa, eğer seni sevmek Öyleyse her geçen gün, her dakika, her saniye Bu ölmek neden?
GÜNAYDIN GÖNÜL DOSTU İNSAN ; HANİ ÖN-YARGİYLA DAVRANIRI YA ÇOĞU ZAMAN ..UZUN ŞİİRLER SIKIICI OLUR DİYE..DOĞRUSU OLURDA BAZEN..ANLAM BÜTÜNLÜĞÜ KAYBOLUR GİDER ZİRA..ÖNÜYLE SONU HİÇ TUTMAZ BİR BİRİNİ..ZAMAN ZAMAN BENDE BU KATAGORİNİN İÇİNE DAHİL OLANLARDANIM NE YALAN SÖYLİYEYİM..İLK BAKIŞTA SİZİN ŞİİRE DE ÖYLE BAKTIM ..OKUDDUKÇA İŞ DEĞİŞTİ..ISINDIM..ZİRA GİRİŞ DİZELERİ ÇOK FARKLIYDI..TAMAMINI OKUMAKLA NE KADAR İYİ ETTİĞİMİ ANLADIM SONRA..DOLAYISILA DA PEŞİN HÜKÜMLÜ OLMANIN SAÇMALIĞINA BİR KEZ DAHA ŞAHİT OLDUM BÖYLECE..ZİRA HARİKA BİR FON EŞLİĞİNDE HARİKA BİR İÇERİK VARDI ŞİİRDE...BİÇİMDE ESTETİK,İÇERİKTE OLDUKÇA FELSEFİYDİ..ANLAM İÇEREN DUYGU VE DÜŞÜNCE DİZELERİ.. KISACASI OKUNUR VEDE DİNLENİR BİÇİMDEYDİ.. KUTLUYORUM..YÜREĞİNİZ VEDE KALEMİNİZ DAİM OLSUN..DERT GÖRMESİN. SELAM VE SAYGIMLA..
sabah sabah bu hiç iyi gelmedi ruhuma ne yaptın be canım sen şimdi dümdüz gidesim var hayata yazıp yazıp ölesim her kelimeden bir ben doğurasım var... ama bu dünyanın öteki tarafı da var...