|| Artık öğrendim ki; kimi sevdiğin önemliymiş. Uzun yolu göze alamayana kelebek olunmazmış. Nefesi yetmeyenle dipte hazine aranmazmış. Aşkın ibadetini bilmeyene bayram bağışlanmazmış. * İclal Aydın ||
* Gölgesi perişandır şiirin.
||
Giyotin çalarken gözlerimde Bir ölünün sesi yankılanır duvarlarımda. Sahi siz bilir misiniz? Gözlerim düşerken gölgeme mavi olurum ç ı r ı l ç ı p l a k.
||
Kirpik aralarımın boşluğunda ıslık çalarken bir ânkâ Yakamın kambur halinden düşer v / âhlarım. Bir can diyorum ‘ gitti, gidiyor ’ ömürden Batıyor karanlığım yerin en dibine. Ölüme okunan son sélâ da uğurlanıyor gövdem.
Daha demin Gözyaşlarımı içip ağladım ulu orta. Gelen, giden, soran, sarılan yok! Senden başka uğramadı kimse kıyılarıma. Ki sende gelmezdin * unutmuşken adımı küflü aynalarda. Gecelere kahır yüklü mektuplar bırakırdım. Yeşilin en can alıcı rengine aldanırdım. Gözlerin düşerdi sineme. Ki; Gölgesi olmayan bir Şéhré benzer gözlerin.
Karanlığın ârifesinde Tenha bir yalnızlığı kuşandı ellerim. Islak uçurumlar tanıktır Göğsüme yıkılan mevsimlerin günahını taşırdım Daha göç etmemişken ölüme. Evvelce Ayaza yüz tutan âşıkların dilinde Nasırlı bir türkü ol / ur / dum ‘’ Kafamı duvara vurmadan tanıyabilmek seni. * Ahmet Kaya
Şimdi hangi sevdanın başkaldırışıydın sen (?) İhtilalsız savaşlarımda düşmanım oldun! Yıllarca yüreğimde cebelleştiğim Hangi mahkûmun suçuydun sen Ömrüne müebbet yerken…
Ve sen sevgili Ellerimi bırak. İyi bilirim kefensiz ölmeyi!
Sessizlik inlerken dilimde Bir daha yandım cehennemimde. Ayaklarımı omuzlayıp yürüdüğüm yolların Üstüme kuma gelen acıları sıvazlayıp Kül rengi bakışlarından topladım elveda deyişlerini.
Ellerimde çoğalırken vedalar Üstü açık gülüşler dağıttım boş bakan gözlere. Yağmurların en şiddetli baş ağrılarında Öfkemin nefsinden kaçıp Diz boyu günahlara soyundum. Musalla hâk getire çaresizliğime. Yüzümü dönerken sémâyâ Yokluğunun gölgesinde uyurum Kanatsız uçarken kuşlar Gökyüzünün ucunda sallanır boynum. Ve Şehrimin yağmurları Dişlerimin arasında sıkışan sevdalıları ıslatır.
âh yüreğimi bölük pörçük eden a d a m Gözlerin rengi cennetimin habercisiydi. Seni yaşamak pahasına ö l ü n m e l i
Bilmelisiniz ki Parmakları doğmayan bir elin Sakat bir iç çekişinden başlardı o’nu sevmek.
Ve ben yağmurların ney sesiyle dans ettiği bir vakitte Üşüyen saçlarıma inat Sevdim seni. Elleri ve ayakları yok bu ayrılığın. Zaten kimi sev / diy / sem Giden hep sen oldun.
Ve değimliydi ki seni sevmek * Cénnété bir ödün || Céhénném ateşine boyun bükmek!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Îşrâk şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Îşrâk şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
hasretin ve bir gidişin yada bir ayrılığın manifestosu gibydi ki hikayesinde müzik olan şiirlere ayrı bir zaafım vardır ki müziği le çokça güzeldi okumak şiirin hüzünlü güzelliğini... beğendim hem de çokça şairim
Ve ben yağmurların ney sesiyle dans ettiği bir vakitte Üşüyen saçlarıma inat Sevdim seni. Elleri ve ayakları yok bu ayrılığın. Zaten kimi sev / diy / sem Giden hep sen oldun.
GÜNAYDIN GÖNÜL DOSTU İNSAN ; FON MÜZİĞİ DE BİR O KADAR ANLAMLIYDI.. ÇOK ÇOK GÜZEL VEDE ANLAM YÜKLÜ BİR DUYGU PAYLAŞIMIYDI .... YÜREĞİNİZ VEDE KALEMİNİZ DERT GÖRMESİN..YÜREKTEN KUTLARIM ..EMEĞİNİZE SAĞLIK . SELAM VE SAYGIMLA
Emeğine yüreğine sağlık......
Başarınız daim kaleminiz tükenmez olsun.......
Selam saygı sizedir