sen, kör ahizeden fışkıran kısık ses ya senin derdin ne derisi soyulmuş ayna hep önüme dökülür bilirdim saçlarım oysa arada tekleyen kalbim mi haber verdi yoksa deccale çürük düşleri mi fırçalıyor zaman tepeler mi yetişecek dağlara tanrım bu ne acele!..
yarımım ben eksiğim henüz daha yürünecek çok yolum var kim göz dikmiş kimin gözü var bir kucak hızar talaşında kızım yürüyecek daha kim götürür tanrım kim alıştırır oğlumu yetim traşına!
gözlerim giderek bozuyor renkleri tamam arada sıkıldığım da doğru yazdığın senaryodan ama tükenir mi senin mavi tabakalı atlasında hava senin iki bin yaşında ağaçların var tanrım oysa benim kızım daha iki yaşında
sakın isyan sayma bunu hepsi biraz anlama zorluğu -bâriz bir zorluğu anlama- hem biz alışkınız hayattan bir lokma rızkın bile hayli risk taşıdığına
duy beni tanrım ben Servet’ten olma Yüksel’den doğma ToprağınSesi izansız takvimleri taklit edegeldim bu güne korkmuyorum karanlıktan hadi sür gecenin siyahını şarjöre korkmuyorum ; hazır işte dudaklarım mühürle!..
( korkuyorum aslında ben de her canlı kadar. korkuyoruz boyun bükmesek de hatmi çiçeği gibi, her gün ayrı bedenlerde seyretmiş olsak da aynı filmi!.. ama şurası gerçekten gerçek şırası alınmış üzüm suyu olsa da yaşamak, ölüm insana en dar giysi. şimdi, merhametini koyuyorum şuraya, affediciliğini sürüyorum dudaklarıma bilirsin; düşünmez insan gri’de bıraktıkları kadar kendini)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Gri'de Kalanlar şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Gri'de Kalanlar şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bugun yazilmamis ama giremedigim ve gec gordugum icin bu siiri, gunun siiri bana kalirsa bu.. neden?
Sizin bilgi birikiminiz kadar şiir adina bilgi birikimim yok elbette. Ama eger şiir gercek bir şiirse zorlamasiz karsi tarafa aktarabilmeli dusuncelerini bir sekilde. Ha bunu soz oyunlariyla da yapabilir, yogun hissiyatiyla da. Ve inanin ki okurken icimde bir sey koptu. Gercekcilikse, âlasi.. Cok farkli bir yazgi gibi bu şiir, hani sanki Allah' a mektup yazar gibi, oyle cani yanmis ki, ona nazlanir gibi...
Ve bu sozcuklerdeki kesifleriniz edebiyat tarihine geçecek cinsten.. Guzel yaşayın siz...
Benim de bir canım var kızım ve diğer tüm çocuklar için çırpınan. Allah' ım yapmak istediklerimizi yapamadan almasın bizi yanına. İlle de yaşadığımız ortamda, böylesine sisli - puslu zamanın çarkında ezilmesin yavrucaklar.
Şiirinin yanına bıraktım korkuyla büyüyen kalbimi.
Emeklerine teşekkürler Serhat usta, bu şiir çok başka...