SON SİESTA...Şiirin hikayesini görmek için tıklayın Berkin Elvan (5 Ocak 1999 - 11 Mart 2014; Okmeydanı, İstanbul), Taksim Gezi Parkı protestoları sırasında, 16 Haziran 2013 tarihinde, polis tarafından atılan göz yaşartıcı gaz kapsülünün başına isabet etmesi üzerine, aylarca komada kaldıktan sonra hayatını kaybeden Türk vatandaşı. Elvan’ın ailesi olayın ekmek almaya giderken yaşandığını söylemiş, bazı haberlerde de olayın bu şekilde gerçekleştiği belirtilmiştir. Bazı kaynaklarda ise Berkin Elvan’ın gezi parkı eylemlerine bizzat katıldığı ve olayın eylem sırasında yaşandığı belirtilmektedir. Olayın ardından Türkiye ve dünyanın çeşitli şehirlerinde protestolar düzenlendi.
Bir Berkin Elvan çocuk ölmekte İstanbul’da, tanıyorum Ondört yaşında bir çocuk, yani bir evlat. Annesi ekmek almaya yollamış bakkala, Faşist bir polisin silahıyla vurulabileceğini bile bile, Acı çekmekte ölürken, biliyorum, annemin sözünü tamam edemedim diye… Bir Berkin Elvan çocuk ölmekte İstanbul’da, tanıyorum Ondört yaşında bir çocuk, yani bir evlat Acı çektiğini göremesem de, ağladığını görebilmekteyim seven yüreklerin onun için akıttığı göz yaşlarında… Bir Berkin Elvan çocuk ölmekte İstanbul’da, tanıyorum Ondört yaşında bir çocuk, yani bir evlat. Öleceğini nasıl da kanıksamış, tavanda takılmış gözleri. Farkındalar ölümün, Bunun için küfretmekteler karanlığa Berkin Elvan, pırıl pırıl gözleriyle ülkesine bakmakta, Ona olan borcumuzu ödeyeceğimizi bile bile… HAZİRAN 2013 olaylarının 2.yıldönümünde son kez öğlen uykusuna yatırılan (öldürülen) gençlerimizin anısına yazılmıştır... kemal paracikoglu (kemnur) bakımsız bir meryemana sarılır gök yüzünden boynuna, sonsuzluk ölümle cenabetleşmiş bir kıtlık uzaklaşmayı düşünürken zorunlu bir seferberlikle, beklentileri yollara uzatarak boylu boyunca, sebepsizce katledilmiş kimsesizlik yazılmış alnının ortasına jargonu sövgüden ibaret bir faşist kurşunuyla. şaibe altında son siesta... sıvaşır manzara siluetine al/akışkan intizar artık kaç kaçabildiğin kadar vicdanınla barışık Son bir kavga için bizim hazırlıklarımız tamam... derk ederiz gerçeği alternatifsiz abesle iştigalinizde... ==== (dar ağacının ipi bir sarmaşık dalı gibi boynuna dolanır) , (o an bir ölümcül bekleyişin sonsuzluğu) (geleceği kurtarmak için savaşırken) (geleceğe dair her hayal tükenir) (sebebsiz ölümler sahipsiz bırakılır) (kötü niyetli bir katilin kurşunuyla) (şaibeli bir ölümde) (dökülen kan kaplar ortalığı) (faili meçhul cinayeti işleyen bulunamaz) (bu düzeni yıkacağız) , (anlatacağız gerçeği) (bilinçsiz halka)
Kemal Paracıkoğlu Sarımsaklı, 16.06.2015 |
Saygılarımla