Terk ediyorsan, arkana bakmadan gideceksin; adam gibi, yani hiçbir pişmanlık duymayacaksın. Neyin varsa tıkacaksın çuvalının içine, sırtlayacaksın, Dönmek için bahane edebileceğin bir iğnen bile kalmayacak geride.
Arkanda hiçbir şeyini bırakmayacaksın. Bir daha aramayacaksın! Büyük ayrılacaksın, büyük… Adımların büyük olacak giderken, hiç duraklamadan gidecekler, mesafeler uçsuz bucaksız… , Öyle, dönme ihtimalini canlı tutmaya meyilli, özlemler üretmeyeceksin, Kafanda özleme dair hiçbir şey bırakmayacaksın. Ne kadar özlemek ihtimalin varsa, gömeceksin kalbine! Özlemi hissettiğin an, hemen başka meşgaleler bulup üstünü bastıracaksın.
Ayrıldın mı, şiirler yazmayacaksın ayrılığa dair, çünkü en çok onlar kederlenmene sebep olurlar. Söylemeyi unuttuğun bir lafın kalmayacak. İçini boşaltacaksın konuşabildiğince, sonra da susacaksın Bir daha da laf etmeyeceksin.
Köşebaşı sohbetlerinizde arkadaşlarına ayrıldığın insanla yaşamış olduğun cinsellikleri, öyle, ben bu kızı şöyle öptüm, böyle kokladım, diyerek bire on katıp övünmeyeceksin! Delikanlı olacaksın! Yaşadıklarınızı, delikanlıca hazmedeceksin, kapatacaksın! Yani kancıkça gitmeyeceksin.
Sileceksin geçmişi Bir anı bile kalmayacak kafanda. Geçmişe ait her şeyi unutacaksın; tüm kazanımlarını, Kazanabileceklerini, kaybetmek istemeyeceklerini, kaybetmediklerini… Hiçbir anı, hiçbir dostluk, hiçbir iş kesiştirmeyecek yolları. Telefondan mesajlar, numaralar silinecek. Yanlışlıkla basmışım, gibi aptalca mazeretlerle sesini duymaya çalışmayacaksın. Ya da, falan işim için buradan geçiyordum da, gibi mazeretlerle karşısına çıkıp komik düşürmeyeceksin kendini. Gittin madem ki, sözün ayaklarına geçecek, etrafında dolanıp durmayacaklar...
II. Ayrılık kolay değildir öyle, ben gidiyorum diyerek gitmekle ayrılık olmaz; daha dur bakalım, dolu dolu yaşayacaksın ayrılığı, çilingir sofrasını kurup da rakını yudumlarken, bir şarkı söyleyerek sana eşlik eden olmayacak, yüreğinde bir boşluk olduğunu göreceksin, göz yaşların dolduracak o boşluğu yüreğine akarak. Yatağa girerken gün doğmuş olacak. Yatağının öbür yarısındaki boşluk kocaman görünecek gözlerine; oysa ki, sığışamazdık da, yer kavgası yapardık itiş, kakış, diye anımsayacaksın eskiyi. Uyandığında karnını doyurmak için hazırladığın masaya, farkında olmadan çifft kişilik servis açacaksın. Göz yaşların onun servis tabağında birikecek...
Susacaksın, bağrına taş basıp, koyuvermeyeceksin öyle kendini. Terk eden sendin madem ki, erkekliğe bok sürmeyeceksin! Hakkını vereceksin… Ve gurur duyacaksın kendinle yıkılmadığın, ayakta kaldığın için… Evet, ayrıldın mı, adam gibi ayrılacaksın, adam!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ADAM GİBİ… şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ADAM GİBİ… şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
15 yıl önce alınan bir romanın, sayfaları arasında küçük bir kağıda yazılmış 10 haneli bir numaraya bakarken, artık kalmamış gözyaşlarını dökemeyeceğini anlayacaksın. üstüne bu şiiri okuyup, bir sigara tüllendireceksin. ve adam gibi gitmenin acısını bir ömür yaşayacak olmaya alıştıracaksın kendini. ve söyleyeceksin: yer sıkıntısı yoksa öte tarafta.. geleceğiz ardından kimimiz geç,kimimiz erken birer birer...
Hayat bir gün kadar kısa.. Bu platformda şiir ve yazılarından tanıdığımız, Kemal beyin mekanı cennet olsun! Ailesi ve bütün sevenlerine allâh sabır versin..
bir parça şiir, bir parça dostluk, bir parça hayat, bir parça can derken çekip gitmekte var bu dünyadan. ne mutlu ki sizi hatırlatacak izler bırakarak gidiyorsunuz
Gurbet Yoksulluk Gariplik Kimsesizlik Yalnızlık Hastalık Hor görülmek Birbir bunları yaşayıp Sevdiklerinden ayrilacaksin Alışkanlıklarından ayrilacaksin Dostlarını güzel konusturacaksin Ardından İki cihan saadetinin anahtarını Takacaksin beline Edep Doğruluk Helal lokma Tıpkı sen gibi Adam gibi ayrilacaksin Güle güle...
Adam gibi ya da tek başlıkla insan gibi ayrılmak,ayrılabilmek herkesin harcı değil usta.Ne güzel yazmışsınız olması gerekenleri.Yalnız şunu da söylemek isterim ki sizin kaleminiz öyküye daha mı çok yakışıyor ne ya da bana öyle geliyor.Sonuç olarak sizi okumayı seviyorum.Saygıyla...
Son zamanlarda bir lâf dolanır oldu dillerde: "Adam gibi adam." Adamın "gibi"si mi olur? Adam, adamsa adamdır; değilse, at taşını... Tebrikler usta kaleme... Muhabbetle...
Keşke ayrılıklar yaşanmasaydı diyecektim olmayacak duaya amin der gibi düzeltiyorum ayrılıklarda da birlikteliklerde de ADAM gibi adamlara ve KADIN gibi kadınlara selâm olsun.... Kutlarım ŞAİRİM yazan yüreğinize SAYGILAR sunuyorum
Sevgili Dost, nede güzel bir şiirdi. Gönlü ve yüreği dolduran. Ancak bu güzide siirde yine unutma der gibi hissedilen dizeler vardı. Unutulmuslukta kalma der gibi. Kaleminizi yürekten kutluyorum. Nice Güzel ve güzelliklere yönelik şiirlere diyorum. Selamlar ve de sevgilerimle. .
İlk facebook ta okumuştum bu şiiri. "Adamlık bundan başka nasıl anlatılır ki?" diye düşünüp kalmıştım. Vay Can Dostum vayy... Şiir bu işte. Şiir dediğin yazınca, okuyunca ses getirecek. Kalıcı olacak, yakıcı olacak. "Bıraktığın işine, eşine dönüpte bakmayacaksın "derdi Tacettin. Gitmek adam işi. "Giderim ha, gittim ha" demek aklı ermeyen sümüklü çocukların işidir. Bir de "EN DEĞERLİ ÇOCUKLARIYDIK MAHALLENİN" şiiri böyle alıp götürmüştü beni. "Deniz atının kanadına konan kelebek üşüdü" demek değildir şiir. Şiir budur, duygu budur, şair budur. Teşekkürler Dostum. Sağ ol Dostum. Selam Dostum.
" Köşebaşı sohbetlerinizde arkadaşlarına ayrıldığın insanla yaşamış olduğun cinsellikleri, öyle, ben bu kızı şöyle öptüm, böyle kokladım, diyerek bire on katıp övünmeyeceksin! Delikanlı olacaksın! Yaşadıklarınızı, delikanlıca hazmedeceksin, kapatacaksın! "
Evet kıymetli hocam şiirin tamamı çok güzel öncelikle tebrik ederim yüreğinize, kaleminize sağlık. Mekanı cennet olsun rahmetli Neşet Ertaş'ı hatırladım ve paylaşmak istedim.
bozkırın tezenesi güzel insana sormuşlar,
“ilk ne zaman aşık oldun?”
"13 yaşımda. Yozgattaydık, mahallenin kızıydı. ona bir türkü havalandırdıydım” dedi. kızın adını söyledi. sonra da pişman oldu: “yazman gurban oluyum, sevda sırrınan olur.” dedi.
Susacaksın, bağrına taş basıp, koyuvermeyeceksin öyle kendini. Terk eden sendin madem ki, erkekliğe *ok sürmeyeceksin! Hakkını vereceksin… Ve gurur duyacaksın kendinle yıkılmadığın, ayakta kaldığın için… Evet, ayrıldın mı, adam gibi ayrılacaksın, adam!
cok guzeldı yerınde sozler dızeler yurekten kutluyorum degerlı hocam sayın Kemal bey saygılarımla selamalarım
Devlerin aşkı büyük olurmuş...bu ayrılığa kaç kişi sahip bilemem ama Allah sevenleri ayırmasın demekle yetineceğim. ustalık dolu bir mensur şiir okudum, hiç yazamadığım türden. kutluyorum, saygılar sunuyorum...