Gölgeler sır gibi saklar gözleri. İçinde meçhul ikiyüzlü bir fikşın, ya in, ya cin; ya da ceberut... Kim seslenir? Kim hâlleşir? Büyüdüler öylesi bir gizlilik döneminde, bîçare, yıkandı beyinleri...
Sağır kaldılar muhalif seslere , at gözlükleri kuşandılar, Fikirsiz zikirlerle şeytanı tanrı yaptılar...
Anneleri birer yarasaydı, insan görünümlü birer yarasaydılar nefreti yarasa memelerinden içmiştiler, insana düşmandılar... Abanoz dipliydi dünyaları, hep karanlık; alçaktılar, hukuk tanımazdılar...terazisiz, kılıçsız savcıları, yargıçları vardı, Tetikçileri vardı, hükümranlığında, gözbağcıları, hipnozcuları vardı, aydınlığı karartan lambaları vardı...
Henüz yaratılmadan insanlık, dölünü kurutandılar. Altı yaşında sabiyle evlenmeye kalkışandılar. şeytanın bile daha vahametli olması gayrimuhtemeldi; çünkü onlarınki insanlığın delirdiği andı... Şeytanın en değerli kuluydular,beşeriyetten anlamazdılar ...
lâkaytılar şeytanlığa, biat etmiştiler, yazgılarına rıza göstermiştiler. Tapınakları saraydı, şeytana inanmıştılar. İnanmamıştılar bu şairin göz yaşlarına...
Hazır mısın yoz düşüncelerin üstüne kepenkleri çekmeye? Sokma karanlığı kapından, karanlıkla konuşma, tartışma... Yak ışıklarını kafanın!
Mademki aydınlandın ketum kal bundan böyle Namın yürüsün bilgeliğe... Koyuver gitsin geçmişte kirleri, gölgenin koynundaki ’sır’ gibi sessiz.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SIR... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SIR... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Harikulade anlatılı,mükemmel taşlamalı ve günümüz gerçeklerini dile getiren,mükemmel dizeler... Kutlarım duyarlı yüreğinizi,sayfaya düşen yürek sesinizi. Esenlik ve sevgi dileklerimle...
Merhaba değerli kalem, Eserin her zaman olduğu gibi güzel ve demini almış bir şiir.Biz de bu güzel şiirini okuyor ve kutluyoruz, yalansız, riyasız. Gönlüne, ömrüne bereket, Kaleminin mürekkebi hiç kurumasın, ilham perileri ayrılmasın yanından, yalnız bırakmasın bir ömür seni.Bu şiir vesilesiyle seni, sonsuzluğun sahibine emanet ediyor,sağlıkla sağlıcakla kalasın diyorum.
harika bir şiir vede anlamı çok beğendim gönülden tebrikler ve birkaç satır da ben yazdım sevgilerimle...
sus ketum kalsın gölgelerin günahkar dili binlerce tövbe dökülür lal kalan lisanda geceye sürgün güne küskün günahkar adem havanın kaburgasının yarısı adem yarısı ben kimim tahmin et bakalım
aynen ve şiir için çok teşekkür ederim geçenlerde bir şiir yazmıştım bir site çok beğenmiş olmalı ki alıntı mı çalıntı mı olduğunu algılayamadığım bir eylemde bulunmuş
şiirim
Yasaklı topraklarda nazımın gözyaşları Çınar altı gölgeler doğurur Ayrılığı asarlar Tutuşur ölü denizler Devleşir nazımın yalnızlığı
Suskunlaşır Piraye Bir avuç şiir dökülür Vedalar ölü kuşlar doğurur Küskünlüğü ihanetin bıçak sırtında Maviye hasretliği yasaklı topraklarda tutuşur
Cebi delik fakirliğinden Avucunda bir avuç vatan hasretliği şiir dökülür Şimdi riyakar yüzlerde vatan sevdası maskesi Yer gök martı yağmurluğunca ağıt döker solan ömre Bedeli hasretlik bedeli köy kokulu hasretlik Ve ölümün puhu kuşu habersiz öper nazımın tüm şiirlerini
sizin yazdığınız benimkilerden güzel olmuş... değerli katkınız için teşekkürler...saygıyla... Nazım Hikmet sever misiniz? cevabınız evet ise onun bu şiirini size yolluyorum... YARIDA KALAN BİR BAHAR YAZISI
Vurdu kalın parmaklar yazı makinamın dişlerine. Kâğıtta her harfi majiskülle dizilmiş üç kelime var ; BAHAR BAHAR BAHAR... Ve ben şair musahhih ve ben hergün iki liraya 2.000 kötü satır okumaya mecbur olan adam, ve ben neden bahar geldi de hâlâ muşambası kopuk kara bir koltuk gibi oturmaktayım? Kasketini kendi kendine giydi kafam, fırladım matbaadan sokaktayım . Yüzümde mürettiphanenin kurşunlu kiri, cebimde 75 kuruşum var. HAVADA BAHAR...
Berberlerde pudralanıyor Babıâli paryasının sarı yanakları . Ve güneşli aynalar gibi yanıyor kitapçı camekânlarında üç renkli kitap kapakları . Fakat benim bu caddede yaşıyan, kapısında ismimi taşıyan bir formalık "ALFABE"m bile yok! Adam sen de ne çıkar! Başım dönmüyor geri, yüzümde mürettiphanenin kurşunlu kiri cebimde 75 kuruşum var . HAVADA BAHAR...
Bu yazı yarıda kaldı. Yağmur yağdı satırları sel aldı . Halbuki ben neler yazacaktım neler... 3.000 sayfalık 3 cildinin üstünde aç oturan muharrir bakmıyacaktı da camına kebapçının, tombul esmer kızını Ermeni kitapçının ışıklı gözleri ile taşlıyacaktı... Deniz kokmaya başlayacaktı . Terli kızıl bir kısrak gibi şahlanacaktı bahar, ve ben onun çıplak sırtına atlar atlamaz sürecektim sulara. Sonra her adımda peşimden gelecekti yazı makinam . Ona diyecektim : - Etme anam beni bırak bir saat rahat...
Sonra, saçları düşmeye başlayan başım haykıracaktı uzaklara : ÂŞIKIM... 27 benim yaşım onun yaşı 17 . Kör şeytan topal şeytan kör topal şeytan gel bu kızı sev,dedi, diyecektim; diyemedim, derim yine! Ama yağmurmuş yağıyormuş, yazdığım satırları sel almışmış cebimde 25 kuruşum kalmışmış ne çıkar... Bahar geldi bahar geldi bahar bahar geldi ulan ! Tomurcuklandı içimde kan! ! Nâzım Hikmet
MERHABA KARDEŞİM.ŞİİRİN RESMEN GİZLİ BİR TAŞLAMAYDI.ANLATMAK İSTEDİKLERİNİ MECAZEN NE KADAR GÜZEL ANLATMIŞSINIZ AMA SARAYDA DÜĞÜM ÇÖZÜLÜYOR..ÇOK GÜZEL BİR ANLATIMLA BYAZILMIŞ BİR SERBESTTİ.KUTLUYORUM ŞİİRİNİ.PUANIM TAM.SELAMLAR.
bu güzel duyarlı gönül sesini kutlarım ama bu insanlar daha çok perde arkası ağlarlar gönüller çırpınır ortalık toz bulutu kaplar durur... sevgiler sunarım dost kal esenlik içinde...
Üstat., Naif bir eser, Harikulâde bir anlatım, Ve ben bu eserin mimarını en kalbi duygularımla kutluyorum.. _______ Dualarımla hep mutlu, hep umutlu kalman dileklerimle...
zor bir şiir düşünüp şairin vermek istediği mesajları hazmetmek gerek. etkili anlatımında güzel bir şiir. günümüzde yaşanan bazı olumsuzluklar mecazi manalarla kaleme alınmış tebrik ederim
gerçeklerini dile getiren,mükemmel dizeler...
Kutlarım duyarlı yüreğinizi,sayfaya düşen yürek sesinizi.
Esenlik ve sevgi dileklerimle...