İlk bahar açardı yeşilyeşil, çiçekçiçek Okulluydu, bu yolun yolcusuydu, ben yol kıyısında beyaz bir domurdum. Geçmesini beklerdim açarak, geçmezse kapardım gözlerimi ağlayarak, boynum bükük, onu beklerdim. İhtirasım özlemdi, özlemim İmrenme. Arzulardım aşermek gibi, doymadan, yetinmeden, Sevdalıydım ona, o da bana sevdalıydı...
Tanyelimdi; statik ve devimsiz yaşamlara kızgın... Asla eksilmeyen ümidimdi, daüssılamdı, coşkulu beklentimdi. Tanyeline türküler bağdardım, garip ve müstenkif... Biricik aşkımdı, adını Saba koymuşluğum ondandı.
Gönül dağımdı, duman duman tüterdi kardelenler gibi açardım, nefes nefes içerdim Kirpikleriyle örterdi sevdalı gözlerini, sevdalandığım gözleri bakır rengiydi, sevdam rengiydi, gülüşüm, gün ışığım, her şeyimin rengiydi. Tutkumun da... Umutlarımın da... unutmuştum umutlarımın bakır rengini. Renklerin renklerini unutmuştum; böcekkabuğunu, sincabîyi, bozrağı, bombozu... O yüzden üşürdüm hep, sulusepken ıslandıkça
Serpilip dönmeni, gönlümü işgal etmeni arzuluyorum. Bakır rengi inşirahlarla çıkagel. Sen gökkuşağının ortasından geçerek billûr gibi figürlerinle gelirken alıcı gözlerle bakakalayım sana.
Yaşdönümünde istiyorum seni, bir düşle, tükenmek üzere olan bir beklenti içindeyim. Hayatın her tadı korkulu düşlerle tüketilmekte...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SABA... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SABA... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hayatın her anı korkulu düşlerle tüketilmekte Maalesef gerçek bir tespit.Üstat yüreğinize sağlık,kaleminiz susmasın.Şiirleriniz en güzel övgüye değer. Saygılarımı sunuyorum...
müstenkif:çekimser daüssıla:Yurt özlemi bozrak:Rengi boza çalan. statik:Hareketi olmayan, belirli bir süre değişmeyen, duruk. devimsiz/devinimsiz:hareketsiz,durağan
Hep eleştirilirim okurlarım tarafından arapça,farsça,eski Türkçe ve İngilizce sözcükler kullanıyorum diye.Bu nadenle anlayamayacaklarını varsaydığım sözcüklerin diğer anlamlarını da bu şekilde altına yazma gibi bir alışkanlık geliştirdim.Aslında kalem erbabı sözcüğü hangi dilden devşirirse devşirsin kullandığı söz dizininde güçlü bir anlamdaysa şair sözcüğü bilerek,isteyerek dildeki yetkinliğinin oranında kullanmıştır ki başka bir sözcükle tek başına istediği anlamı yüklenebilen bir başka sözcük yoktur.Bu şekliyle şiiri değerlendirirken önce dile hakimiyetinizden dolayı kutlarım üstad. Duygu yükü ise öylesine somutlaşmış ki şiirde dokunulası olmuş neredeyse.Bu meyanda da şapka çıkarttım doğrusu. Şiir şairi,Şair şiiri öylesine sahiplenmiş ki,her nerede çıkarsa çıksın karşınıza velevki imzasız olsun,,tanırsınız nasılsa. saygı öncelikli sevgiler şair dostuma.
Çok güzel özlem şiiri.Etkili ve güçlü sözcüklerle, dile gelmiş mısralar...Kutluyorum şiire verilen emeği...ve sayfaya düşüren yüreği.. Onlarcası olsa,verirdim bende bu şiire böceği... Esenlik dileklerimle ,sevgiyle...
Çok teşekkür ederim...Saba oğlumun hayranlarından komşumuzun lise öğrencisi kızı...iki gün önce yaş günüydü... ona latife olsun diye yazdığım bir şiir... ben de sizin tam tersinizi düşünüyorum...şiir diliniz çok güçlü ve bizim sizden öğrenebileceğimiz çok şeyler var... teşekkürler...
merhaba kardeşim.anlamı derin,okuması hoş bir şiirdi.acaba saba rüzgarınımı kastettin yoksa yolda beklediğin başka saba mıydı.doğayı öyle güzel anlatmışsınki sanki bende ordaydım efil efil esen rügarın içinde.beklentilerin hiç bir zaman tükenmesin.çünkü onlar tükenirse herşey biter.kutluyorum şiiri.puanım tam ,selamlar.
İsmi Saba olan bir kızım var.. o da ismini taşıdığı tanyeli gibi kabına sığmaz bir mizaçta... iki gün önce yaş günüydü... ona armağan ettiğim bir şiir...TEŞEKKÜRLER.SAYGILAR
Yaşdönümünde istiyorum seni, bir düşle, tükenmek üzere olan bir beklenti içindeyim. Hayatın her tadı korkulu düşlerle tüketilmekte....................Yüreğinizin coşkulu sesine selam olsun..Sevgi ve Saygılarımla
Yürek dolu doluysa., Kalem sapa sağlamsa., İşte böyle şahane eserler dökülür sayfaya.. Ve ben bu eserin mimarını içtenliğimle tebrik ediyorum.. _____________ Selamlarımla usta kalem..
Maalesef gerçek bir tespit.Üstat yüreğinize sağlık,kaleminiz susmasın.Şiirleriniz en güzel övgüye değer. Saygılarımı sunuyorum...