Akşam çöktüğünde üşürdü şehir En yorgun insanlara kalırdı son seferindeki otobüsler Camlardan yastıklar Uzayıp giderdi yollar Her durak derin bir rüyaya açılırdı Kapı tıslardı az Biri giderdi hava girerdi uzun koridora Sonra sonra , giderdi giderdi (hem de iki kez çift vardiyacılar ) O otobüs hep geçerdi gecenin içinden…
Kaldırımlar en çok o vakit dinlenirdi Son yolcular da indiğinde Karanlığın raksında yürüyenlerin iz bırakan gölgeleri Üşürdü şehir Ekmek fırınları yanardı dinlenmiş hamur kıyıda Mayalanırdı boşalmış sokak, karanlık gök… Mütemadiyen bu saatlerde deniz insanları açılırdı balıkların peşine Nemli umutlarda yosun yeşili bakışlar Ellerinde buğday tozu misina izleri Yakamoz ve çarşaf gibi deniz cennet…
Çarşaflarda uykular Çarşıda emek Ve yarın Pazar Tezgahlarda derya kuzusu Alın teri üçü beş lira Otobüsler duraklarda dinlenir sadece Sandallar durgun denizde Bir fırtınanın alıp götürmesi dualara bağlı…
Neyse ki burası su görmez toprak Çapasız Çırılçıplak çıkar birazdan insanlar Fırından yayılırken taze ekmeğin kokusu Bu şiir biter gece gider Şafağın kızıllığında yine gelir o kırmızı uzun otobüsler Yaşama sancısı çalar saatlerin dakikliğinde on kala….
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
OTOBÜSLER... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
OTOBÜSLER... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sende hayat bulur hayat der yolcu; otobüsün manevi büyülü havasına, cezbeder ve feryat eder yolcu onun derin deryasına, bir hüzün çöker şimdi gecenin karanlığına, aşık maşukla sarmaş dolaş olmuştur kısa zaman zarfında ama ümitsizlik yerini herşeye rağmen ümitvarlığa bırakacaktır... Enfes bir şiir daha kaleminizden....
Sinay Akçin tarafından 11/16/2014 2:20:29 AM zamanında düzenlenmiştir.
Sinay Akçin tarafından 11/16/2014 2:21:18 AM zamanında düzenlenmiştir.
Dostum sen takva dolu sözler ederdin ben baş sallardım, çoğunlukla sen aldırmazdın uyuklarken camlara yatıp uyuduğumda. Sen Mevlana'yı anlatırdın ben Şemsi düşünürdüm dışarıda. Sonrasında hep ikimiz birden gönül güneşine bakardık. İşte bu yüzden GÖNÜL ERİ YÜREK DOSTU olmuştuk...
teşekkürler gönül eri yürek dostum...Ha mavi hep içimizde :)
Otobüsler duraklarda dinlenir sadece
Sandallar durgun denizde
Bir fırtınanın alıp götürmesi dualara bağlı"
hayatın içinden...dizeler
yaşayıpta yorgunluktan fark edemediğimiz anlar
ederi kaç lira alın terinin desek-
sadece bir kelime yeter
kıymetsiz...
ah! hayat böyle bişi işte...keşke şu dünya da her şey adil ve güzel olsaydı diye düşündüm birden...çok güzel-di...şiir
tebrikler...
saygımla....