doğuştan mı bilir acı konuşmayı keman telleri ruhun sesini mi iletir parmaklardan piyano kapalı gözlerin çeşmesi midir uyku
-II-
tanrının dünyada kaç işçisi var kaçının güvencesi var ve kadınlar onları ezerek mi yükseleceğiz medeniyete bilirken hele cennet iyilerin -anayurt-oteli ve cehennem gam dolu.
-III-
anlamsız tepelerde hece otlatmak olsa kolalı sözcükler meclisi, din kötü kesip biçen terziler olmalıyız ya da tam tersi iyi birer kasap!
ki; anlamı olmalı bu kadar "Allahuekber" diye katlettiklerimizin!
-IV-
sürü helâk olur çobanı dinlemezse sonu yakın olur elbet odun, ağaçlara hükmederse adres belliyken "Kün feyekün" istikâmet ters ise köpeklere kalırsa meydan kıyâmeti insanlar çağırır kim ne derse!
düşündün mü hiç âdem kime sığınacaksın şeytan tutar da bir gün; " Affet Allahım kullarına uydum derse"
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Önizleme şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Önizleme şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Textler şeytanın elinde. Suflör de o. Fakat fısıldadığı hikayeyi bu kadar muazzam canlandıran insanoğlu karşısında nutku tutulmuş ama mutlu. Serhat Bey, günümüzün iyi bir analiziydi şiir. İçeriği üzücü, fakat artık bunlar olağan şeyler. Alışmalı dünya. İnsanlık kendi pimini çekti. Geri dönüş imkansız.
Asıl ben sizi tebrik ediyorum Aynur hanım belki ilk kez kullanacağım bu cümleyi ilk defa şiirden içerikçe fazla bir yorum okudum sayfamda. Teşekkürler hakkınca
anlamsız tepelerde hece otlatmak olsa kolalı sözcükler meclisi, din kötü kesip biçen terziler olmalıyız ya da tam tersi iyi birer kasap!
ki; anlamı olmalı bu kadar "Allahuekber" diye katlettiklerimizin!
-IV- Anlamadığım harika bir kalem ama neden canı veren kelle kesen insanlar değil Allah verir o alır ne hikmetse Allahu ekber deyip kelle kesiyorlar ne kadar acı bunlar Müslüman olamaz asla iğrenç düşünün ya vur kılıcı kes canlı bir varlık kestiği düşüncelerim allak bullak saygılar
fakir fukaraya zulmeden, onların hakkını yiyenlerin, kadına çocuğa yaşlıya kendinden zayıf gördüğü herkese şiddet uygulayanların, Allahuekber deyip, dillerindeki şehadeti yarım bırakarak insan katledenlerin, cehenneme çevirdiği bir dünyada yaşıyoruz ne acı ki...
finali ile insanlıktan çıkmış insana tokat vuran harika bir şiirdi Serhat bey...
Çok teşekkürler Hicran hanım. Malesef artık kendimizden -insanlığımızdan- şüphe eder duruma geldik. Doğru nedir sevap nedir şaşırdık. sanki İlmihâli kaybolmuş bir dinin efradı gibi olduk.
Düşünüyorum nerede ölüm varsa, savaş; ölen müslüman! daha acısı ise öldüren de müslüman! bahsedilen "sapkınlık" eşiğine geldik üzülerek. hayırlısı diyelim.
Kutluyorum sizi.
Saygılarımla.