Nedir bunca sessizlik içinde kızılca kıyamet yükselen bir nehrin ucuna sürüklenmiş bakışların tortusu.. Söyleyin; geçer mi buradan mutluluğa uğrayan kayıp bir kompartıman?
Sayıklanmış cümle sevaptan ayıklanmış nice adamlar gördüm... Soyundum çarçabuk, çocuklardan arta kalan sağanak gülüşleri. Ne çoktular! ne kadar çok yaktılar! çünkü y’oktular... Hayal bu ya; silip geçtiler ansızın insanlığın pasını!
Bilir mi karanlığın elleri; nedir aydınlığa uzanmak? Uzar mı düşler mesela çok uyursam? Yarasından ayrı düşmüş illetli bir İsa avucuyum; enikonu sürgünüm çarmıhınızda!
Boynumda asılı kalmış umudun kırılışına denk içimde sallanan boşluğun terennümü.. Tanrım! Kaf’tan düşmek sînene ne hoş olurdu şimdi..
İçimizde durmaksızın kıvrılırken sinsi, hain bir yılan hayli ağır geliyor yaşamak dürtüsü...
Dileklerimi kestim bak; kıpkırmızı parlıyor şimdi intihar süsü..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Tabula Rasa şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Tabula Rasa şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
ölmek kolayken bu denli elbette bütün meselemiz onurluca yaşamak ta o ilk günden beri insani zaaflarımız bencilliğimiz ve hadsizliğimizle o boş levhayı karalayıp duruyoruz
o gün geldiğinde gidecek yer olmadığında hepimiz toplandığımızda ve yüce divan kurulduğunda başı dik olanlardan olacağız, sözünü verebilmek olmalı hedef
iyilerle saf olmak ve özünde insan kalabilmek adına konuşuyor olmalı şairler ...diyorum
kendimce konuştum da boş ver şiir çok güzel.
sevgimle hep
Evza Han tarafından 10/14/2014 8:14:10 PM zamanında düzenlenmiştir.
Şiirin öyle kusursuzdu ki ahenk unsurları bakımından inan gözüme batmadı. Zaten artık yoruldum be canım, özellikle sırıtmayan hatalara bi şey demez oldum.
Ne güzel olduğunu bi kez daha ispatladın işte. Seviyorum seni çokk.
Bu sefer sanki anlatım bakımından alışık olduğumuz tarzın biraz dışına bir eser çıkmış ortaya. Çok da yakışmış, güzel olmuş gerçekten. Devamını sabırsızlıkla bekliyorum. Tarz ne olursa olsun şairin sevdiği ve vazgeçmeyeceği sözcüklerden olan "enikonu, terennüm" gibi kelimeler de adeta alâmet-i fârika gibi şiirin içinde yer bulmayı başarmış kendine. Hissedileni hissettirmesi bakımından anlam olarak da etkileyiciydi. Tebriklerim ve saygımla...
Anlam ve anlatım harikaydı, Severek okudum, yüreğine sağlık üstat Kalemin daim ilhamın bol olsun _______________________________________________Selamlar
Sesini duymak ne güzel Özlemciğim... Şiirin süzülüp gelmiş yine. Özenle seçilmiş sözcüklerin içinde eriyor, anlam. Sık yazmasan da yazdıkların hep güzel... Kalbimizin sesi, sancılarımız ve kaygılarımız müşterek. Yüreğine sağlık canım arkadaşım! Özün, sözün dert görmesin. Baki muhabbetle!
*.......... İçimizde durmaksızın kıvrılırken sinsi, hain bir yılan hayli ağır geliyor yaşamak dürtüsü...
Dileklerimi kestim bak; kıpkırmızı parlıyor şimdi intihar süsü..*
zaman o zaman ki.. görünmez bir geleceğe dair, atılan tüm adımlar.. ümit etmek lüks, yaşamak bir büyük külfet misali kutluyorum derin anlam yüklü dizeleri hisseden ve yazdıran yüreği saygılar
Bir şiirde final öylesine önemlidir ki! Dizeler boyunca zaten oradan oraya savrulursunuz; final sizi yere çakmalıdır ki son darbeyle kendinizi bulasınız!
"İçimizde durmaksızın kıvrılırken sinsi, hain bir yılan hayli ağır geliyor yaşamak dürtüsü...
Dileklerimi kestim bak; kıpkırmızı parlıyor şimdi intihar süsü.."
Onca çirkinliğin içinde insan olmaktan utanır hale gelmişken, yaşamak ancak yük olabiliyor insana!
En sonunda ne yapıyor şair; yarına ait tüm dileklerine kıyıyor; akan kıpkızıl kan ise ancak intihar süsü verilen ve aslında toplumca işlenen cinayetin hem süsü, hem de tek delîli olarak parlıyor önümüzde!
Yarasından ayrı düşmüş illetli bir İsa avucuyum; eni konu sürgünüm çarmıhınızda!
Boynumda asılı kalmış umudun kırılışına denk içimde sallanan boşluğun terennümü.. Tanrım! Kaf’tan düşmek sînene ne hoş olurdu şimdi..
İçimizde durmaksızın kıvrılırken sinsi, hain bir yılan hayli ağır geliyor yaşamak dürtüsü...
Dileklerimi kestim bak; kıpkırmızı parlıyor şimdi intihar süsü..
***
yaram yarım yaram yarim çarmıh evim.
siz! kimselerim; ne zaman d/üşüştünüz üstüme? Kaf'tan an(k)'a yolculuktu düğüm. Ölüm! biriktin içime.. sağır geliyor çengilerin türküsü Tanrı konakları bir dem, doğum tütsüsü....
naz'ar eyle az eyle gönlümü köşe başında intiharın öyküsü...
***
d/uyuştuk şair sevgiler...
hayal-i zıll tarafından 10/10/2014 1:59:45 AM zamanında düzenlenmiştir.