"Yarın bayram!" dediler; kanadı yine yaram Daha gün ağarmadan güneşimi çaldılar Yine dilimde ah’ım, yine mutluluk haram Bak, yine can evime kordan ateş saldılar "Yarın bayram! " dediler; kanadı yine yaram.
Yüreğim feryâd figan; durmuyor kanı Anne. Her an ömrüme ziyân! Tesellin hani Anne?
Usandım talihimin somurtan suretinden Taşınması zor yükü omuzuma kim vurdu? Kim kurtaracak beni hüznün esaretinden? Akrep ile yelkovan neden hicrânda durdu? Usandım talihimin somurtan suretinden...
Güneşli güzel günler, can yakan anı Anne Bitmiyor hiç sürgünler; tesellin hani Anne?
Neden bıraktı elin elimi avucundan? Neden ayırdın beni dizlerinin dibinden? Uyan artık ne olur sessizlik orucundan Işık tut umuduma gizemli gaibinden Neden bıraktı elin elimi avucundan?
Sarsılmazdım bu kadar, olmasa âni Anne Ömrüm ölüme kenar; tesellin hani Anne?
Kaynağını kaybetmiş bir şelâle gibiyim Gecelerim zifirî, gönül toprağım kurak Surları delik deşik yıkık kale gibiyim Şeytan diyor ki! "Yeter! ", "Hayata küs ve bırak! "
iradem olsa bile isyâna mâni Anne Kalbe her söz nafile; tesellin hani Anne?
Gönlüme köz düşünce düşman oldu us bana O yüzden böyle bitkin, bîçare ve üzgünüm Sensiz geçen her günün gecesi kâbus bana Al beni de yanına, bitsin artık sürgünüm. Kalbime köz düşünce düşman oldu us bana...
Gamla kavgam şeditti; yorgun bu fânî Anne. Gam tonla, neşe bitti...tesellin hani Anne?
Bir zamanlar hüzünü umudumla boğardım Hayalimin haz boyu ufukları aşardı. Karanlık gecelerde yıldız olur doğardım Düşlerimin pembesi gündüzlere taşardı. Bir zamanlar hüzünü umudumla boğardım...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÜZDÜLER BENi ANNE! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÜZDÜLER BENi ANNE! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
AH can anneler kan anneler ,cennet ayaklarının altındaki anneler anne özlemi hiç bitmez hüzün dolu mısralar kutlarım ana yüregini hayırlı bayramlar diler saygılar berline
hüzün sarmalında ne kadar güzel bir şiir,Rabbimin mukaddes değer yüklediği,cenneti ayaklarının altına sakladığı,uf bile demenin cehennem bileti olduğu ,canımızdan aziz bildiğimiz varlığımıza. Mevlam ahirete göç eylemiş bütün annelere rahmet eylesin,merhameti ile muamelede bulunsun cennet köşklerinde ağırlasın,yaşayan annelere sağlıklı,huzurlu,bereketli sıratı mustakim üzere bir hayat nasip eylesin. selam ve saygılar sunuyorum Mecit bey kardeşim.
buruk veda tarafından 10/3/2014 2:47:44 AM zamanında düzenlenmiştir.
Siirin hikâye kismini yazmaya firsat kalmadan yorumunuz düsmüs Ahmet Hocam.
Siiri yazmama sebep ülkemizde ve dünyanin cesitli yerlerinde terör ve savaslardan dolayi annelerini kaybetmis binlerce yetimin varligi ve onlarin duygularina hislerine tercüman olma arzusu idi.
Biz babasiz kalanlardaniz :( Annemiz cok sükür henüz hayatta ve Berlin'de yanimda.
Rabbim kendisine hizmet etme imkâni verdi ve bol bol dualarini almaktayim.
Annesiz kalmak ACILARIN en büyügü olsa gerek.
Bunu dizelerimizde tam yansitabilmemiz mümkün degil elbet.
Ates, malumunuz, düstügü yeri yakarmis.
Ziyaretiniz icin tesekkür eder, HAYIRLI geceler dilerim.
nicelerine Allah eriştirsin inşaallah
çoluk çocuğa selamlarımı iletiniz
hoşcakalınız