Okuduğunuz şiir 10.9.2014 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Payîz
yaşımın içinden çok sensizlik geçti yokluğunda 40’ımı da çıkardı seneler
gün vardı dağlarımın ardına anamın gözlerindeki son gurbetti’m 10’unda anızlara düşen ateş gibi
takvimlerde kuruyan yapraktı eylül beşiğime kertme’dilen kıza verilen ad ve henüz sev(il)mekten uzak bir muhitti sit alanı ilan edilen kalbimin etrafı
uzaklara aşk taşıyan turnalardan saadet dil(en)iyordu çocuksu ellerim çamur sıvarken yüreğimin duvarına avluma kahır yağıyordu sabırla
‘’bunda da hiç akıl yok ’’ demişti aklıyla dünyanın sırtını yere getiren köyün delisi okkalı gülüşünden bırakıp kaçmıştı yanımdan
her payîz aynı hüznün kenarına bahar toplamaya gider her defasında ayrı hüsranla eli boş dönerdi çocukluğumun kırık yanı
solumdaki çıkma yalnızlıkla berdel ettiler nazlı bir ayrılığı karanlığın içinde bırakılan rüyalardan öteye gitmedi mutluluk
sonumu hazırlayan başlangıç çizgisindeki ilk payîz’di dul bırakılmış erik ağacının gölgesinde yetim kaldı hayallere sardığım yarınlar orda kilitlendi üzerime bahara açılan kapı
-kış neylesin bana o’gün fit oldum ölümün soğuk yüzüyle…-
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Payîz şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Payîz şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiir bildiklerimizin ötesine geçmektir. Gözyaşının, hasretin, hüznün yoksulluğun, özgürlüğün, savaşın, barışın, umudun, … her şeyin ötesine geçmektir şiir. Bazen “Tek bir şiirde bütün şiirleriniz gizlidir.”
aldığımız her yaş... içimizdeki kışı biraz daha körüklerken ölüm uzak değil umutlarımıza... nice mutlu yaşlardilerim...sağlık mutlulukla şiir yerine yakışmış...tebriklerimle sevgiler hep...
öyle zannetsek de aslında her an acı-tatlı insanı geliştiren bahar
tebriklerim günün şiirine hayata kattığınız cümle güzelliklere iyi ki varsınız değerli şair Cömert dost nice mutlu yıllara...:) sevgi saygı selamlarımla
Yanılmıyorsam bu gün doğum gününüz Öncelikli olarak doğum gününüzü- yeni yaşınızı tebrik ediyorum. Dilerim bundan sonra geçecek ömrünüz geçirmiş olduğunuzdan çoooook daha güzel geçsin
Hep sağlıcakla hep huzur ile ve hep de sevdiklerinizle birlikte...
Şiir inanılmaz güzeldi. son zamanlarda okuduğum en güzel serbest şiirdi diyebilirim.
Şiir bir hülasa gibiydi geçmişle muhasebesini yapmış,hüzünleri yüreğinde toplamış...
İyi ki bende tanışım bu güzel yüreğini yeni yaşını bende kutlarım, şiirine gelince söyleten yüreğin harika şiir su gibi aktı güzel betimlerin gölgesinde kalmamış hüzün sarmalında herkesin içinde bir şeyler bulacağı dizeler, mutluluğun daim olsun sevgilerimle...
"sonumu hazırlayan başlangıç çizgisindeki ilk payîz’di dul bırakılmış erik ağacının gölgesinde yetim kaldı hayallere sardığım yarınlar orda kilitlendi üzerime bahara açılan kapı"
Her okuyuşta her dizeden ayrı bir şiirin çıktığını gördüm, çok etkilendim. Hem bu gün sizin doğum gününüzdü. Şiirinizden dolayı kutluyor, nice mutlu yıllar diliyorum esen kalın sevgilerimle...
Payiz kürt çede sonbahar demektir usta ve bu şiirde de bir güz kokusu mevcut bağışla çok demekten acizim, yorum/sus/luk gerekir bazen ve öyle bir durumda şiirdeki hayat... selam ile saygı ile sevgi ile ..............................................................
çavdarın yetişemediği başak Gılgamış 'ın sığındığı koy Tanrı ' nın kundakladığı yürek olsun her demin... ve doyumsuz güzelliklerin şahikasında geçsin ömrün:)
Tüm sevdiklerin ve sevenlerinle birlikte; Toprak kadar hayat veren, anne kadar güçlü, kutsal güneş kadar aydınlık olsun ömrün-yeni yaşın 'Şair Cömert Yılmaz'.
Hayat akıp giderken bazen akla gelmeyenleri yaşatır insana. Cümleler öksüz kalır.. Anlamaya çalıştıkça anlaşılmazlıklar çoğalır, yorar yaşam, içindekiler, yorulur ruh.. O vakit yazarsın hayatı, sevdayı, özlemleri, olayları ruhunu, içini dökersin.. Çünkü özgürlüktür yazmak; hesap vermeden ve dilediğince.
Yazmak; Ey hayat kapıyı yavaşça aralıyorum kağıda döküyorum seni yüreğimi, sağaltıyorum duygularımı, seyahate çıkıyorum yüreğimin dehlizleri arasında, sararmış yüreğimin içinde ömrün son baharında yaşadığım acılar, özlemler, hasretler ve dipsiz kuyularında yatan yalnızlığım var demektir bazen.
"Düşündüklerimi yaşamaya cesaretim olsaydı, kağıda dökecek tek kelimem bile olmazdı." diyorum bazen de...
'Şiir' konuşuyor dinlemeli. Susmalı şimdi. Özdemir Asaf'ın dediği gibi; "söylenemiyor çok şey susmadan.."
Yüreğine sağlık abi Acısıyla tatlısıyla hayat devam ediyor diyeceğim ama her anında her seansında eksilip azalıyoruz Ve korkarım ki ölümle hiçbir zaman fit olmayacağız O alacaklı biz borçlu ...
Güzel yüreğin dert görmesin Mutlu huzurlu bir ömür dileğimle....
ve henüz sev(il)mekten uzak bir muhitti sit alanı ilan edilen kalbimin etrafı
her ifadesi sıradan ifadeleri aşan şiirinizin özellikle yukarıdaki dizeleri hayranlık vericiydi. duygularınızı şiirsel anlamda çok iyi ifade ediyorsunuz. bu sitede maniler arasında tek tük çıkıyor böylesi. kaleminize ve ruhunuza sağlık. yalnız bir şeyi çok merak ettim, siteminiz tam olarak kime, yaşadığınız coğrafyanın talihinin talihinize etkisine mi ? ( ben öyle anladım) tebrik ederim.
Değerli düşünceleriniz için teşekkür ederim Yahya bey
Yaşanılan her coğrafyada mutlaka talihsizlikler olmuştur Kimi kalıcı oluyor, kimi de izinden eser kalmıyor. Yaşanmazsa yazılamaz sanırım. Etki etmesi ondandır.
bugün ölüm es geçsin kelime olarak bile can. şiir sana sevdalı öyle akıcı öyle manalı okumak sonsuz bir haz veriyor. tekrar mutlu yıllar Cömert kardeş.
Kalem yüreğin doğrularını yazdıkca varlığını sürdürür...
............................................................ Saygı ve selamlar..