Okuduğunuz şiir 16.8.2014 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
⚘KiMSE KALICI DEĞiL⚘
Virdi Sübhan olanın geçmez ânı anmadan Hassas eşik aşılmaz aşk odunda yanmadan Vuslata erişilmez gafletten uyanmadan Haslet vardı eskiden; usul-erkân-ar diye Tellallar gezer olmuş, Hakka isyan kâr diye.
Dizgin vur azgın nefse, zül olsun şükrün azı! Sözü bala banandan kullar da Hakk da razı Yalan, gıybet, öfkedir; kindir kalbin arazı Kem kelamın vaazı zannetme dile onur Gün gelir güneş söner, hesap önüne konur!
Nazargâh-ı İlâhi kırk yerden lime lime Cahil müderris olmuş evliyaya, âlime Akleden boyun eğmez iblis denen zalime Akıbeti idrakte azap çekse de izan Ne ölüm hikâyedir, ne mahşer, ne de mîzan.
Secdelerdir şifası kalpteki şirk urunun Şuası alna düşer dilde Kur’an nûrunun İslam’dan geçer yolu insanlık onurunun Sırat kılıçtan keskin; sinden öte yâr gerek Maksûdu Ma’bud kula, hedefe âyar gerek.
Nefis "buyur" dese de dünya zevkine, üne Ziyan etme ömrünü, "keşke" yükleme düne İblis takdîr sunsa da verilen her ödüne Sen dön kıble yönüne! Hakk’ın önünde eğil! Bâkî olan bir Allah! Kullar kalıcı değil!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
⚘KiMSE KALICI DEĞiL⚘ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
⚘KiMSE KALICI DEĞiL⚘ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiirlerde ve dostlardan uzak kalınca güzelliklerden de uzak kalıyor insan. Uzun süredir uğramadığım siteye girince okudum Bu MUHTEŞEM şiiri. Şairi bilirim benden bir hak talep etmez ama o şairin kalemi bana hakkını helal eder mi bilemem okumasaydım eğer bu şiiri. Neredeyse dört aydır kalemim suskun. Şiir kitabım çıkacak diye mi kalem sustu bilemiyorum.
Varsın sussun kalemim Mecit AKTÜRK gibi kalemlerin şiirleri bana yeter. Yüreğin elem görmesin GARDAŞ. Sevgi Muhabbet ve Dua ile...
Öncelikle bu asil düşüncenizden dolayı sizi kutlarım Bir şey farkettim kitap çıkarmaya yakın şairleri duygu yoğunluğu kaplıyor. Bu duyguları zaten siz yazmışsınız. Bu konuda size yardımcı olmaya çalışırım üzerine eğilmem lazım konunun. Yakın bir zamanda haber veririm inş. Rabbim bu güzel niyetinizi yerine getirmeyi nasip etsin. Selam ve DUA ile
Yaptigi isin hakkini vermeyi düstur edinenler icin kitap cikarma isi ciddi bir istir, emek gerektirir.
Sonucun dikkat cekici olacagindan hic kuskum yok.
Bu vesileyle ve bu konu ile alakali degerli görüslerinizi almak isterim;
Mâlumunuz, yillardir, samimiyetinden kusku duymadigimiz degerli dostlarin zaman zaman teveccühüne mazhar olan "siirler" yazdik, yazmaya calisiyoruz.
Insanin en degerli sermayesi olan zamanin israf olmamasi acisindan, verdigimiz emegin bir manasi olsun isteriz. Sözün özü, yazdiklarimizi kitaplastirmayi düsündük.
Sayet mümkün olursa, siirlerimin telif hakkini vererek, gelirinin tamami da "DARÜLACEZE ya da COCUK ESiRGEME KURUMU gibi anlamli hayir kurumlarina verilmek üzere kitap cikarmak isterim.
Siteden ciktiktan sonra sizin bu konuda fikriniz, belki de yardiminiz olur diye düsündüm ve yeniden siteye girdim.
Öyle ya...Sizin gibi yardimsever bir gönül adami varken benim bu hayalim icin baska birini aramam abes olurdu.
Bu konuda -müsait bir zamaninizda- düsüncelerinizi belirtirseniz cok memnun olurum SAiRAGAM.
Her an ölümle yasayan bizler icin bir an sonrasinin garantisi yoktur. Sayet bu mesaj elinize gec ulasir, ya da ecelin eline düsersek, siirlerim size emanet. Telif hakkida sizindir. Bu mesajim da bunun taahhütnamesi olsun.
Yazdıkları şiirleri kadar yorumları ile de iz bırakan ender şair dostlarımdan biri de Mecit AKTURK dersem hiç yanılmam. Dediğin gibi bir kitap sevdasından dolayı uzak kaldık sitelerden dostlardan.
Kitap çıkmaya çıkacak da sponsor savaşı var ille ben sponsor olmak istiyorum diyen firma ve kişiler yüzünden gecikme oldu. Şu an 50.000 tl yi gördü biraz daha bekleyip karar vereceğiz inş.:)) Hayırlısı ile kitap çıkınca ilk göndereceğim dostlardan biri sensin GARDAŞ.
Eski ama çok eski olmayan sohbetleri ben de özledim. İnş. işler yoluna girsin kaldığımız yerden eksiklere rağmen devam ederiz.
Bir zamanlar "dava"miz, basimizda da AGAMIZ vardi bizim! Karanlik gecelere Mehtap sunar, kalemden kilic yapar zalimi ezerdik. Birlikte gezerdik. Hikâyemiz destan olacak, ardimizda hos bir sadâ kalacakti. Verse de bana TAYI, deyip BAHTIMIN PAYI, itiraz etmeden, AGAMIN ATININ arkasindan tin tin gelecektim. Ayni kaptan ölümsüzlük iksiri icmis, ufuktan da ötelere gecmistik....
Önce Hülvani Hocam hic bize haber vermeden cekip gitti. Terketti bizi. Yoksul'u en son bitpazarinda görmüsler :))
AGAMA ne cok güvenmistim. O da cikmamis kitabinin sayfalari arasinda kaybolmus.
Simdi siz söyleyin!
Bu kalem hüzünlenmesinde ne etsin?
Sitelere ne Zaman girsem kocaman bir bosluk var. KARADELiK dedikleri bu olsa gerek. Kalemimi hüzün girdabindan cikarabilmek icin akla karayi seciyorum.
Sadece biz degil, eminim ki her kim AGAMLA tanisma ve iki sohbet imkâni bulmussa Bilir ki, gönül zenginligi cebine, kelamina ve kalemine sirayet eden bu DEGERLi DOST kimseye kendisinden alinmayi gerektirecek HAK birakmaz. Tam tersine HAKKI GECER.
DostuM dedigi kisinin onur duydugu SAiRAGAMI "DOSTUM" diye baskalarina tanitabilmek de bir ayricaliktir.
Biz de cok sükür bunun farkindayiz.
Gâyemiz sevgisine ve verdigi degere lâyik olabilmek.
Bu duygu ve düsüncelerle selam ve SAYGILARIMI sunar, SAGLIK, HUZUR ve MUTLULUKLAR dilerim SAiRAGAM.
Hersey gönlünüzce olsun.
Siir kitabiniz simdiden hayirli, zarfin üzerindeki adres eksiksiz, icine koydugunuz kitap imzali olsun :)))
Bu ne guzellik ve ben gec kalmisim. Olmadi.. Lakin gec kalisimi mazur gor. Siir en guzel yerinde ve gonullerimizde bilene, okuyana.. Kalemin her zaman hakkini veriyor citasini yuksek tutusuyla.. Eee kimin kardasi..! Hakli olarak gurur duydum. Masallah diyerek kalemini okumak her daim guzel ve bu guzellikleri bizlere yasattigin icin de ayrica tesekkurler Mecit Kardesim. Selam, sevgi ve dua ile..
Virdi Sübhan olanın geçmez ânı anmadan Hassas eşik aşılmaz aşk odunda yanmadan Vuslata erişilmez, gafletten uyanmadan Haslet vardı eskiden; usul-erkân, ar diye Tellallar gezer olmuş, Hakka isyan kâr diye.
Dizgin vur azgın nefse, zül olsun şükrün azı! Sözü bala banandan, kullar da Hakk da râzı Yalan, gıybet, öfkedir; kindir kalbin ârâzı Kem kelâmın vaazı, zannetme dile onur Gün gelir, devran döner, hesap önüne konur!
Nazargâh-ı İlâhi kırk yerden lime lime Câhil müderris olmuş, Evliyâya, Âlime Akleden boyun eğmez iblis denen zalime Âkıbeti idrakte azap çekse de izan Ne ölüm hikâyedir, ne mahşer, ne de mîzan.
Secdelerdir şifâsı kalpteki şirk urunun Şuâsı alna düşer dilde Kur’an nûrunun İslam’dan geçer yolu insanlık onurunun Sırat kılıçtan keskin, sinden öte yâr gerek Maksûdu Ma’bud kula, hedefe âyar gerek.
Nefis "buyur" dese de dünya zevkine, üne Ziyân etme ömrünü, "keşke" yükleme düne İblis takdîr sunsa da verilen her ödüne Sen dön kıble yönüne! Hakk’kın önünde eğil! Bâkî olan bir Allah! Kullar kalıcı değil!
Mecit AKTÜRK Berlin, 16.08.2014
Yüreğinize ve kelamınıza sağlık,mükemmel bir şiir olmuş,kutluyorum sizi ve güzel şiirinizi...mükemmel...
"Virdi Sübhan olanın geçmez anı anmadan" ...Öyle gerek ki; yâri ALLAH taala bilenin, bir an onu anmaması yârdan ayrılması demektir...
Evet, yanmadan vasıl olmak, ya da oldum bittim demek; bu aşk yolunda yolda kalmak demektir... Hz Adem, yaratıldıktan sonra, bedenine ruh verilmeden 40 sene öylece kalmış hamuru pişmiştir...Ki işte beden, yürek o aşk ateşine, meşakkate dayanıklı olsun diye....Toprak bile daha ham iken ALLAH taala ona ruhu hemen vermemiştir...
Örnek; bir ateş yaksan şurada, bak dumanına nasıl da yükseliyor yukarıya doğru...Neden? çünkü çok yukarıda sıcak hava kütlesi vardır o yanan ateş ve dumanı öz yurduna doğru yükselir gider....İşte insanoğluda bu aşk ateşiyle yanar ve yandıkça göğe doğru yükselir...Çünkü ruhlarında öz vatanı ervah alemidir o yüzden yandıkca yükselirler...
"Cahiller müderris olmuş" e cahil oldukları için, söz bilmez edep bilmezler...Onun için, onlarla pek iddia etmemek gerekir ki, insandan hayvanı ayıran "edep" diye birşey var...Onlara susmak lazım; hadi al eline altını, at çamurun içine ...Evet kirlenmez ama, onu oraya atmazsın ya da öyle bir yerde görsen hemen ordan alırsın....İşte ilim denilen şey altından daha kıymetlidir, onun için onu anlamayana, bilmeyene, istemeyene anlatma....Yani sus....
Yaşamak hak ise ölüm de haktır...Onun için ne yaşadın ne yaptın hesabı da haktır... Misal; Şimdi siz bana 10 lira verseniz...Ve ben birkaç saat sonra bir daha istesem, ilk sözünüz verdiğimi ne yaptın dersiniz...Yani, sorarsınız doğal olarak...Peki, ALLAH taala sormaz mı kuluna, gel bakalım, ben sana ömür verdim, eş, verdim, evlat verdim, kulak verdim, göz verdim v.s v.s saymakla bitmez rahmeti. Eee ne yaptın bunlarla ?...Şayet heyben boş ise, ALLAH taalanın bunca verdiklerine göre kulun heybesinin boş gitmesi vefasızlık değil de nedir...Onun için vefa odur ki, gaflet uykusundan uyanmaktır... Halk dilinde bildiğimiz vefaya bak, ben sevgilime şunu yaptım, bunu yaptım da eee o beni unuttu vefasız çıktı... Oysa ALLAH taala bize neler vermiş de, biz ne yapıyoruz...Bizden iyi vefasız mı var....
Zaten insan ki, kendini her zaman ,ALLAH taala için her ne yaparsa yapsın, az yaptım diyecek...Asla,ben şunu yaptım bunu yaptım diyerek ameline güvenmeyecek, çünkü ne yaparsak yapalım ALLAH taala için azdır...Durum böyle iken; yani hep iyi niyetli olsak bile az gelir...Ya birde iyi niyetten uzak, ağzımızda gıybet, yalan ve kütülükler içindeysek vay halimize ki vay....
Kalıcı olan tek şey amelindir; gayrısı için dünya sevgisinden ne kadar uzaklaşırsan o kadar ALLAH taalaya yaklaşırsın...
Çünkü; hak ile batıl bir arada olmaz biri varsa diğeri yoktur vesselam....
Kutlarım. Gündüz şiirinizi okumuştum, Günün şiiri seçileceğini bir dostumla paylaşmıştık. Evet her yönünle mükemmet bir kalemden güzel bir şiir okudum.. Yüreğinizi ve kaleminizi kutlarım..
Gündüz vaktim olup sayfaya uğrayamamıştım. Geç vakit de olsa bir gireyim dedim; iyi ki ziyaret etmişim... Mükemmel bir ziyafet sofrasına konmuş gibi oldum. Allah (C.C.) kalemine zeval vermesin Mecit Bey Kardeşim. Sıhhat, selâmet ve ömrüne bereket diliyorum. Muhabbetle selâmlıyorum.
Nefis "buyur" dese de dünya zevkine, üne Ziyân etme ömrünü, "keşke" yükleme düne İblis takdîr sunsa da verilen her ödüne Sen dön kıble yönüne! Hakk’kın önünde eğil! Bâkî olan bir Allah! Kullar kalıcı değil!
Allah bu mükemmel dizelerin verdiği nasihatlerle yaşamayı nasip etsin cümlemize tebrik ediyorum yetkiin kaleminize yüreğinize sağlık başarılarınız bitimsiz olsun selam saygımla.
Şairi bilirim benden bir hak talep etmez ama o şairin kalemi bana hakkını helal eder mi bilemem okumasaydım eğer bu şiiri.
Neredeyse dört aydır kalemim suskun. Şiir kitabım çıkacak diye mi kalem sustu bilemiyorum.
Varsın sussun kalemim Mecit AKTÜRK gibi kalemlerin şiirleri bana yeter.
Yüreğin elem görmesin GARDAŞ.
Sevgi Muhabbet ve Dua ile...