Siz aşkı ne bilirsiniz bayım Aşkı aşk bilir yalnız!
Didem Madak-
(size makyajlı rimelleri yağmur suyuna karışmış cıvık cıvık yalanlı dekoltesi yakasını aşmış şiirler yazamadığım için -özür dilerim bayım- doğrusu küçücüğüm ben yani işte bu kadarım ve ben kendlmi blldim bileli yalnızca içime ağlarım...)
...
siz yokken bayım aşk vardı baş ucumda -yemeğimde, suyumda, kolumda- bazen bir hastane odasında refakatçimdi yastık koyardı sırtıma kaburgam acıdıkça kalbime siz batan yerden yürütürdü sonra sarılıp tendürdiyot kokulu koridorlarda biliyorum! ... hiç roman-tik değil-im ama bu acıdan muhteşem blr roman konusu olur siz hiç ölüm korkusuyla seviştiniz mi bayım ki bunu ölüler çok iyi bilir ama öyle sahip çıktı ki aşk -ölemedim-
yemeğe çıkardık bazı akşamlar (aşk-la) gözlerine yıldız takardı ve saçlarına ay/ büyülü bir deniz ağzında ingiliz porselenleri olmazdı masada ve havyar bir adam keman çalmazdı yağmazdı işte bayım...apansız sıcacık kelimelerin üzerine kar
ben aşk’tan çok güzel anlarım bayım çünkü aşkı anlamak -bir adamı anlamaktan çok daha onurludur-
hem aşk’ta beni anlar şiire soyunsa parmaklarım klavyenin yanına kıvrılır bir kedi gibi arada saçlarımı okşar ve ben hissetmem yetimliğimi pencereleri aralar kumral bir rüzgar olur sonra ellerime bırakır rengarenk -harf çiçeklerini-
kaç kez tartıştık bayım kaç kez kovdum bir şiirin bir resmin bir uykunun a r a s ı n d a n yüzümü alıp avuçlarının arasına ikimizi sevdiğini söyledi
aşk sizden ne kadar farklıydı ne kadar uzaktı ve nasıl da güzeldi kaçınılmazdı.- siz yokken ben aşk’a aşık oldum-
ve döndünüz bir gün -özür iğneleyip dilinize- bense şaşkınca bakıyordum yüzünüze yüzünüz bayım yüzünüz -artık aşkla aramda -yalnızca bir fazlalıktı-
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
-yabancı- şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
-yabancı- şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ben aşka aşıktım bayım...ne o gözlerinize...sözlerinize...endamınıza..ve...ve...aşktı insanı güzel düşündüren ve bağlayan hayata...aşktı insanı sarmalayan özlemlere...hayallere...geleceğe...maziye...güzelliklere...güneş yüzü görmemiş labirentlerimize aydınlık sunmaya...ayaklarımızı yerden kesip de dertlerimizle mutlu eden...
aşka dair...aşkın kimyasını..esrarını...efsunlarını...ve aşkın labirentlerinin yol hariyası gibiydi mısralardaki avazların savurduğu...
tebriklerim,aşkın efsununa kandil tutan ve sürmeler çekip,sabahı muştulayan mısraların ahengine...selam ve saygılarımla...
serin mavi tarafından 8/28/2014 2:00:06 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ne güzeldi şiir... Aşkı anlatan mükemmel bir şiirdi... Acılarıyla hayatı , ayrılıklarla belki de vefasızlıkları , hayırsızlıkları ve çok daha fazlasını ... Demek ki aşk, " seni seviyorum , sana aşığım " demek değil miş . Demek ki aşk , çok daha ötesi bir güzellik miş ki , insanın önce aşkı öğrenmesi , sonra da anlaması gerekirmiş... Demek ki aşk , öylesine kolayca içine dalınan bir eğlencelik duygu değil , bir dünyaymış. Girildiğinde de , içinden asla çıkılamayan.
Nefis dizelerdi... Değerli şairini ve mükemmel seslendiren Deniz dostu tebrik ederim.
Esenlik dileklerimle.
Mert YİĞİTCAN tarafından 7/30/2014 4:43:30 PM zamanında düzenlenmiştir.
"Demek ki aşk, " seni seviyorum , sana aşığım " demek değil miş . Demek ki aşk , çok daha ötesi bir güzellik miş ki , insanın önce aşkı öğrenmesi , sonra da anlaması gerekirmiş... Demek ki aşk , öylesine kolayca içine dalınan bir eğlencelik duygu değil , bir dünyaymış. Girdiğinde içinden asla çıkılamayan."
ben aşk’tan çok güzel anlarım bayım çünkü aşkı anlamak -bir adamı anlamaktan çok daha onurludur-
İşte bu işin özeti. Aşk anlamakla başlar, bir birini iyi anlayanların, tamamlayabilenlerin yaşayabileceği bir duygu velhasıl aşk. Hem okurken hem de defalarca dinlerken aşka kesti yüreğim.HER ŞEY OLAĞAN ÜSTÜYDÜ AŞK VE ŞİİR ADINA: Her iki dosta da kocaman kocaman alkışlar
içinde bulunduğum atmosferden mi yoksa içime dolan atmosferden mi bilmiyorum, bir şey var sanki söylemem gereken bir şeyler ama sanki karabasan gibi işte, sesim çıkmıyor gibi. öyle hisler içindeyim ki, tarifi zor.
vardır hani, ömrümüzün şiiri dediğimiz şiirler. mesela benim var öyle birkaç tane, hayır kitabı olan şairlerden bahsetmiyorum elbette. ordan burdan topladığım ve zulama koyduğum, iyi şiir bulamadığımda ve sanki hani bağımlılar ihtiyacı olan şeyi bulamadığında tir tir titrer ya, işte o anlarda zulamdan çıkarıp tekrar tekrar okuduğum ve deriin bir nefes aldığım şiirler..özlem giderdiğim kendimle, onlarla, şiirle ve güzel olan ne varsa hepsiyle...
işte bu şiir ömrümün şiirlerinden.. her mısrası ayrı bir güzel ve öyle özel ki...seslendirme, müzik de çok güzel..ama yok daha fazla uzatırsam o rengarenk kelimeleri katledeceğim korkarım..
sizin gibi zarif bitireyim..sevgimle ve duamla..
küsss tarafından 7/30/2014 11:30:58 AM zamanında düzenlenmiştir.
Bu yabancıyı bir yerlerde okumuş gibiyim; ama nerede? Hani daha önce gördüğünüz bir yabancının tekrar karşılaştığınızda nerede gördüğünüzü hatırlayamamanız gibi. Hayırdır inşallah. Şiirdeki yabancıya gelelim. Sizden uzun bir zaman oldu şiir okumayalı. Bu uzun aradan sonra okuyunca tekrar şöyle bir vay be, zaman ne çabuk da geçiyor dedim sanki. Bir de şiirleriniz sizin ses tonunuza daha yakın, bunu söylemek suç olmasa gerek. Sonra şiirlerinizde, Kerime Nadir'in romanlarındaki atmosfer ve Kumkapı'da köşe başındaki bir masa da terk edilmiş bir adamın gözyaşları gibi yumuşak karnına dokunuyor okurun. Bayım doldur, demek geliyor içimden.
muhasebesi tutulmayacak kadar hesapsız yaşanan ve geriye yalnızca umuttan ve ışıktan yana halkalar bırakan bir çoğalmanın adıdır aşk.. suretten öteye geçmenin adıdır..
aşka dair...aşkın kimyasını..esrarını...efsunlarını...ve aşkın labirentlerinin yol hariyası gibiydi mısralardaki avazların savurduğu...
tebriklerim,aşkın efsununa kandil tutan ve sürmeler çekip,sabahı muştulayan mısraların ahengine...selam ve saygılarımla...
serin mavi tarafından 8/28/2014 2:00:06 PM zamanında düzenlenmiştir.