Bu Sabah Kalbimin Boy Aynasında Saçlarını Tara Dünyaya/ Gökyüzü Benden Çok Sevsin SeniŞiirin hikayesini görmek için tıklayın ’’Geri döndüğümde,üzerimde başkasının giysileri olacak..
Bir başkasının adıyla çağrılacağım.. Dönüşüm beklenmedik olacak ve sen kararsız gözlerlebana bakıp, ’Sen o değilsin’ diyeceksin..Sana öyle işaretler göndereceğim ki, bana inanacaksın.. Sana,bahçemdeki limon ağacından söz edeceğim.. Sonra ay ışığıyla aydınlanan küçük penceremden vücudun ve aşkın işaretlerini göreceksin.. Sana tüm insanlığın bitmeyen öyküsünü anlatacağım’’. Ulisin bakışı..Altyazı Sinema Dergisi..T.A.. Güzel bir gün açan bir çiçek gibidir.derler Ya bugün?Bugün bir tesadüf olabilir mi?.. Yazılıp temize çekilmiş bir şiir gibi olsun ömrün!!.. Sürekli özeleştiri yapıp yine aynı tutarsızlığı tekrarlayan bir düş; Gözlerimi kapıyorum çat kapı bitiveriyor yanımda.. Gözlerimin önünde..Ellerimi tutmuş,gözlerimin içinden bedenime girmek için öyle mahzun bakıyor.. ’Beni sevene kadar düşlerine girmeyi sürdüreceğim,yoksa,yoksa sevmeyi bilmiyor musun’?..diyor..Cevap veremiyordum.. Özgüveni,ukalalığı,direnci karşısında dehşet bir ürperti kaplıyordu her yanımı.. Peki,hiç bir şeyi saklamayacağım,tüm çıplaklığıyla anlatacağım hepsini, ama yalnız size ve son defa olacak bu..Sessizce,birazda çaresizce onaylıyor şartlarımı.. Eğer biri gözlerini dikmiş uzun uzun süzerse beni,huyumdur,hemen bakışlarımı ona çevirip kafamda kurduğum o güzelim sahnelerin üzerine, aklımdaki role yazarım onu..Bu tarz insanlara tahammülüm yok,üzgünüm.. Düşümdekine gelince,bildiğiniz Hercai.. Düşümde olan biteni kamera doğrudan çekiyor..Ve hiçbir kurmaca yok.. Ve ben yine yalnızca deşifre edilmesi gereken yerlerini anlatacağım maalesef.. Size tuhaf gelebilir fakat kimi zaman kendime küçük küçük öyküler yazıyordum..Çokmu fazla inanıyordum bazı şeylerin değişeceğine yoksa yeni olandan mı korkuyordum emin değildim.. Fakat hayatın tüm o kahrolası sıradanlığında,önemsediğim duygularımın da yitip gitmemesi içindi bütün çabam.. İnsanın önemsediği bir kişiye,olguya,değere adanması,seyrettiğin bir filmi,okuduğun bir kitabı anlatması gibi olmuyor yazık ki.. Ben on dokuz yaşımdayken Berrin Taş ’Bana evini betimle’ demişti.. ilk anda algılayamamıştım ve çalakalem bir şeylerle geçiştirmiştim, güldü ve ’Sevdiklerini harflerle birleştirirsen ona en güzel duyguyu kalbin verir’ dedi..İşte şu an yapmaya çalıştığım düş’ümü ve gün aşırı düşümde bana güleni betimlemekti..Üstelik dışardan görünmeyen, küçücük bir sarsıntıyla bile dağılıp parçalanarak her yanımıza dağılan,açtığı sayısız kesiklerle acıtıp kanatan ruhumuz trajik bir öykü gibi duruyorken.. Emin olduğum bir şey var ki,sabah olacak ve ben yine aşık olacağım.. Düşte aşık olmak birazda ruhunu kanatmaktır Hercai,bunu biliyor muydun?.. Temmuz ’olağanüstü’ geçiyor..Günde bir şiir iki mektup.. Bütün çarpışmalarda ölüp ölüp diriliyorum.. Kayıtsız düşlerimde evrimsel bir buluşa imza atıyorum geceleri.. Kapımda,Temmuz geçene kadar diktiğim otuz ikinci harf.. Dışarda kendi halinde bir yaz..Penceremde boydan boya şımarıkçiçekler .. Albümlere sığdıramadığım şarkılar,odada sessiz sinema.. ’Temmuz’un ’....’si ağlatsın bizi’.. 12 Temmuz.2014..
Lehte herkes bir ağacı düşler,
benim ağacımın dalları beş harfin ontolojik hali.. Rol gereği bir filmde fırtınalar sarıyorum/tebessüm renginde ah nasılda terliyor acemi avuçlarım duramıyorum içimin üstünde saçlarında deniz boyu gökkuşağı ezberimde gözlerimi kaçırmamak var gözlerinden bunca cesareti nerden buldum,sorma bol yıldızlı bir gecede parmaklarımı ağır çekimde gezdiriyorum saçlarında beş duyumuz kapalı dışımızda olan bitene doğaçlama tutunuyoruz hayata püskülünde Temmuz’un çözülüyor dizlerimin bağı yanaklarımda bir mahcup pembe kızarış on yedisinde bir çocuğun masumiyetinde gece zira aykırı bir sabahın baş ucunda devrik cümle Cumartesi bir çırpıda mutlu son yazıyorum/bitmesin sevdam diye fragmanında en çok kuğu boynundan öpüyorum umut oldum Su oldum çiçek oldum gülümseyişinden bin kulaçla geçtim denizleri duruldum duruldum bir aşkın manifestosunda Su’ya öykünen bir yaprak gibi -Haberin varmı,elindeki mavi solmasın diye güneşi avuçlarımda tutup, zorunlu bir izne çıkarıyorum tüm mevsimleri.. Dörtnala yağız bir atın ritminde kalbim.. Bu sabah kalbimin boy aynasında saçlarını tara dünyaya.. Gökyüzü benden çok sevsin seni- |
Şiirinizi kutlar ve tebrik ederim…
Beğendimve haz aldım…
...................................................... Saygı ve Selamlar….