Gök'yüzüne Bakıyorum/Az Evel Bir Kelebeğe Çiçek Olmuş SankiŞiirin hikayesini görmek için tıklayın Postacısını Kaybetmiş Zamandayız..
Uzak ihtimalleri giyinip geldim Yine,yeniden coşkuyla çoğalıp durulan dalgalar gibi bir girdabın tam ortasına bırakacak mısın beni.. Duygular ateş,ateş yedi renk..Kaldırıma ayağımız sürçse iğnesi kırık şarkılar takılır peşimize.. Ve geceleri can vermek için ayrıntıdır ömrümüze.. Zaman inceldiği yerde.. Tut kopar,iki dirhem bir çekirdek hayallerimiz.. Belki bir gün bulunduğum zaman dilimi hiçleşerek yok olur.. Tüm eşya ve varlıklar hatta kelimeler öznelleşerek imgelenir düşlerimde.. En derinlerime işleyen ve hiç silinmeyen acı verir.. Bütün hayellerimiz suyun altında özgürce süzülen balığa, yaşadıklarımızsa o balığın ağlara takılmasına benzer.. Küçük kara balığın asiliği hep içimizdedir. ..... Geçen gece Pera’da yavaş yavaş kalabalıklaşıyorduk.. Akşam olanca hüznüyle çökerken Gülse,kulaklığın bir ucunu uzattı bana.. ’Su gibi gözlerin yağmur bahar/Her parçam seninle’ Tresch Capman’ diyordu şarkıda.. Savruktum,umutluydum..Avuç avuç bir melodi çalındı ruhuma.. Bir yanımızda kadraja gülümseyen acemi figüranlar, bir yanımızda göğün düş örtüsü..Ve aynı sahne Stop!! diyene kadar sürdü.. Ben,sanki çok uzun yıllardan beri bu şarkıyı bekliyormuşçasına bir daha,bir daha dinledim..Karanlık çökene kadar bunu konuştuk.. Az ötede John Ruskin’den ilham alan yönetmen ’izlenmeye değer bi hikaye, çekmeye değer’ diyor,oysa yakıcı,yıkıcı bir çağda hangi öyküyü kadraja alsan öykünün sadakatine ihanet olur.. Kimi filimlere ’sadakati’ yakıştırıyor olmamın bununla bir ilişkisi var sanırım.. Olagelen ayrıntı ya da,estetik kalkınma.. Derin ama hüzünlü,hüzünlü fakat naif bir insanlaşma sürecinin arayışımı.. Tarifi imkansız gibi görünen,ama manası oldukça kestirilebilen bir üst düzey sevgi toplumu.. Mütavazi bir arayışın,fetiştirilmiş yozluğa rağmen olanca acılarına ve tümden alt üst oluşuna dair bir çeşit gelecek güzel günlere ışık tutma yolculuğu.. Modern zaman düşlerimizi,imgelerimizi ve huzurumuzu gasp ederken öylece mutlu seneryolar çekmek anlamsız geliyor artık.. Rastlantısı azalmış bir hayata tutunmuş gibiyim Bir mevsim daha düştü düşecek dalından.. Söylenmeyi bekleyen harfler birer birer sustukça bütün cevaplar da küser mi?.. Bilsen,bu mevsimde nasılda ışıklı bekleyişlerle doludur peron önleri.. Dün bir şiir yazdım kendime,umutlu.. İnsanın kendisine şiir yazması ne tuhaf değil mi.. Bolkeseden sevinçler yükledim kendime,toprak toprak dağılıp yağmur yağmur çoğalttım kendimi.. Bir vakit portakal kokulu bahçelerden ıhlamur kokan sokağa seke seke koşturup durdum..Çıplak ayaklarımla çamura bata çıka, yol boyunca ıslığımda denizci şarkıları.. İmgeler yeni bir alfabeyi getirip bırakıveriyordu avuçlarıma.. Kırık bir nar çiçeği imgesinde takılıp kaldım bir süre.. Büyük ihtimalle böylesine naif bir imge kirpiklerinden süzülüp düşüyordu kağıda..Ve sen bilmiyordun,bende bilmiyordum kirpiklerini..Sonra naif bir imgeyi şiirin bütün o ihtişamıyla iki kaşın arasına sabitledim.. Pencerem sonuna kadar açık..Yazdıkça çoğalıyoruz.. Sonra içeriye bir rüzgar, bir rüzgar doluyor ki,saçım başım dağılıyor.. Alıp şakaklarına kır düşmemiş şiiri sokağı pulluyor.. Umudun önlenemez cesareti neysede farketmesekte,şiirden,imgeye, kelimelerin koynunda nasıl da çoğalıyor aşk.. Sahi,bazı düşler el yordamıyla mı gerçekçi kılar kendini?.. Bu bir yanılsa mı?..Hadi şimdi uyandır uyandırailirsen bu ’kabusu’.. Dün,haddinden fazla kırmızı bir geceydi ve gözlerimizi kamaştıran spotlara bir mumu üfler gibi derin bir nefes bırakıyorduk.. Kadrajın ışıkları hala yanıyordu..Yavaş yavaş çekilmeye başlıyorduk ki, figüran,başını omzuma yasladı..’Keşke bu bir oyun olmasaydı’ dedi.. Siz hiç kendi yazdığınız hikayeye karşı derin bir üzünç yaşadınız mı?.. Repliğini bir kalemde değiştirsem biliyorum,yalnızca o kadını mutlu edecektim.. Oysa dışarda bir kalemle düzelemeyecek kadar hüzünlüdür insanın öyküsü.. Kadın tarifsiz bir merakla hikayenin sonunu sorup duruyordu.. Özür dilerim,dedim..Derin bir suçluluk duygusu içindeydim... İkinci sufle verildi.. Adam-birden durup hafifçe kadının saçlarını okşadı.. Kaldırımda aheste aheste yürümeye devam ettiler bir süre.. Boğazın ışıkları yıldızsız göğe inat renk şölenine devam ederken, uzlaşması zor bir havada iliklerimize dek hüzünlüydük.. Son sahneydi; Kadın-son bir kez adama baktı..Sonra,güneş ülkesine doğru yolaldı..(Uzun uzun ve sesszice bakıştılar.Oyunda olsa bu bir veda mıydı?).. Bunlar bir yana; Bu savah Cumartesi’dir/Sabah olur sokaktan çocuklarla oyunlar oynayıp kocaman düşler kurarım.. Sabah olur/Gök’yüzene tümden sığar gibi adınla Günaydınlarım dünyayı.. ’’Şimdi ceplerinde Gökyüzünle gelsen/Haziran’da/ Uçurtmalar benden’’.. 30 Nisan-9 Haziran16..Cumartesi..
Bütün hayallerimiz portakal tadında
dilim dilim doğrandı emin olduğum bir şey var ki bir şenliğin az ötesinde yalnızlık oynuyoruz Göremediğimiz ama kokusunu duyumsadığımız farklı bir zamandayız sanki birbirimizin etrafında öylece dönüyoruz bedenimi baştanaşağı saran tuhaf bir ürperti karışıyor beklentilerimin tenine şarkılarımı çoğalttıkça düşüm dökülüyor bir gözden bir göze dile getirelemez bir çekiciliği var gecede gülümseyişin çilli bir mevsimde sabaha karşı karanfil kokularıyla doluyor şehir düşlerimin kurgudan çıkması an meselesi nasıl desem Pervane’siz gecenin Şems’ e uzanan derinliği ne ki siyah efkarlardan eflatun kelimelere yol alır durursun ve bu anda bir çırpıda mutlu şiirler yazıyorum bitmesin platonik sevdam diye sonra boynundan öpüyorum en hayta kelimeyi sularım çoğalıyor bin kulaçla geçiyorum öte yakaya ezberimde gözlerimi kaçırmamak var gözlerinden bunca cesareti nerden buldum/sorma penceremde boydan boya şımarıkçiçekler albümlere sığdıramadığım şarkılar odada sessiz sinema kayıtsız düşlerimde evrimsel bir buluşa imza atıyorum geceleri ısırgan yaz serinliğinde aşk bir pergel mesafede insan kaç defa aşık olur susarken bile -Bu sabah uçurtmalar gökleri paylaşsın sonra bir filmin arka planına düşelim- |
Tamda bekliyordum şimdi
Harika !
Bir mevsim daha
bir filmin arka planindan ziyade
hakiki bir şiirdi
kutluyorum
Hisseden ve hissettiren kaleminize selam ile
.
YAŞAYANKELİME tarafından 7/14/2016 12:01:37 AM zamanında düzenlenmiştir.