Gökyüzünün rüyasına aldandı Gurbetimden göç eden gölgeler. O gün bir duâ düştü dilimin boşluğuna Cehennem kokulu aşk! İnfâk etti ruhumun serkeş halini. Göçmén Kızı * Ki değil midir kör kuyular Züleyhayı yıllardır Yusuf’a yar etmeyen…
Ölmeyen toprağın baş ağrılı sancıları başlıyor göğsümde. Saçlarının en ince telinden düşüyor ayrılık. Bulamam seni kaybettiğim mevsimi Kuşlar uçmaz / ken gözlerimden.
Dilinde ki harfler düşer yanağım al rengine Asarım gençliğimi Urfâ’nın bir köşesine Kürtçé şarkılar söylerim, Kürtçé kınalar yakarım Elleri olmayanların avuç içlerine. Tüm karanlığı yokluğunun ateşiyle yakarım Bir yetim gibi dudak bükerim ardın sıra âh Göçmén Kızı * Yokluğunu ö l d ü r m e l i.
Gözlerin! Kâbéli yetim bir lisanın bakışında c â n bulur. Hâydi, Göçmén Kızı * Aynı Şehrin, Aynı mevsimin yağmurlarını içelim. Toprağın bin bir altında öpelim dudaklarımızı Islansın içimiz.
Sustur éy! Ömrüme ayak bağı olan ayrılığı gusledeceğim göğümden.
Kırık intihar sürgünü gülüşlerimin Ruhumun şiltesinde ki çizginin Adıydın sen Göçmén Kızı * éy! Gözlerinde ki Céhénnémi yaşat bana Dudağında ki Kıyâmétté son bulsun ömrüm.
Kızılca Kıyâmét kopar rüzgârın ıslığında. Yakamozların en iğneleyici kérbélâsında Geceye küskün bakışlarından topluyorum gitmelerini. Siliyorum alnımda ki yazıyı Ruhumun süt kokan dişlerinden Çarmıha geriyorum ayrıkları.
Kalbimin sırâtında yıllardır birikmişliğimle Ağlayarak bir ömür taşıyorum. Serçe parmağımın ucundan sarkan vedalardan Payımı alıyorum. Cihâdın beşiğinde son bulurken ömrüm Parmak aralarımda senden gidemeyişlerim. Dudaklarımda yüreğime değer nasırlı hasretim Bir sana sevdalı, bir sana ürkek.
Şimdi h o ş ç a k a l Yüzümün nârâsını parçalayan ayrılık Seni terk ediyorum!
Göçmén Kızı * Adımın içinde ki derin sızı Serçe parmağımın ince yarası Alnımda gizlenen kaderimin yazgısı Alfabesi olmayan geçmişimin En aydınlık karanlığı Gözlerimi gözlerinle bağla Ve beni kendine teslim et…
Eğer gitmediysen söyle Gökyüzünün meleklerine Yağmurların sen sesine Duyur alfabeni Yüreğimi al ellerine Beni a d ı m l a y a ş a Göçmén Kızı *
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Göçmén Kızı * şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Göçmén Kızı * şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
GÜNAYDIN GÖNÜL DOSTU İNSAN ; " her aşığın bir ahı var.." MİSALİ YERİ VE ZAMANI FARKLI OLSADA HERKESDE BİR GÖÇMEN KIZI VAR DEMEKKİ..BENDEKİ GÖÇMEN KIZIYLA SİZDEKİ GÖÇMEN KIZININ ADI FARKLI OLSA DA ACISI AYNI SANKİ..ÇOK GÜZEL VEDE ANLAMLI BİR YÜREK SESİYDİ ... YÜREĞİNİZ VEDE KALEMİNİZ DERT GÖRMESİN KUTLUYORUM EMEĞİNİZİ.. SELAM VE SAYGIMLA..
Kutlarım bu güzel şiirinizi.
Sevgiler.