cumbalı bir eve akşam çökmüş gibi harelenir çapaklarından esen yel sönmüş bir gemi olur dilinde sesten eser olmaz nefesler duylardan ırak oturursun köşe başına ya b u l m a c a çözersin kaybettiklerine ya da örgü örersin içindeki boşlukları doldurmaya ve bir dolu insan geçer önünden ne yapsan bana hiç benzemeyen!
yine geçer elbet hiç merak etme üfler söndürür hayat tek tek mumlarını öldürür dibindeki damıtılmış keşmekeşlikleri böyle kandırır kalın kitaplar ince uçlu yaraları afitap yangınları
ve felsefeler işte tam bu zaman düşer ateşe *ölmek şart değildir, yaşamak için!* *muhalefetlik, karşı çıkmak iyi şeydir* derler bu iyi bir temennî gibi görünür lâkin değildir şarttır!
"her şey seninle güzel" meselâ nedir burada güzel olan sen mi? yaşamak mı? yoksa herşey mi? d şıkkı olmaz bâzı sorgularda veya cevap tam doyurmaz içindeki canavarı "herşey"i bitişik yazarsın olur biter iyi bir okursa o anlar! inan!..
uzaydan kumandalı âletlerde de uzaduyum empatileri fayda etmez o aradığına benzer kimseyi bulamazsın menfaat de reklam gibi pazarlanabilir en kolay tuzaktır
"şâirlere fazla güvenmeyin derler" hani şiirleri kadar! hiç öğretemedim değil mi sana bir şiirin en acıklı cümlesini bulmayı ve onu ba(s)tırıp göğsüne kana kana... . . . off bugün salı olmalı yine! unutmuşum bu şiirde; "insanın kendine en iyi muhalefetini" " ağlamaktır"a ayarlamayı!
bir özür daha sana hiç ıspanak tarlası çapalayan metalurji mühendisinden bahsetmedim değil mi!
hani yine de mutluymuş gibi gülümseyen! zarûret , örümcek ağına yeni takılmış sineğe oyun havası çalmak gibidir bâzen!
not et içindeki akmışsa bir kere bardaktan şişeye aynı hızla geri dolduramazsın! hani ne der şiirler; "unutmak diye bir şey yoktur alışmak vardır"
uzattım farkındayım biliyorum şiir sen karanlık gözlerinde turşu kurarken cumbalı bir eve çökmüş gibi akşam diyerek birazdan bitecek
ama sen hâlâ içini gıdıklayan o yarı karamsar yarı o hepatit-D cümlede kaldın biliyorum! ve o muhalefet yalanına da inandın söndürüyorsun!
ömründen çok insan geçecek ve hepsi de bana benzeyecek!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Hepatit - D şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Hepatit - D şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Serhat Bey... Ne denir ki... Ne denebilir yani... Uzun olup da bu denli akıcı şiirlere pek rastlayamıyorum açıkçası. . Sizin şiiriniz hem buna, hem de "iyi şiir nasıl yazılır"sorusuna örnek teşkil eden nadide bir şiirdi inanın. . Bir de İmlâ ve noktalama kurallarına bu denli hassasiyetle uydugunuz için de sonsuz teşekkürler. ..
nasıl şiirdi BU böyle?
Kıskançlıktan yarılabilirdim, neyse ki şair tanıdık.
...
Daha da uzatsaydın, keyifle okurdum vallahi.
Bence baş eserin olmuş senin bu şiir......... KUTLARIMM.
Kalimera. tarafından 5/3/2014 4:24:42 PM zamanında düzenlenmiştir.