Okuduğunuz şiir 1.3.2014 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
UNUTMA
gün gelir de körelir izânın uyarsan düzene kuru bir öç uğruna sıfırlayıp hâfızayı
unutma bir kere çalar Azrail kapıyı ve cepsiz kutuya sığdırırlar adamı dinlemez kimse seni ve kurtarmaz kıçını başkasının y ü r ü t t ü ğ ü gemide tayfaydım/ seyirciydim masalı unutma sadece ŞEREF’tir dünyada mülkün kalanı
neyin eksikmiş bir gemiciğin bir yatın olmamışsa eşik mi var arafta terazi mi yoksa kim demiş her emre kul ol diye her günaha da paravan hırsızlığa cevaz mı vermiş yoksa öbür tarafta yaradan
nerdedir hani Ömer adâleti nerede Beyazıd-ı Bistami neyine yetmez dururken önünde -ona da montajdır demezsen- "bir lokma bir hırka" yalanı unutma eşek de yalpaladıkça koparır palanı
bilirken hele çelikten güçlüdür gerçek "sıvanmaz güneş balçıkla" bak, ne postal sesi kaldı şükür ne palaska! bir danış hele ne der Mushaf, ya Muhammed Mustafa? neyle örtülür bre kul, bu rezil maskara
aynı tohum aynı buğday değil mi ki hüküm aynı, ayrı ahkam hepsi, aynı dile değen nan değil mi hepsi ol maya değer mi hiç göz göre göre kör olmaya oysa nice civanlar koğuşta hâlâ nice canlar perişan ne oldu da şimdi dünkü canlar düşman!
kul dediğin, cennete bir basamak uzaklıkta şimdi cinler şeytanla kulaktan kulağa oynamakta ey, ak insan! hiç ölmem sanma!
unutma mezarda düzelir manzara işte senin de gölgen var o karanlıkta
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
UNUTMA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
UNUTMA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
nerdedir hani Ömer adâleti nerede Beyazıd-ı Bistami neyine yetmez dururken önünde -ona da montajdır demezsen- "bir lokma bir hırka" yalanı unutma
Kutlarım efendim, yüreğinize sağlık şiir diliyle çok ak vede akil bir şiir olmuş. Şerefsizlik tahta oturunca, şeref arından yerde sürünür olmuş. Böylelerinin gözlerini toprak doldursun İnşallah. inim inim innettikleri Dul ve yetimlerin hakları haram olsun. CENNET UCUZ DEĞİL CEHENNEM LUZUMSUZ DEĞİL. Saygılar ...
Hz.Ömer'e hırsızı yakalayıp getirirler,hükmü verilecektir.hırsız yalvarır..ya Ömer bu benim ilk hırsızlığım hükmünü verme der. Ömer'in adaletinden şüphe mi edilir!!!
Ömer hırsızın gözlerinin içine bakar.. "Senin ilk hırsızlığın olsaydı ,ALLAH cc. seni yakalatmazdı" der...
Arkadaşım Serhat kalemin eğrilmesin,eline sağlık.. Şuracıkta ben de Ömer'i andım.
İnsan bu, ne yapsın? Bir kulağından melek, bir kulağından şeytan üflemekte. Beyin denilen kıvırcık marulun içinde sesler birbirine karışmış durumda. Üstelik bir de aşağıdan sürekli bir guruldama sesi!.. Zaten kimin eli kimin cebinde, tutmak ve de tuttuğuna inanmak mümkün değil. Gözler kör, kulaklar sağır olalı yıllar oldu. Akıl ise malulen emekli. Şimdi oturmuş giden yıllarınıza mı, yoksa yetim malı dediğiniz paralarınıza mı yanıyorsunuz?!.. Yahu zaten dünya fani; birkaç trilyoncuk götürülmüş ise ne olmuş yani?!.. Okuduktan sonra susmak mümkün değil. Umarım herkesin söyleyecek sözü olacaktır. Günün şiirini ve şairini yürekten kutluyorum. Nice paylaşımlara... Esenlikler içinde...
Çetin Özdemir tarafından 3/2/2014 6:52:45 PM zamanında düzenlenmiştir.
nerdedir hani Ömer adâleti nerede Beyazıd-ı Bistami neyine yetmez dururken önünde -ona da montajdır demezsen- "bir lokma bir hırka" yalanı unutma eşek de yalpaladıkça koparır palanı
.................. Tarihten ya da inanç değerlerinden referans alanlar, aynını yaşamıyorsa sözde kalır söyledikleri ve eylemleri; sırıtır her şey ve kanarken birileri, birileri de size o gerçekleri hatırlartır; düştüğünüz çelişkiyi, ya da oynadığınzın oyun olduğunu haykırır; Kıymetli ustam, şiir, içeriği, anlatımdaki letafeti ve ağırlığı bakımından çokça harika ve düşündürücüydü; edebiydi aynı zamanda; Okumaktan haz aldım; Kaleminize ve yüreğinize teşekkürler; Selam ve saygılar...
Sayın seyirciler; sıcak bir gelişmeyi ekranlara taşıyoruz; MRTE televizyonu olarak; ben spikeriniz Daltarak; şu anda PAK PARTİ GRUP TOPLANTISINDA tarihi birgün daha yaşanıyor;
17 Aralık mape olaylarının ardından olağanüstü toplantılarlarla bir kısım yeni yasaları uygulamaya sokan PAK parti sözcüsü, Hırsız Üretme Çiftliği Harasında bir basın toplantısı yaparak şunları söyledi.
Değerli Millevekilleri; Hırsızlar Cumhuriyeti olarak bugün meclisimizde tarihi bir gün daha yaşamaktayız. Gece gündüz soymak aşkına çok değerli vakitlerini sizler için feda etmiş olan vekilerimiz yaptıkları son Çal/ıştay toplantısı sonrasında, dilimizin bugüne kadar keşfedilmemiş inceliklerini saptadıllar ve bunu bir rapor halinde deklere ettiler, rapora göre,; ÇALMAK, YÜRÜTMEK OLARAK DİLİMİZE YERLEŞMİŞ BULUNAN ARAKLAMAK SÖZCÜĞÜNÜN, YAZILIŞ BİÇİMİNİNİN YANLIŞ OLDUĞUNU; BUNUN ''AR'' VE ''AK/LAMAK'' SÖZCÜKLERİNDEN OLUŞAN BİR EYLEM BİÇİMİ OLDUĞUNU VE BU NEDENLE YAPTIĞIMIZ TÜM İCRAATLARIN MİLLETİMİZ TARAFINDAN DAHA İYİ ANLAŞILMASINI TEMİN MAKSADIYLA İŞBU DURUMUN YENİ YASALARLA TESCİL EDİLMESİ LÜZUMU HASIL OLDUĞU ZORUNLU BİR DAYATMA OLARAK TEZAHÜR ETMİŞ BULUNMAKTADIR. BU VESİLE İLE VEKİL OLMAZDAN EVVEL NAMUS VE ŞEREFİMİZ ÜZERİNE ETTİĞİMİZ YEMİNLERİN GEREĞİNİ LAYIKIYLA YERİNE GETİREBİLMEK GAYESİ İLE BAHSE KONU TÜM OLAYLAR TARAFIMIZCA OY ÇOKLUĞU İLE OLAĞAN SEYRİNDE BİR HIRSIZ ÜRETME FAALİYETİ KAPSAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ GEREKMEKTEDİR. HAL BÖYLE İKEN HİÇBİR BAKAN ARKADAŞIMIZ VE VE VEKİLİMİZ VE EVLAT HISIM VE AKRABALARI BUNDAN BÖYLE AR AKLAMAK FAALİYETLERİNDEN DOLAYI SUÇLU ADDEDİLEMEYECEKTİR! Tüm bu değişikliklerin a/kabinde onaylanan yasa değişikleri resmi gazetede yayınladığı tarihten itibaren YÜRÜTMEYE SOKULMUŞTUR! milletimize hayırlı uğurlu olsun...