(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Kalanların Ardından şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Kalanların Ardından şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Senin başka bir işin yok mu her şirinde bizi ölümlere götürüpgetirmek zorundamısın sanki omuzlara alınmış cenazesi defnedilmeye götürülüp hesap meleklerine teslim edilen sonu meçhul bir yolcuya dönderirsin bizi yeter yeter yahu başımıza belamı aldık ne deliye bak öyle ya bütün devrimciler adamı ya mezara yada zindanlara götürür ya özgürlük tutkusuyla hadi bakalım sonumuz hayır ola:))
Oldukça duygusal bir şiir... Etkileyici bir fon müziği... Kelimeler, kelimeler sihirli bu gün... Şiir, şiirliğini haykırmada... Söz, söz olduğuna pişman, zaman, zamanlığından utanmakta... Zira;
"Kadın gibi gitmelerin kalemi kırıldı Adam gibi sevmeler darağacında..."
Kadın gibi gitmeler... Narin, sevecen, yumuşak, mahzun, aheste...
Adam gibi sevmeler... Cesurca, yiğitçe, korkusuzca ve mertçe...
Değişik bir şiir... Şair, konuyu cesurca işlemiş, sakınmamış kelimelerini... dağarcığında ne varsa, neler biriktirebilmişse gönlünde, olanca çıplaklığı, olanca sadeliği, olanca açıklığı ile dökmüş kaleme...
En acısı da bu cümle olmuş galiba? İnsanlara güvenememenin sevimsizliği...
Geçmişle hesaplaşmanın ardından, güne akıp geliyor şiir... Şair, günün sevimsiz rengini de çiziyor cümlelerinde, duyguların pejmürdeliğini anlatıyor alçak gönüllükle...
''Yaralı bir ülkeyiz şimdi terkedilmiş bir şehir Nehir nehir damlıyor acılar nasıl da acıyor hayatımız ahh!''
ve, geçmişle hesaplaşmalar... Yargılamalar, mahkum etmeler, infaza sürükleme...
''Önümüzde dağ dağ uçurumlar Ölümün ayak sesleri Türküler yaktık İdam ettik geçmişimizi.''
Son söz, içimizde kalan son bukle... Hüzün rüzgarının son esintisi... Gözümüzde bir katre yaş...
''Şimdi suskunluğum sorgu da Kilitlendim karmaşık duygu da İçim de bir kanarya hiç susmadan ağlayacak.''
Ne demeli? Ne yazmalı başka? Ne anlatmalı? Anlatılması gerekeni tas tamam anlatmış şair;
''Kadın gibi gitmelerin kalemi kırıldı Adam gibi sevmeler darağacında..."
Öyle içten, öyle derin bir yorum ki derinliğin de kayboldum...
Yani yorumunuz ayakta alkışlanacak cinsten, ben ne diyim size, mükemmelsiniz... Daha fazla uzatıp yorumun ahenkini bozmak istemiyorum zira çok şey söylenirdi...
Canım ablam, sayfama ilk defa gelmiyorsunuz.. hatta unutmam ki kötü geçen günümü tüm enerjinizle/sayenizde güzel geçirdim.. Tatlı dilinizi unutmam.. hata ve hatta değerli kızınız / sevdalinko... biliyorum hepsini.. Ama malüm insan hepsini hafıza da tutamıyor ki :) bazen ben de unutuyorum. öpüyorum güzel yüreğinizden / ellerinizden Teşekkürediyorum sevgi ve saygılarımla... muck
az / çok tanımışsın beni... Böyle yerin dibine, yıldızların arkasına güneşin doğuşun da karanlık gece de.. Anlaşılmaz hece de... bir sokak çocuğu, sarhoş adam sisli hava... öyle olmalı şiir... yalnız olmalı / benim gibi... :)) teşekkürederim
tarifi suskunluk olan insan manzaraları duygular gizlenmiş hiç olmadık yalnızlıklara akıp gittiğini sandığımız gerçek aslında silik birer acıymış ki bunlar şiirin ön sözü gibi,şiirden bir susma payı alarak diyorum/ki..müthiş....!
yalnızlığımızı alıp bastık bağrımıza…
Gökyüzünü doldurup soluğumuza
el açıp aşk’a ve acıya ağladık.
Yaralı bir ülkeyiz şimdi
terkedilmiş bir şehir
Nehir nehir damlıyor acılar
nasıl da acıyor hayatımız ahh!
eyvallah güüzel bir çalışmaydı tebrikler