Okuduğunuz şiir 9.6.2013 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Andıkça
Kavuşmak ilmindeyiz, oysa ne giden var ne gelen! nasıl da dövüşüyor yağmurla yürek, ümidin dağlara çekilmiş efsaneleri var bu transın sonu Roma, gözlerimde kül duvar gaz olup gitmiş sabrı nazlı memleketimin mevsimlerden kar altında dualar gözlerimi yakan tütünümün de bir hikayesi olmalı mahsun, hiç oralı olmamış, hiç başkasının olmamış.
Haçlı kuşatması aralığın matem çıkışları hangi bahara kalmışsa, hep geç kaldığımı anmışlığım vardır hâlâ siyah, kömür elleriyle ekmek beklediğim pencere, gesinin bağından kopartılmış bir kuş gibi, adı serçe, namını bilmeyenden, görülmemiş bir yangın çıkar yine.
Ah bunun adını koysalar ömür, ömür de kederinden çekse vapur gibi derinden bir of; mavilere küfür. berrak çakılların yüzünde güneş sarısı yaşamak, sağıma koysam olmaz, soluma asla bu nasıl basamak?
Daha başka şeyler var, anlatılmasını istemediğim, kelimeleri boş vereyim, vereyim de seni anlatmadan durmak... bir saatliğine huzra zemheri devamın bir o yanda bir bu yanda ipsiz bırakıldığım kuyunun dibine ayrılırken ateşsiz kalmanın tılsımında ilk sevgilerin nasıl da akşama pay bıraktığı şu nihavendi arasında, uzak kelimesi seninle manidar, yakının prangasında.
Ardınca uyuyan güzellerin çiçeklerinden uzağında bir Çehov öyküsü olmalı bu; o benle konuşuyor, bende onunla ama dinleyesi yok bu hayatın. üşüyorum gözlerinde, dünya; mitralyöz efendi yolları mı uzatır, bacaklarımı mı ezer kahpe parasıyla toprağın bağrına gömsem kendimi, kendimle seni apansız... biraz anlatabilsek bunu, birazcık duysa dünya!
Öpüyorum, şarkılar aynı şeyleri anlatıyor namuslu bir el biliyorum bu zindanda, leyli huzruma isyan var, daha başka şeyler, seni andıkça!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Andıkça şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Andıkça şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
"Ardınca uyuyan güzellerin çiçeklerinden uzağında bir Çehov öyküsü olmalı bu; o benle konuşuyor, bende onunla ama dinleyesi yok bu hayatın. üşüyorum gözlerinde, dünya; mitralyöz efendi yolları mı uzatır, bacaklarımı mı ezer kahpe parasıyla toprağın bağrına gömsem kendimi, kendimle seni apansız... biraz anlatabilsek bunu, birazcık duysa dünya!"
müthiş bir yoğunluğun dupduru akışı gibi...Çok beğendim.
TEBRİKLER
selam saygı sevgi sabır ve dua ile
ALLAH C.C EMANET OL