Yüreğim sürgün ölümsüzlüğe ve üşüyorum, daralıyor nefesim dumansız yakarışlarda bile ummansız bir ecel oluyorsun ateş icat olunduğundan beri bu böyle.
Derler ki ‘hamile kadınlar sigara içmemeli’, içmemeli de ne? bir sigaradan dolayı zehirlenecekse bebek, doğmamalı; yaşam denilen tiryakiliğin içine.
Yaşamanın sigaradan daha tehlikeli olduğuna kanaat getirmemişler, bu yüzden midir bilmem, ben hiç yeşil bir ay görmedim tanışalı hayatla, kaç yıl oldu ben de saymadım sayılar bir ağanın keyfi töresinde kara kaplı defter… pancarın kamışını yalamayalı da çok oldu, çayı şekersiz içeli, tefecinin rabbidir nedense işte sayamadıklarım arasında çekler, senetler…
Yüreğim vurgun ecele ve sensizim, dünyanın tüm nimetlerini sunsalar önüme beyhude sebepsiz bir gülüş olmuyorsun ben seni, senin gibi sevebildiğimden beri bu böyle.
Yine de anlatamıyorum, demek ki bilmiyorum dua etmeyi, ellerim acaba doğru pozisyonda değil mi? dudaklarımın arasında sigara var diye ya da gözlerim harama kaydığından mı, murtat melekler izin vermiyorlar vahyime.
En çok olmak istediğinden korkarsın, bu böyledir ben de küçükken peygamber olmak isterdim fakat olmayacağını bile bile hayal etmek de kötü anlatamıyorsun da, çizemiyorsun, yazamıyorsun… sadece kanatıyor yarayı bu kaşınmalar nefesim şeyhinden uzakta bir mürit hüznü yatağıma vurdukça, yüzüme çarpıyor tekrar mezarsız bir ölü, dervişsiz dergah, aşksız sarılmalar nasıl da anlamsız, bir mabedi anımsatmıyor böyle anlarda kanlı bir yüreğin içine sıkışmış ruhum vicdan göç eden bedeviyi anımsatıyor.
Elime alıyorum bir bıçak ya da kalem aynı renge boyadıktan sonra fark etmiyor tuvalin en keskin rengi yüzün kopartılmış bir dudak hengamesi içimdeki akışkan sahnede bir gülücük parodisi içindeki suyu acıttığından bihaber tuz buz oluyor yaşların yanaklarında gümüşün içimdeki zehre dokunan ellerin yine de temiz öksürmekten ölmüyor sevdalı yaşamlar
Elimden indirdiğine bakmasınlar elimde koşmayı bilmeyen kelebekler var şimdilik ölü her biri seni emip canlanacak bir sürü larva var dişlerim arasında parmaklarım delişmen bir rüzgarsa, affetsin Allah’ım ben en çok ona anlatmayı sevdiğim her şeyimi en çok onunla paylaştım bu yüzden rahat içim bu yüzden sen bile kıskanamazsın beni sevgilim.
Yüreğim kapalı gişe oynuyorsa hâlâ sana onca buhrana rağmen gülebiliyorsak arada bir işaret olmalıdır bu belki de bir vahiy çocukluk sayılmamalı asla!
Derler ki... ne derlerse desinler aşk tadı tuzu hayatın parmaklarını yalayan çocuk gibi arada günler gelir geçer. Genellikle böyledir işte hayat!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
genellikle böyledir şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
genellikle böyledir şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Mesele aşka varacaksa örnek vermeyelim hayattan aslında. ..olmak istediğimiz şey Aşk degilse yaşamin dibine çöksun ruhlarimiz...tutmaya kalktığında hayatın ucundan bi tekme yiyorsan...tutma...gitsin. ..
Sıkı bir şiir...Kalem bilgili, atik ...Sanki bir hesaplaşma ...Öğreti ile gerçeklerin çakıştığı yönleri ustaca analiz..Saygılar efendim...Muhakeme gücü aşıladığınız için teşekkürler.
VE HÜLASA ŞİİR!
YÜREĞİN SELAMLANMAKTA TARAFIMDAN.