Okuduğunuz şiir 1.6.2013 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Mustafa DOGAN
⚘BiR BABA AĞLIYORDU⚘
"Bir tek gece" diyordu; sadece bir tek gece Hiç eser kalmasa da karanlık korkusundan Uyandırmam, sözüm söz, ebedî uykusundan Uzanayım yavrumun sağ yanına...Sessizce. Bir baba ağlıyordu, oğlunun başucunda Acı gözyaşı vardı, boş kalan avucunda.
Oysa daha çok değil, sekiz hafta önceydi Akraba, eş, dost ile girerken beş yaşına Nereden bilinirdi, ne gelecek başına? Herkes ne kadar mutlu, ne muhteşem geceydi.
Yaş günü pastasını keserken pek de şendi Hayat yeni başlamış, ölüm için erkendi!
Önce dikkati çeken hafif baş ağrısıydı Daha üç gün geçmeden Ali hastanelikti Bu ağrı hakikatte Rabbin bir çağrısıydı! Nefesinin sayısı dört küsur senelikti! Doktorların teşhisi yürekler için kordu Söylenenin kabulü ölümden daha zordu.
Aile eve döndü âdetâ sürünerek Azrail geliyordu "kanser"e bürünerek. Geceler kâbus oldu, uyurken yoklayarak Ömürden gün saydılar, öperek, koklayarak.
Sessiz kalbe akarken gözdeki hüzün seli Ağza giden her lokma, zehirli bir taamdı. Kırılmıştı umudun, kolu, kanadı, beli Sekiz hafta sonunda "vakit" artık tamamdı.
Yine anneydi kalkan o gecenin sabahı Kalbine aşikârdı yolunun güzergahı.
Sarsıldı koca bina bir "yavrum" nidâsıyla Ali çoktan gitmişti, sessiz elvedâsıyla. Kirpikler yarı açık; güler gibiydi sanki Bir anne ağlamıyor, meler gibiydi sanki.
Ekimin onyedisi, saatin sekiziydi Alevsiz yangın vardı âile ocağında Baba koşarak geldi; yavrusu kucağında Tek teselli kaynağı Ali’nin ikiziydi. Erken vedâ edince bir evlâdı hayata Sarılmamış Selim’e, yapışmıştı âdetâ.
Bir çiçek gibi soldu, soğudu pamuk teni. Duyup da gelen herkes hayli müteessirdi Gözler mendile muhtaç, kalpler hüzne esirdi Yıkanıp kefenlendi, Can Ali’nin bedeni.
Kalabalık saf olup kılarken namazını Yitirdi anlamını, şan, şöhret, makam, mevki Kardan helvaya döndü, dünyasevdası, zevki Dinledik ibret ile "ölüm"ün vaazını. Toprak teni bekliyor, mezarı kazılmıştı Hatta Ali’nin adı taşa da yazılmıştı.
Tutmasalar kolundan, düşerdi anne, kesin Öyle perişandı ki, içi yandı herkesin.
"Bir tek gece" diyordu; sadece bir tek gece Uzanayım yavrumun sağ yanına...Sessizce. Acı gözyaşı vardı, boş kalan avucunda Bir baba ağlıyordu, oğlunun başucunda...
Mecit Aktürk Berlin, 01.06.2013
***Seslendiren: Mustafa DOĞAN***
Hayatımda derin izler bırakan bir hatıramı dile getirmeye çalıştığım dizeleri seçkiye layık gören değerli jüri üyelerine teşekkürlerimi sunarım.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
⚘BiR BABA AĞLIYORDU⚘ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
⚘BiR BABA AĞLIYORDU⚘ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
ağam bu şiiri ilk gördüğümde ilk bölümlerden aşağıya inmedim.. listeme de almadım.ya hu dedim zati dertler derya insanlığın üstünde... bir dertte usta eklemiş......... ilk bölümlerde işin açığı gözler yaşardı bir iki damla geldi...kalktım(sonra döndüm dolaştım tilki üzerine alınmasın) saksılardaki domatesleri suladım. dua ettim. güç topladım. kader haktır. neleri neleri var dedim. sonra susturarak içimdeki garip yolcuyu. şiiri bir defa okudum. listeme aldım.
ben okurken zorlandım.. sen yazmışsın...
hele bir de mezarlık isminin yabancı olması, mezarlığın gurbette olması ve ona vurgu yapılması... benim gibi bir çok kişiyi etkilemiş, hüznün üstüne bir hüzün daha eklemelerine vesile olmuştur. şu fani dünya yolculuğunda nerede hangi toprağa gömüldüğümüz hak namına önemli değilse de gurbetin içindeki gurbet düşünceleri zati nazik olan gönülleri iyice eritir, eritti.
Rabbim bu durumu yaşayanların yari ve yardımcısı olsun. o annelere ve babalara sabır versin.
illahi eleştiriceksem:( resim derim. yeni eklenmiş. yorum yazarken şu an şiiri görmüyorum üstte...fakat yazı rengi bile akla nakşolmuş durumda. bir defa okuduğum için aklımda herhangi bir mısra yer etmedi. ikinci üçüncü okumalar vesile olursa bir iki mısra yer eder belki. hafızam zayıf.. şiirde çizdiğin ve üzerinde durduğun konular beynimin içnde yaşanıyor sanki. hani üstadın sakarya destanında bahsettiği "hani nerde çil çil kubbeler serpen ordu" gibisi, "su iner yokuşlardan hep basamak basamak" bir tarafta nur, bir tarafta kir gibi üzerine yüklediği anlamlar gibi ... bir şeyler yaşanıyor. sakarya destanını çok okudum, okurum. sizin bu şiirizi bir kaç defa okumak yürek ister, katı kalp ister...benim için çilenin bir başka adı olur..bu şiir aynı Hıfzi'nin meşhur "ağıt"ı gibi bende tesir icra etti. "emmimoğlu küsmemişim ben senden" "ölüm lal eyledi dillerim yoktur" o yüzden resme gerek yoktu. resim beynimin içindeki yaşananların üstüne kabus gibi çöktü işin bencesi.
seslendirme genelde beğendiğim eserlerde güzel bir fon müziği varsa kimi zaman önce o sayafayı açar sonra gezinmeme devam ederim bu sitede..."Mürsel emre doğan hocamın Kendime Sitem Şiiri." orada da fon müziği biraz arka planda kalsa da, keşke o şiir için okuyanın sesi birazcık daha hafif ,azıcık daha kısık olsaydı derim....orada Mustafa Doğan hocam harikaydı ben onu ilk başta eser sahibinin kendisi sanmıştım. ses ve eser sahibi arasında dikkatli okuyanlar bağ kurar. bu şiirin seslendirmesini beğenmedim dersem Mustafa doğam hocam umarım kırgınlık göstermez. şairi kendi sesi ve vurguları olsa diyorum. üstadın sesinden sakarya destanını dinlediniz mi? eğer şiiri eserin müellifi okursa bir de öyle dinleyebiliriz mi bu şiir için?
ağam son olarak da yoksul ağama sorar mısın? "ölüm mü lal eylemiş dilleri hani diyor de.:)
hayat her zaman bir şekilde yaşanmaya devam ediyor işte...:( kim ne yaşıyor, kim niye gülüyor, kim niye ağlıyor.. Rabbim yaşayana da ölüye de rahmet etsin.
Sevgili kardeşim dünyevi. Şahsıma ait görüşlerinizi belirtmeniz beni mutlu etmiştir Kırgınlık iyi niyet içinde eriyen bir şey olsa gerek ki ben genelde niyeti sonuçtan evla görenlerdenim. Niyetiniz deki sadelik beni daha çok mutlu etti Beğenmemiz beni üzmedi..
Gelelim fon seçimine aslında fonu sevgili dost Mecit bey öngörmüştü sayfasında şiir bu fonla görünce aynı fonun bir başka versiyonunu kullanmak istedim biraz yönlendirilmiş oldum ama içime sinmemiş olsaydı kullanmazdım onu da biliyorum Sevgili Mürsel emre dostum aslında çok iyi bir şiir yorumcusu olabilir Bunun için hem sesi hem de iyi bir kulağı var onun şiirlerini ve kalemini de seviyorum çok yakında çıkacak kitabını da buradan duyurmuş olalım her şiirde aynı kaliteyi yakalamak sizde bilirsiniz ki zordur ben dostlarım yüzünde bir tebessüm görmek için yüzlerce şiir seslendirdim .iyi veya kötü onlar mutlu olsunlar dı muradım. Şiir ve ses kalitesi aramadım
Bu şiir ve mecit aktürk benim için çok önemli bir dosttur mecit bey onu şiirlerini izin almadan seslendirmek hoşuma gidiyor buda öyle oldu gece bu şiiri okuyunca içim yandı Hani benimde bir Alim vardı ciğerimi delen.. Acılar aynıydı mekânlar farklı
Hani demiştim ya her şiirde aynı kaliteyi yakalamak zor çükü her gün aynı duyguda olmuyoruz şiiri yazan değil yorumlayan ne duyduğunu okuyor o sebepten hem şiir yazan hem yorumlamaya çalışan biri olarak şunu açık yüreklilikle söyleye bilirim benim için aslolan şiirdir yorumculuk çook geride bir durum bu şiirde duygusuyla beni esir aldı şiir biraz daha dik duruş istiyor olabilir ben duygularıma yenildim
Her şair kendi sesiyle çok daha iyi bir mesaj verebilir Sakarya örneği çok güzeldi ama yorum çok farklı bir şey. Kendi adıma şunu söyleyip sözlerimi bitirmek isterim, dostumun acısını yürekte duydum kalanlara selamet dilerim
Böyle bir konuda kendimi ifade etme fırsatı verdiğiniz içinde size yürekten teşekkür ederim Varolun…
Duyarlı bir yürekten hüzün yüklü dizeler ancak bu kadar etkili yazılabilirdi. Kalem güçlü olunca hele de yazılanlar gerçek hayattan alındıysa şiiri okuyup da duygulanmamak elde değil. Bu şiirin güne geleceğinden o kadar emindim ki sayfaya gelir gelmez görünce hiç şaşırmadım. Seçki kuruluna da takdirlerimi arzediyorum. Değerli DOST Mustafa Doğan kardeşimin de sesine sağlık. Şİiri faha da güçlendirmiş yorumu ile. İnsanlar eşin dostun acılarını paylaşır ama şiir ile paylaşmak çok daha farklı bir duygu. Bu duyguyu bizlere yaşattığın için Değerli DOST kalem Mecit AKTÜRK' e en kalbi teşekkürlerimi sunuyorum...
Allah sabır versin Anne babaya mekanı cennet olsun küçük yavrunun :((( sözün bitiği yer ,duyarlı yüreğime yetkin kalemine sağlık değerli lardeşim selam dularımla.
Amin ! değerli kardeşim haklsınız her yürek kendi içine düşen ateşin acısını hissediyor,Allah kimseyi evlat acısı ile yakmasın. selam dualrımla A e olun.
Boğazıma birşeyler düğümlendi. Özellikle şiirin girişi çok vurucuydu. Sanki feryat eden bir babanın resmi yer etti gözlerimde. Kutlarım değerli dost. Saygı ve selamlarımla...
Allah Kalanlara sabrı cemil versin. Alicik Anne ve Babası için cehennemi söndürmeye gitmiş olmalı. Allah her halde Lütuf sahibidir.Önce bir nimet verir sevindirir sonra bir Külfet verir yıkar. Ağlattığında da güldürdüğünde de Merhamet sahibi olan Ancak odur. Küçük yaşta Ölen yavrularımız cennete serilmiş seccadeler gibidir.Ne güzel bir insanmış sadece dört yılda bu kadar insana vaaz olabilmiş. Maşallah subhan Allah. Hikmetinden sual olunmayan Rabbim. Sizinde emeklerinizi zayi etmesin Mevlam kardeş Bu vaazı bizlere kadar taşıyan yüreğine selam olsun ve ellerin dert görmesin. Güzel Ali ye Rahmet bile dilemeye gerek yok. O cennetteki yerini çoktan almış olmalı. Tekraren sabır diliyorum siz ve yakınlarına. inna lillahi ve inna ileyhi raciun.
Allah rahmet eylesin...Mekanı cennet olsun...Ailesine sevenlerine sabır versin Yüce Rabb' im...Yeniden doğmuş yeni ve ebedi hayata ...Allah hiç kimseye evlat acısı göstermesin...Yüreğim yandı adeta...Selam ve dua ile efendim.Saygılarım sonsuz..
Azrail icin en zor görev anasindan yavrusunu ayirmak olsa gerek.
Siire benzer cok sey yazdim da, hic birinde bu kadar zorlanmamistim. Hatta KISALTMA geregi duydum.
Gördügüm manzaralar sayisiz ibret iceren nitelikteydi, ki hic ölmeyecekmis gibi yasarken ölümü tamamen unutanlarin, dünya zevki hadsiz, tamahkâr, HIRS icinde olan, san - söhret pesinde gezenlerin o gün o minik bedeni YIKANIRKEN, kefenlenirken, topraga verilirken görmelerini isterdim.
Berlin'de müslüman mezarligimiz da artik yeterli gelmez oldu. Rabbim herkese îman ile ölüm versin, dayanamayacagi ACILAR, özellikle de EVLAT ACISI yasatmasin. Amin.
Tesekkür eder selam ve saygilarimi sunarim efendim.
:))))))))))))