Cinsel Kültür 8-Kız Kısmı“-ötüyon “şey” deyollarıdı “aşşa mellede; Gara Çavışların gızı gonşu o(ğ)luynan samannıkda basılmış olu(r) mu oluu(r) öyle yellerde hankımız bi şeytana uymuşa gudurmadan gedesice bi gudurmuşa ıras gelmeyiz ki döyüso(ğ)lu döyüs ne demiş biliyonuz mu? tö(v)be tö(v)be, yalbasdının eniği.. … "benim göynüm mıhdarın güçcüg gızında ben aslında, mallara saman almaya samannığa girdim idi zaba(h)la(yin) o gız, yannış annadı haralda, ça(ğı)rdı, “senin olmazsam canıma gıyarın kendimi int(ih)ar ederin” “afiyon südü içerin” “etişin gonşular beni güce görüyo deye ba(ğırı)rın” “ilaç ederin” dedi, sıkışdırdı, eyiki geldiniz valla”, dememiş mi gel de günaha girme.. len gabbanalı, samanı gonşunun samannığından mı alıyodun ay döyüsün döyüs dölü “-eyi kine geldiniz valla, ız da(h)a şeytana uyca(ğı)dı, başımda galmaya havaslı, ne bileyin ben aklıma bişi ğelmedi” sankı sabi sübyan çocuk da erkek gısmı öyledir işde.. yaa el o(ğ)lu çiğ süd emmemiş mi elinden senet mi aldın de(ğil) mi? bi gonşu, gonşu gızı hurda üsdeli akrabalar annac-annaca “zabah ağşam yüzyüze bakcaz” demez de adınızı ilekeler, ilekeler de temizlemez, temizlemezler hanı ne de(r)ller “el adamın düşünü azdırı emme suyunu ısıtmaz” öyle işdee “ben etdim dutdum” demez, verdi(ği)sözün ardında durmaz ne isdersen isde.. söz veri(r) emme söz yerine gelmez.. vahatlar dutulmaz, aklı başında bi gız gısmı, onnara ganmaz verilen sözler unudulur da deligannı sanıp onu adam yerine goyan söylediği martavallara ganan, gız gısmı adam yerine gonmaz,” “-valla hincikinner arı ğibi el varımış eşik varımış umrunda deği(l) bal alasıya çiçe(ği) etirafına vız vız vız balı adlımıydı vııııızz do(ğ)ru başka çiçeklere elininen goduysan bul.. nerdeee bulabili(r)sen bul ga(y)ri” “-haa! ız da(h)a unuduyodum onu deyviriyodum tabii gız ne dediyse neytdiyse kimseleri inandıramamış, adı orasbıya çıkmış bubası da ele alıvımış yermin yememin kör eşşek sudan gelesiye golunu ganadını gırmış çıbartmadık yerini gomamış bi zopa atmış.. bi zopa atmıs sonna da sürüye-sürüye dokdura eletmiş dokdur bey de “bu gız; gızo(ğ)langız” demiş demiş emme.. ne fayda, Çavış etdiğinden dönememiş o gızgıynan barabar, hadii öteyüzde(ki) bi köye aşıtladıvımış iki garılı, bobası yaşında, topal birine verivimiş, kaş verdilerisee.. satıvımış düğün-müğün hakgetire çenizini bile çok görmüşler ay bacım hinci gonuşduklaımızın güna(hı) obalı elin bonynuna bi bayram Topal elini öpsün deye eletmiş Bobası olcak döyüs elini vermemiş … eeeeeee temsilde hata olmaz emme adam haklı, netsin.. zavallı, gızının adı çıkmış gurulu gırılmış bi kere! gızının adı çıkmış çıkmış dokuza, inmez sekize köylük yerde “adın çıkca(ğı)na, canın çıksın” deye neyye demiş atalar helbet bi bildikleri var el var eşik var dos(t) var düşman var kim alcağdı onu garii adının çıkdığını bile bile nası(l) çık(a)cak, ga(y)ri gayfaya gatil olmak işden deği valla köy yerinde, ele-ğüne baş kakıncı olu(r)du gari herkeşe, ölüp-ölünşeye gadak hemi de.. erezil elaleme … onun uçu(in), aman deyen gızım, aya(ğı)nızı denk alın adımınızı deng atın, dur denen yerde durun sana dur deyenin vardır bi bildiği “ananızdan evel ahıra girmen” sizde Gara Çavışların gızı ğibi ö(y)le etmen sakın deyen Allah mafazan Allah” “aman Allah gorusun, yerden göğden ırak, Allah düşmanımısa da başına vermesin, dıkgat edin, ged aman geed neneyen varın sonunu siz hesabedin” “-aman Allah gorusun emme, önüşlüg siz goruyun kendinizi “eşşe(ği)nizi sağlam gazzığa bağlan da ondan sonura Alla(ha) havale edin” sonura hiş biriniz de “bana kimse bişiy demediydi” demesin" ek: asılsız o an duruma uydurulan kendilerince doğruya yönlendirme adına etraftakilerinde yoğunlukla katıldıkları dedi-kodu’dur resim İbilinin Yaşar’ın hanımı ile ablası Kara Osmanın hanımı teşekkürler A.Tırtar |
kutladım kaleminizi